2,8 V6 Turbon tiedot

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5259
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Turbo Sensonic kirjoitti:
potkuhousu kirjoitti:Huomasitteko että uusissa V6 turbo koneissa ei ole enään Trioni8 vaan Bosch Motronic ohjelma.
Toi on vähän ikävämpi juttu ja voi tarkoittaa sitä, että tulevaisuudessa Saabeissa ei enää ole omaa Trionic -moottorinohjausjärjestelmää :roll:
No mutta olihan jo 90-luvulla v6-moottorilla varustetuissa saabeissa motronic.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Kävin parisen viikkoa sitten koeajamassa 9-3SC Aeron manuaaliaskilla.


Moottori on loistava, mutta ei tunnu yhtään "saabin turbomoottorilta". Vääntöä on erittäin tasaisesti läpi koko kierroslukualueen, mutta se jokin, mitä näissä vanhemmissa on, puuttui täysin.

Moottorin veto oli kuminauhamaista alhaalta ylös asti, joka olikin ehkä syy, miksi oma 9-5 BSR stage 1 tuntuu jopa nopeammalta (riuhtovammalta) omasta kapeammasta vääntöalueestaan johtuen. Vääntökäyrän muoto toki muuttuu lastuttamalla varmasti 2,8:stakin :lol:


Jotenkin moottori vaan jätti kylmäksi, varsinkin saabissa. Saabismi jäi puuttumaan, mutta sitä tosin, kuten jo sanoinkin, varmaan saa lastulla lisää :twisted:
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Vastaa Viestiin