2,8 V6 Turbon tiedot
Miten lasket kolme????9-3Tid kirjoitti:Jaa-a! Onko nyt siis AERO valittavissa kolmella eri moottorilla?? On kyllä koko V6 hömpämpömppää ja sillä ajatellaan pelkästään rapakon takaisia markkinoita. Kulutus nousee sikana eikä juurikaan saada lisää suorituskykyä 2.0T malliin verrattuna??
Käsittääkseni Aero on jatkossa vain yhdellä koneella saatavissa eli 250-hevosvoimaisena 2,8 V6-versiona. Arc ja Vector tuolla koneella ovat 230-heppaisia ja "vanha" 210-hevosvoiman nelisylinterinen on varmaan jatkossa tarjolla jopa Linear-malliin.
Vai odottelitko Diesel-Aeroa?
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Tommonen 2.8 litranen turbotettu v6 kuulostaa mun korviin virityspotentiaalilta, kun siitä kerran on otettu noin vähän tehoja irti..
Kun kuitenkin olettais tossa olevan taottuja osia kansien alapuolilla
Vähän niinkuin noi vanhemmat suprat, 3litranen suora6 turbolla ja 240hp vakiona. Niissä vaan saa kuulemma rukoilla kannen osien kanssa jos aikoo tehoja irti.
Kun kuitenkin olettais tossa olevan taottuja osia kansien alapuolilla
Vähän niinkuin noi vanhemmat suprat, 3litranen suora6 turbolla ja 240hp vakiona. Niissä vaan saa kuulemma rukoilla kannen osien kanssa jos aikoo tehoja irti.
-----------------------------
Saab 900i -87
Saab 900i -87
Trionic insinöörin viimeisin:
"The all new B284 is a quite nice engine, deliver smooth performance...
You can easily drive at 20-25 km/h taking a corner in 4:th gear, and then when pressing down the throttle it pulls away.
Personally I prefer the auto. However, I would guess that many will complain about the car being "slow" in acceleration. The chassie and engine management will camouflage the performance. Take it for a ride on a nice "country side road", make sure that your friend that drives a 9-5 Aero is behind you. Take a good look in the mirror and press down the pedal to the metal, and you'll never see your friend again. Well or until you release the pedal.... I know, I've tried it !"
-----
Jatkaen:
"A basic concept has been developed with in GM, knowing from the beginning that it can be modified to fit different users. One is Saab with the Turbo installation. Saab has done a lot of mods and testing to make it a Saab engine.
I belive that this engine has got a very strong potential..."
"The all new B284 is a quite nice engine, deliver smooth performance...
You can easily drive at 20-25 km/h taking a corner in 4:th gear, and then when pressing down the throttle it pulls away.
Personally I prefer the auto. However, I would guess that many will complain about the car being "slow" in acceleration. The chassie and engine management will camouflage the performance. Take it for a ride on a nice "country side road", make sure that your friend that drives a 9-5 Aero is behind you. Take a good look in the mirror and press down the pedal to the metal, and you'll never see your friend again. Well or until you release the pedal.... I know, I've tried it !"
-----
Jatkaen:
"A basic concept has been developed with in GM, knowing from the beginning that it can be modified to fit different users. One is Saab with the Turbo installation. Saab has done a lot of mods and testing to make it a Saab engine.
I belive that this engine has got a very strong potential..."
uudesta koneesta olisi ensi koeajot brittityyliin tarjolla
http://www.autocar.co.uk/FirstDrive_Sum ... _ID=214907
oli toimittajan harmiksi osunut automaattivaihteisena, eikä hän oikein pitänyt siitä, väitti jopa nykyaeroa hienommaksi no britit on muutenkin omanlaisiaan auto-arvioitsioita..ko jutun painetussa versiossa (mulle tulee lehti myös kotiin) kehuttiin että laatuvaikutelma on parantunut nykyaeroon verrattuna...eikai tossa 06 mallissa mitään niin mullistavaa ole, eli britti-fiilistelyä?
http://www.autocar.co.uk/FirstDrive_Sum ... _ID=214907
oli toimittajan harmiksi osunut automaattivaihteisena, eikä hän oikein pitänyt siitä, väitti jopa nykyaeroa hienommaksi no britit on muutenkin omanlaisiaan auto-arvioitsioita..ko jutun painetussa versiossa (mulle tulee lehti myös kotiin) kehuttiin että laatuvaikutelma on parantunut nykyaeroon verrattuna...eikai tossa 06 mallissa mitään niin mullistavaa ole, eli britti-fiilistelyä?
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
"the official 0-62mph figure is 6.9sec" ja toiset väittää, että 7,3... siis manuaalilla.
Ei sillä, että en uskois ton pystyvän jopa parempaankin on vaan hassun hauskaa miettiä mistä jengi noita lukuja repii saab tuskin lehdistötiedotteissaan ilmottaa eri lukuja kuin vastaavissa markkinoille suunnatuissa... Ja termiä official tuskin voi käyttää jos esim. lehden tyyppaaja on päässyt alle valmistajan arvon...
Ei sillä, että en uskois ton pystyvän jopa parempaankin on vaan hassun hauskaa miettiä mistä jengi noita lukuja repii saab tuskin lehdistötiedotteissaan ilmottaa eri lukuja kuin vastaavissa markkinoille suunnatuissa... Ja termiä official tuskin voi käyttää jos esim. lehden tyyppaaja on päässyt alle valmistajan arvon...
9000CS 2.3T S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mulla kesti siis monta kuukautta tajuta että tossa koneessahan on vain yksi ahdin kahden sijasta, voie taivas sentään. Twin turbossa olis ollut sitä jotain ja tehot ihan eri luokkaa.
Asiasta viidenteen tutkin naapurin Vectra GTS jossa on Saabin kone. Siinä on ahdin moottorin toisella puolella kuin esim vanhassa 9-3:ssa ja seurailin niitä putkia jotka on todella pitkät. IC on aivan ohut vaikkakin koko keulan kokoinen. Hassuja virityksiä vetää putket ahtimelta moottorin alta IC.
Asiasta viidenteen tutkin naapurin Vectra GTS jossa on Saabin kone. Siinä on ahdin moottorin toisella puolella kuin esim vanhassa 9-3:ssa ja seurailin niitä putkia jotka on todella pitkät. IC on aivan ohut vaikkakin koko keulan kokoinen. Hassuja virityksiä vetää putket ahtimelta moottorin alta IC.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Niinhän se on SS:ssakin. Ahdin on rintapellinpuolella ja sieltä sitten ahtoputki koneen alta coolerille ja takaisin imusarjalle koneen eteen. Ohkanen se säytti olevan tuo orkkiskuuleri(1.8t).potkuhousu kirjoitti:Asiasta viidenteen tutkin naapurin Vectra GTS jossa on Saabin kone. Siinä on ahdin moottorin toisella puolella kuin esim vanhassa 9-3:ssa ja seurailin niitä putkia jotka on todella pitkät. IC on aivan ohut vaikkakin koko keulan kokoinen. Hassuja virityksiä vetää putket ahtimelta moottorin alta IC.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Olisit sanonut sille naapurillesi, että "parasta tossa sun autossasi on sen kone" Minä nimittäin sanoin tuon eräälle pel -kuskille, joka sitten kysyi, että miksi. Sitten vastasin sille, että koska siinä on Saabin kone. Kaveri vastasi siihen, että "ei voi olla totta. Ei pidä paikkaansa. Puhut p sk "potkuhousu kirjoitti:Mulla kesti siis monta kuukautta tajuta että tossa koneessahan on vain yksi ahdin kahden sijasta, voie taivas sentään. Twin turbossa olis ollut sitä jotain ja tehot ihan eri luokkaa.
Asiasta viidenteen tutkin naapurin Vectra GTS jossa on Saabin kone. Siinä on ahdin moottorin toisella puolella kuin esim vanhassa 9-3:ssa ja seurailin niitä putkia jotka on todella pitkät. IC on aivan ohut vaikkakin koko keulan kokoinen. Hassuja virityksiä vetää putket ahtimelta moottorin alta IC.
Näin ne markkinamiehet sumuttaa pel -kuskeja, kun koneitakin väitetään omiksi, ja ostajat vielä uskoo, mitä myyjä sanoo
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
En kyllä paljoo saappi ihmisenä enää kettuile ooppelimiehille, kun kohta ajetaan kaikki ooppeleilla joissa vaan on saab-merkki keulilla.
Tai jotkut ajaakin jo, ite en ikinä luovu vanhoista saabeista.
En ostais ees ysitonnista tolla 3.0 v6 koneella, sen huomaa miten laatu kärsii kun ooppelia on nokalla. Miten voi olla 220hv autossa kiihtyvyys 0-100 9.6sekuntia tehtaan mukaan? No, omegahan on "herrasmiesooppeli".
Tai jotkut ajaakin jo, ite en ikinä luovu vanhoista saabeista.
En ostais ees ysitonnista tolla 3.0 v6 koneella, sen huomaa miten laatu kärsii kun ooppelia on nokalla. Miten voi olla 220hv autossa kiihtyvyys 0-100 9.6sekuntia tehtaan mukaan? No, omegahan on "herrasmiesooppeli".
-----------------------------
Saab 900i -87
Saab 900i -87