2,8 V6 Turbon tiedot

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Jaa-a! Onko nyt siis AERO valittavissa kolmella eri moottorilla?? On kyllä koko V6 hömpämpömppää ja sillä ajatellaan pelkästään rapakon takaisia markkinoita. Kulutus nousee sikana eikä juurikaan saada lisää suorituskykyä 2.0T malliin verrattuna??
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

9-3Tid kirjoitti:Jaa-a! Onko nyt siis AERO valittavissa kolmella eri moottorilla?? On kyllä koko V6 hömpämpömppää ja sillä ajatellaan pelkästään rapakon takaisia markkinoita. Kulutus nousee sikana eikä juurikaan saada lisää suorituskykyä 2.0T malliin verrattuna??
Miten lasket kolme????

Käsittääkseni Aero on jatkossa vain yhdellä koneella saatavissa eli 250-hevosvoimaisena 2,8 V6-versiona. Arc ja Vector tuolla koneella ovat 230-heppaisia ja "vanha" 210-hevosvoiman nelisylinterinen on varmaan jatkossa tarjolla jopa Linear-malliin.

Vai odottelitko Diesel-Aeroa?
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Toby kirjoitti: Miten lasket kolme????
Juu jotenkin mielsin pienessä päässäni, että AERO mallimerkinnän saa vanha 2.0T kone ja sitten nämä kaksi eri tehovaihtoehtoa V6:sta, mutta eihän se näin ole! :oops:
sc^
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 00:14
Paikkakunta: Riihimäki/Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sc^ »

Tommonen 2.8 litranen turbotettu v6 kuulostaa mun korviin virityspotentiaalilta, kun siitä kerran on otettu noin vähän tehoja irti..
Kun kuitenkin olettais tossa olevan taottuja osia kansien alapuolilla ;)

Vähän niinkuin noi vanhemmat suprat, 3litranen suora6 turbolla ja 240hp vakiona. Niissä vaan saa kuulemma rukoilla kannen osien kanssa jos aikoo tehoja irti.
-----------------------------
Saab 900i -87
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

juu eihän nuo suprat oikeen ahtoja vakiona kestä paljon. oliko niissä vakiona joku 0,3-0,4 ahtoja??

toivottavasti tuo nyt edes jonkun verran yli kilon kestäisi!! hiukan saisi olla pienemmät puristukset melkein...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Trionic insinöörin viimeisin:

"The all new B284 is a quite nice engine, deliver smooth performance...
You can easily drive at 20-25 km/h taking a corner in 4:th gear, and then when pressing down the throttle it pulls away.

Personally I prefer the auto. However, I would guess that many will complain about the car being "slow" in acceleration. The chassie and engine management will camouflage the performance. Take it for a ride on a nice "country side road", make sure that your friend that drives a 9-5 Aero is behind you. Take a good look in the mirror and press down the pedal to the metal, and you'll never see your friend again. Well or until you release the pedal.... I know, I've tried it !"

-----
Jatkaen:

"A basic concept has been developed with in GM, knowing from the beginning that it can be modified to fit different users. One is Saab with the Turbo installation. Saab has done a lot of mods and testing to make it a Saab engine.
I belive that this engine has got a very strong potential..."
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

uudesta koneesta olisi ensi koeajot brittityyliin tarjolla

http://www.autocar.co.uk/FirstDrive_Sum ... _ID=214907

oli toimittajan harmiksi osunut automaattivaihteisena, eikä hän oikein pitänyt siitä, väitti jopa nykyaeroa hienommaksi :idea: no britit on muutenkin omanlaisiaan auto-arvioitsioita..ko jutun painetussa versiossa (mulle tulee lehti myös kotiin) kehuttiin että laatuvaikutelma on parantunut nykyaeroon verrattuna...eikai tossa 06 mallissa mitään niin mullistavaa ole, eli britti-fiilistelyä?
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
av
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja av »

"the official 0-62mph figure is 6.9sec" ja toiset väittää, että 7,3... siis manuaalilla.

Ei sillä, että en uskois ton pystyvän jopa parempaankin on vaan hassun hauskaa miettiä mistä jengi noita lukuja repii :idea: saab tuskin lehdistötiedotteissaan ilmottaa eri lukuja kuin vastaavissa markkinoille suunnatuissa... Ja termiä official tuskin voi käyttää jos esim. lehden tyyppaaja on päässyt alle valmistajan arvon...
9000CS 2.3T S
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

av kirjoitti:"the official 0-62mph figure is 6.9sec" ja toiset väittää, että 7,3... siis manuaalilla.
Virallinen 0-100km/h on 6,9 sekuntia Sport Sedanille, 7,3 sekuntia on SportCombin vastaava suoritusarvo.
av
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja av »

"Virallinen 0-100km/h on 6,9 sekuntia Sport Sedanille, 7,3 sekuntia on SportCombin vastaava suoritusarvo"

Tunnen itseni niin tyhmäksi... :oops:
9000CS 2.3T S
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mulla kesti siis monta kuukautta tajuta että tossa koneessahan on vain yksi ahdin kahden sijasta, voie taivas sentään. Twin turbossa olis ollut sitä jotain ja tehot ihan eri luokkaa.

Asiasta viidenteen tutkin naapurin Vectra GTS jossa on Saabin kone. Siinä on ahdin moottorin toisella puolella kuin esim vanhassa 9-3:ssa ja seurailin niitä putkia jotka on todella pitkät. IC on aivan ohut vaikkakin koko keulan kokoinen. Hassuja virityksiä vetää putket ahtimelta moottorin alta IC.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

potkuhousu kirjoitti:Asiasta viidenteen tutkin naapurin Vectra GTS jossa on Saabin kone. Siinä on ahdin moottorin toisella puolella kuin esim vanhassa 9-3:ssa ja seurailin niitä putkia jotka on todella pitkät. IC on aivan ohut vaikkakin koko keulan kokoinen. Hassuja virityksiä vetää putket ahtimelta moottorin alta IC.
Niinhän se on SS:ssakin. Ahdin on rintapellinpuolella ja sieltä sitten ahtoputki koneen alta coolerille ja takaisin imusarjalle koneen eteen. Ohkanen se säytti olevan tuo orkkiskuuleri(1.8t).

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

potkuhousu kirjoitti:Mulla kesti siis monta kuukautta tajuta että tossa koneessahan on vain yksi ahdin kahden sijasta, voie taivas sentään. Twin turbossa olis ollut sitä jotain ja tehot ihan eri luokkaa.

Asiasta viidenteen tutkin naapurin Vectra GTS jossa on Saabin kone. Siinä on ahdin moottorin toisella puolella kuin esim vanhassa 9-3:ssa ja seurailin niitä putkia jotka on todella pitkät. IC on aivan ohut vaikkakin koko keulan kokoinen. Hassuja virityksiä vetää putket ahtimelta moottorin alta IC.
Olisit sanonut sille naapurillesi, että "parasta tossa sun autossasi on sen kone" :wink: Minä nimittäin sanoin tuon eräälle :evil: pel -kuskille, joka sitten kysyi, että miksi. Sitten vastasin sille, että koska siinä on Saabin kone. Kaveri vastasi siihen, että "ei voi olla totta. Ei pidä paikkaansa. Puhut p :evil: sk :evil: :evil: " :wink:

Näin ne markkinamiehet sumuttaa :evil: pel -kuskeja, kun koneitakin väitetään omiksi, ja ostajat vielä uskoo, mitä myyjä sanoo :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
sc^
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 00:14
Paikkakunta: Riihimäki/Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sc^ »

En kyllä paljoo saappi ihmisenä enää kettuile ooppelimiehille, kun kohta ajetaan kaikki ooppeleilla joissa vaan on saab-merkki keulilla.
Tai jotkut ajaakin jo, ite en ikinä luovu vanhoista saabeista.

En ostais ees ysitonnista tolla 3.0 v6 koneella, sen huomaa miten laatu kärsii kun ooppelia on nokalla. Miten voi olla 220hv autossa kiihtyvyys 0-100 9.6sekuntia tehtaan mukaan? No, omegahan on "herrasmiesooppeli".
:D
-----------------------------
Saab 900i -87
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Eikös kolmelitraisen koneen speksit ole: 210 hv, 270 Nm ja 0-100 km/h man 8,0 s ja aut 9,2 s.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Vastaa Viestiin