2,8 V6 Turbon tiedot
No 9,5sek autodatan mukaan, mut noista ei ikinä tiedä mikä on oikea kun ei tommoseen ikinä pysty ite. 0-105km/h 12.0sek saatiin tolla parhaaks ajaks.
Onhan sillä kiva ylämäessä kiihdytellä ja kovissa nopeuksissa mutta ei se oikeen muuten, ei kyllä ooppelit sovi mulle
Onhan sillä kiva ylämäessä kiihdytellä ja kovissa nopeuksissa mutta ei se oikeen muuten, ei kyllä ooppelit sovi mulle
-----------------------------
Saab 900i -87
Saab 900i -87
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Minua kiinnostaisi tietää, miksi Saabin loistavan moottorinohjausjärjestelmän Trionicin sijasta 2.8V6 -turbomoottorissa on Boschin Motronic -moottorinohjausjärjestelmä? Tuota tietoa tuskin saa keneltäkään muulta kuin niiltä häiskiltä, jotka ovat kehitelleet tuon Saabin 2.8V6 -turbomoottorin Holdenin lohkostaSportySedan kirjoitti:Tämän V6:n suhteen totesin erään asia teknisistä tiedoista: bensa maistuu, saman suorituskyvyn tarjoava 2.3T/250hv selviää litrakaupalla pienemmällä kulutuksella. Toki jos tällaiseen V6 Aeroon rahat riittää, niin varmaan myös bensaankin
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Olisikos moottorissa sitten jotain sellaista, jota Motronic jo tukee, mitä ei ollut järkevä kehittää Trioniciin? Esim. muuttuvat venttiiliajoitukset tms. Eli jospa raha on ratkaissut.. ?Turbo Sensonic kirjoitti: Minua kiinnostaisi tietää, miksi Saabin loistavan moottorinohjausjärjestelmän Trionicin sijasta 2.8V6 -turbomoottorissa on Boschin Motronic -moottorinohjausjärjestelmä? Tuota tietoa tuskin saa keneltäkään muulta kuin niiltä häiskiltä, jotka ovat kehitelleet tuon Saabin 2.8V6 -turbomoottorin Holdenin lohkosta
Aika hyllytavaraa taitaa melko monissa autoissa tuo Motronic olla nykyään.
(en siis tiedä mitään ko. moottorin ominaisuuksista, puhdasta arvailua)
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
http://www.americancarfans.com/news.cfm ... ors/1.htmlhma kirjoitti: Olisikos moottorissa sitten jotain sellaista, jota Motronic jo tukee, mitä ei ollut järkevä kehittää Trioniciin? Esim. muuttuvat venttiiliajoitukset tms. Eli jospa raha on ratkaissut.. ?
Aika hyllytavaraa taitaa melko monissa autoissa tuo Motronic olla nykyään.
(en siis tiedä mitään ko. moottorin ominaisuuksista, puhdasta arvailua)
Näköjään ainakin jotain tuon suuntaista voisi päätellä..
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, kohta ei varmaan yhdessäkään Saabissa ole enää Trionicia, kun Boschin Motronicin käyttö tulee halvemmaksi Suurempi volyymi halvemmat hinnathma kirjoitti:Olisikos moottorissa sitten jotain sellaista, jota Motronic jo tukee, mitä ei ollut järkevä kehittää Trioniciin? Esim. muuttuvat venttiiliajoitukset tms. Eli jospa raha on ratkaissut.. ?
Aika hyllytavaraa taitaa melko monissa autoissa tuo Motronic olla nykyään.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Niin.. näin kai se menee jo 95%:ssa komponenttejaTurbo Sensonic kirjoitti: Joo, kohta ei varmaan yhdessäkään Saabissa ole enää Trionicia, kun Boschin Motronicin käyttö tulee halvemmaksi Suurempi volyymi halvemmat hinnat
Onhan tuo Motronic käsittääkseni käytössä Volvolla, VAG:lla, BMW:llä jne.
Lieköhän sitten Trionic niin Saab-spesifinen muutenkin, että sen istuttaminen konsernikoneeseen olisi ollut aikaavievää? Ja puuttuuhan siitä nykyisellään ilmeisesti ominaisuuksiakin (?) verrattuna Motroniciin.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2840
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Niinpä, sääli taas. Tietenkin boschin palikka on halvempi, suuremmat tuotantoerät yms yms.hma kirjoitti:Niin.. näin kai se menee jo 95%:ssa komponenttejaTurbo Sensonic kirjoitti: Joo, kohta ei varmaan yhdessäkään Saabissa ole enää Trionicia, kun Boschin Motronicin käyttö tulee halvemmaksi Suurempi volyymi halvemmat hinnat
Onhan tuo Motronic käsittääkseni käytössä Volvolla, VAG:lla, BMW:llä jne.
Lieköhän sitten Trionic niin Saab-spesifinen muutenkin, että sen istuttaminen konsernikoneeseen olisi ollut aikaavievää? Ja puuttuuhan siitä nykyisellään ilmeisesti ominaisuuksiakin (?) verrattuna Motroniciin.
Tämä on vaan se jo pitkään harrastettu suuntaus, millä tapetaan varsin hyvin kaikenlainen innovatiivisuus, mitä varsinkin saab on harrastanut autopiireissä pitkään, ennen gm-omistusta.
Taas lisää vinkuintialaisia saippua-askeja, taas lisää "erinomaisia" takavetoja premium-markkinoille. Paskaa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Mitä olen verrannut noita GM:n suorituspaperiarvoja isännän 1.8i:hin, niin kyllä pääsin sillä sinne 13,5 sekunnin luokkaan vitos-vaihteella 80-120 km/h. Oliko se nyt annettu arvoksi 16,5 sekunttia. Eli miten sitten tämä 2.8L V6 Turbo käyttäytyy käytännössä - uskoisin paremmin kuin papereissa.
Sitten toinen asia. Tuleeko nelivetoa uusimpaan ysikolmoseen ylipäätään? Itselläni olisi tälläinen muistikuva.
Sitten toinen asia. Tuleeko nelivetoa uusimpaan ysikolmoseen ylipäätään? Itselläni olisi tälläinen muistikuva.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Eipä ole itse tullut kokeiltua tuota 1.8i:n suorituskykyä kellon kanssa. No joka tapauksessa se on lussu p sk , mutta hoitaa se hommansa tavallisessa arkiajossa ja mieluumminhan sitä ajelee Saabilla kuin esim. jollain riisikupilla tai ranskiksella. Auton ajettavuus on kuitenkin todella hyväjuhokare kirjoitti:Mitä olen verrannut noita GM:n suorituspaperiarvoja isännän 1.8i:hin, niin kyllä pääsin sillä sinne 13,5 sekunnin luokkaan vitos-vaihteella 80-120 km/h. Oliko se nyt annettu arvoksi 16,5 sekunttia.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Totta. Mutta pienellä fiksauksella saa 150W:n audiojärjestelmästäkin sellaisen, että sitä pystyy joten kuten kuuntelemaan. Ensiksi kannattaa vaihtaa takakaiuttimet 6x9":ksi, ja jos sen jälkeen haluaa vielä lisää hifiä, niin sitten kannattaa laittaa vahvistin takakaiuttimille.juhokare kirjoitti:Olen samaa mieltä! Auto on hyvä ajaa ja käyttää! Alusta pelaa hyvin ja ohjainlaitteet ovat tavoitettavissa ja näppäriä. Mutta moottorin lisäksi miinuksena on tämä äänentoistopuoli, joka on aikasen kehno.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Nyt kyllä saa riittääPetter kirjoitti:Tekniikan maailmassa oli lyhyt uutinen, jonka mukaan 2.8 V6 turbo tulee saatavaksi myös Opel Vectraan (OPC-malliin). Teho oli luvattu 188 kW.
Onko Opel nykyään GM:n Euroopan malliston lippulaiva?! Opelin 1.8i moottorissa enemmän tehoa kuin "Saabin" ja nyt tuo V6.
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
#2028 Elias Penttinen