Saab: Wechselbad der Gewühle

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Saab: Wechselbad der Gewühle

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

http://www.auto-motor-und-sport.de/d/75333

Sisältää kääntäjällä katsottuna erittäin paljon asiaa, jonka todenperäisyys olisi kyllä kiva tietää. Joku kielitaitoinen voisi tehdä yhteenvedon jutusta.
(Kääntäjään luotan itse yhtä paljon kuin alkuasukkaiden iloiseen tervehdykseen.)

Laitoin tähän osastoon koska sisältää paljon tietoa/spekulaatiota tulevista malleista.

Kuvakin on, en ehtinyt tarkistaa onko photoshop, otetaan aikanaan pois jos ei ole aito:

Kuva

-----
Update:
Ja ruotsiksi http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=19485
---------
Update2:
Kyllä ylempi vaikuttaisi suht vahvasti ei aidolta. Mut pidetään se nyt siinä huvin vuoksi.
Kuva
Viimeksi muokannut TuuSaR, Pe Helmi 18, 2005 01:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Pikakommenttina, on kyllä nätti! Selvä X3:n-X5:n tappaja.

Kovakattoista avoakin ennustellaan....
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

eikös tuo sitten pohjaudu ex-daewoo nyk chevrolet katumaasturiin josta tehdään badge - opel frontera - ja siis myös saab...eikai vaan tarkoita että kohta meillä myydään korealaista saab-katumaasturia :evil: :evil:
amerikka vielä menee, mutta ..tana kiina-ilmiö vielä tähänkin

..no saatan olla väärässäkin kun en osaa saksaa enkä edes käyttää kääntäjää
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja nipa »

Olipas mielenkiintoinen linkki! 8O

Olen seuraillut toisella silmällä näitä muita threadejä, mutta tämähän tuo ihan uutta uskottavutta näille kaikille 9-1 ja 9-6 -keskusteluille?

Kuten toisaalla sanoin, en pidä tätä Subaru-yhteistyötä ollenkaan huonona ajatuksena, jos vain saban insinöörit pääsevät riittävän aikaisin mukaan geimeihin...

Jään mielenkiinnolla odottamaan jonkun paremmin saksaa haastavan tulkintaa saitista :D
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja nipa »

Kiitos ruåtsinkielisestä linkistä - nythän tätä ymmärsi jo lukea :oops:

Subaru-yhteistyö on siis hiipumassa, ja tilalle tulee laajempi GM-yhteistyö. Takavetoinen 9-5 kuulostaa kieltämättä hurjalta. Toisaalta malliston laajennus ei ole huono asia, ja threadin alussa oleva uuteen Chevy-alustaan perustuva maasturihan on itse asiassa ihan modernin näköinen. Kunhan saisivat vain sisustan saabin näköiseksi.

Korealais-saabbiahan tässä jo kommentoitiinkiin, linkissähän oli myös tähän kommentti:

Det är väl som Magnus Uggla sa apropå att fylla 50:
Alternativet är så mycket sämre.

:wink:
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Ensinnäkin kaikkeen, mitä saksalaisperäiset lähteet kirjoittavat Saabista näinä päivinä, pitää siis suhtautua terveellä epäluulolla!

Mutta jos tuohon on uskominen, niin uuden Astrakokoluokan pikkuSaabin suunnitelmat olisi jäädytetty kokonaan, iso 9-6 (tai siis joka tapauksessa Zeta-pohjalevyyn perustuva Saabin tapauksessa neliveto) olisi tulossa "crossOver"-korimallina, Subarun kanssa kehitetty 9-6X jäisikin kokonaan pois ja sen tilalle tehtäisiin pienempi Daewoo/Chevroletin uuden maasturin pohjalle tehty SUV. Kokonaan uusi ysikolmonen tehtäisiin joka tapauksessa alkuperäisten suunnitelmien mukaisesti. Tässä olisi järkeä sikäli, että näin saataisiin dieselversiot aikaan, jotka Subarun kanssa olisivat olleet lyhyellä tähtäimellä mahdottomia...

Mielenkiintoista nähdä, mikä on totta ja mikä ei. Toisaalta vaikea uskoa, että tuo Subaruyhteistyönä tuotettu malli jäisi kokonaan pois, kun se on luvattu esitellä vielä tänä vuonna... Toisaalta itseäni hirvittää, jos ysifemma ei saa jatkossa ollenkaan suoraa seuraajaa ellei sitten seuraavan polven ysikolmonen kasva nykyisen ysifemman kokoon...

Mutta jos tuosta jotain erityisesti toivoisi olevan totta, niin sen, että GM vihdoinkin satsaisi Saabin tulevaisuuteen ihan tosissaan!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

On se oon , tyylikäs sanon minä :D
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

No en ole koskaan nähnytkään mitään toivoa 9-1:llä, ihmiset ostavat pienen auton koska heillä on vähän rahaa, halpaa ja hyvää ei ole, ei myöskään 9-1:stä.

Seuraavan 9-5:n peruuttaminen ei olisi yllätys koska kehitystyö maksaisi huikeita summia, koska Saab asettaisi riman niin korkealla suhteessa kilpailijoihin, toisekseen 9-3 ja 9-5 ovat liian lähellä toisiaan.

9-6X nimellä olevan premium SUV:n tiputtaminen tuntuisi aika ilmiömäiseltä äkkiliikkeeltä. Luulisi, että nimet on jo papereissa Subarun kanssa. Ja mitä dieseleihin tulee, viimeisimmän tiedon mukaan ei ole edes päätetty tuodaanko Tribecaa tai sen Saab versiota Eurooppaan.

Joku crossover pitäisi kai olla tulossa ensi vuonna.

Mutta kuten aina saksalaislehdistön kohdalla, jäitä hattuun.
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Internal GM memo last Tuesday confirmed Holden will be the engineering centre responsible for developing the platform architecture that will form the basis of large and long-wheelbase GM vehicles worldwide - from the 2007 Buick Velite convertible (above right) to perhaps even Saab’s next-generation 9-5 luxury sedan.

While the statement is largely a formalisation of arrangements that have been planned for some time, it confirms Holden’s unprecedented status as an architectural development centre for GM and begins a process that will see Holden’s engineering expertise exported globally.

Never before has Holden had responsibility for a global vehicle architecture, nor played such an integral part in GM’s global production process.
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Hyi kamala, maasturi :( Ja tuo tila-auton näköinen norsu on kyllä kanssa ruma...Mutta 9-1 on kyllä erittäin tyylikäs 8O mutta jos pakkosyötetään Opelin osat niin voi voi...menee maine :?
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tuntien Austraalialaiset en toivosi saavani moottoria joka on valmistettu maanantaina, ruokiksen jälkeen tai perjantaina iltapäivällä :D

On ne sen verran ohraa maistavaa kansaa
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

potkuhousu kirjoitti:Tuntien Austraalialaiset en toivosi saavani moottoria joka on valmistettu maanantaina, ruokiksen jälkeen tai perjantaina iltapäivällä :D

On ne sen verran ohraa maistavaa kansaa
Heh, ja tuntien venäläiset [ot] en haluaisi moottoria, joka on tehty maanantain ja perjantain välisenä aikana tai virka-aikana tai sen ulkopuolella tai liukuhihnalla tai...jne...

On ne sen verran votkaa maistavaa kansaa :lol:
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja nipa »

Chevrolet S3X olikin jo näköjään mainittu kotiin tullessa "Chevrolet" -mainoksessa: myynnissä 2006. Saa nähdä tuleeko tästä sitten Opel Fronteran :roll: lisäksi Daewoo eikun Saab -versiokin. Huh huh... 8O
Vastaa Viestiin