Saab historia

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9919
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saab historia

Viesti Kirjoittaja AZP »

^^ tämän ketjun perusteella olisi kaksi Saab-Lanciaa kilvissä, joista toinen ketjun aiheena oleva. Suomessa noita ei uutena myyty kuitenkaan yhtään. Lisää infoa kiinnostuneille löytyy tuosta ketjusta melko reilusti.

linkomies
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 24, 2013 10:50
Paikkakunta: Hollola

Re: Saab historia

Viesti Kirjoittaja linkomies »

Kuulin, että pakkilukon taustalla oli ajatus ettei auto lähde pysäköitynä koskaan omille teilleen. Rovaniemellä sillä olis ainakin yks elämä pelastettu. Ihan fiksu teoria.

SS
"Hölösuu"
Viestit: 3020
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saab historia

Viesti Kirjoittaja SS »

Eiköhän syy liene alunperin se, ettei mekaanista rattilukkoa voinut tehdä virtalukon sijainnin takia. Se sitten korvattiin pakkilukolla.

Oho, melkein historiaa koko topikki jo :mrgreen:
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 140tkm)
Muuta: Kiina TECH2

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2798
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab historia

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Meillä oli aikoinaan 1970-mallin 99:issä myös starttinappula keskikonsolissa. :lol:
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Vastaa Viestiin