Nuo meidän dieselit ovat kyllä toistaiseksi olleet aika "pomminvarmoja".
Siksi ne tuli hommattuakin.
Aiemmin kun ei ollut perhettä, oli aikaa rassata Saabeja.
Nyt arvostaa sitä, että autot ovat varmatoimisia.
Siinä "Saabin diesel pitää hirveää ääntä" + muut kanssa-Saabistien vastaavat itkut ovat täysin toissijaisia, kun voi ajaa suht luotettavasti ja kohtuullisella kulutuksella
Totta. Sama on varmaan NG9-5:lla. Tuskin niiden hinta enää hirveästi laskee, jos pitää auton kunnossa. Sama NG9-3CV:n kohdalla. Kun vertaan sen ostohintaa (ostin vaimolleni) lokakuussa 2019 ja nykyisiä hintoja, ovat nykyiset hinnat noin 1,5 kertaiset tuon meidän cabben ostohintaanviggen kirjoitti: ↑Su Helmi 13, 2022 13:52Jotenkin näin jälestäpäin tuntuu vieläkin paremmalta valinnalta tuon Nevsin 9-3 Aeron ostos, mitä ne silloiset muut vaihtoehdot olivat. Jälleen myyntihinnat erittäin vakaita, jopa noususuuntaisia, ainakin jos katsoo KVD:n myyntiä viime aikoina. Pää asia tietenkin, että auto täyttää tehtävänsä käytössä.
NEVSin olisi pitänyt tajuta tehdä noita Aeroja joka vuosi pieni erä, jolla olisivat saaneet fyrkkaa yhtiön kassaan. Kyllä Saab-intoilijat olisivat ne ostaneet pois kuleksimasta.
Sama se on täällä Suomessa: esimerkiksi S-Typet eivät maksa juurikaan mitään. Hieno auto, mutta en ole perehtynyt tarkemmin sellaiseen.viggen kirjoitti: ↑Ma Helmi 14, 2022 14:50Täällä ei paljoa Jagget maksa. Työkaverilla oli sellainen, mutta ei jaksanut rassata sitä.
https://www.kvd.se/auktioner/jaguar-x-t ... 5hk-132282
Luin jostain, että Jaggen XJ:n dieselkoneen ongelma olisi sen jakoketju, joka saattaa venyä. Jos menee p*sk*ksi, saattaa olla edessä jopa 5 000 € remontti
Sellaiseen p*sk**n ei välttämättä haluaisi käsiäni iskeä, sillä meidän Saabeihin vaihtomoottorit maksavat ~2 300 € / kpl + vaihtotyöt.