UUSI SUUNNITELMA: jatkossa vain 9-3, 9-5 ja pikku-SUV
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
UUSI SUUNNITELMA: jatkossa vain 9-3, 9-5 ja pikku-SUV
Jos jotain oheisen linkin takana olevasta jutusta ymmärrän, niin nykyiset kuviot romutetaan. Jatko on seuraava, 3 mallia:
* 9-3 (uusiutuu 2009)
* 9-5 (uusiutuu 2008)
Nämä Epsilon II pohjalta ja molempien tuotanto Russelheimista Opelin kanssa samalta linjalta.
Sitten 9-6X projekti romutetaan, tilalle tulossa Hyundai-yhteistyönä pikku-SUV. Varmaankin tämä malli tulee sitten Koreasta.
Voi tätä GM:n touhua. Vaikka 9-3 ja 9-5 kuulostaa tässä positiiviselta, veikkaan että erot opeleihin minimoituu ja tuloksena on toinen Vauxhall... Alkaa usko mennä, eli vakaasti on muut merkit tapetilla seuraavassa vaihdossa, saanpa ainakin omalta osaltani osoitettua mielipiteeni GM:lle. Fordille sitä vastoin täytyy hattua nostaa, ovat hoitaneet Volvon todella hienosti.
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=20469
* 9-3 (uusiutuu 2009)
* 9-5 (uusiutuu 2008)
Nämä Epsilon II pohjalta ja molempien tuotanto Russelheimista Opelin kanssa samalta linjalta.
Sitten 9-6X projekti romutetaan, tilalle tulossa Hyundai-yhteistyönä pikku-SUV. Varmaankin tämä malli tulee sitten Koreasta.
Voi tätä GM:n touhua. Vaikka 9-3 ja 9-5 kuulostaa tässä positiiviselta, veikkaan että erot opeleihin minimoituu ja tuloksena on toinen Vauxhall... Alkaa usko mennä, eli vakaasti on muut merkit tapetilla seuraavassa vaihdossa, saanpa ainakin omalta osaltani osoitettua mielipiteeni GM:lle. Fordille sitä vastoin täytyy hattua nostaa, ovat hoitaneet Volvon todella hienosti.
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=20469
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Niin piti vielä sanoman, että taitais olla parasta ostaa Saab pois kuleksimasta. Suunniteltais itse uudet mallisarjat, kaikki rakennetaan ruotsissa ja suomessa. Lähes 100% suunnittelu ruotsissa. Alkuperäiset Saab-koneet lämmitetään uuteen kuosiin ja parit hyvät dieselit ulkopuolelta. Jenkit ajetaan talosta pihalle. Tässä uudet mallit:
* 9-1 (BMW 1-sarjan kilpailija)
* 9-3
* 9-3x
* 9-5
* 9-5x
* 9-7x (SUV ruotsista, ei koreasta)
* Sonett
Muuta ei kaivatakkaan. Tietenkin SportCombit 9-3 ja 9-5:sta.
* 9-1 (BMW 1-sarjan kilpailija)
* 9-3
* 9-3x
* 9-5
* 9-5x
* 9-7x (SUV ruotsista, ei koreasta)
* Sonett
Muuta ei kaivatakkaan. Tietenkin SportCombit 9-3 ja 9-5:sta.
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Kuinkahan virallinen kuva uudesta 9-5:sta tämä on?
Nämä suunnitelmat tuntuu elävän siihen malliin, että ei näiden perusteella voi vielä sanoa tulevia malleja...
Nämä suunnitelmat tuntuu elävän siihen malliin, että ei näiden perusteella voi vielä sanoa tulevia malleja...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Niin, eipä tuosta juuri tiedä. Jotenkin tuostakin tulee ooppeli mieleen, ei tarvis vaihtaa kun maski. Olisko Signumista editoitu kuva ?jariha kirjoitti:Kuinkahan virallinen kuva uudesta 9-5:sta tämä on?
Nämä suunnitelmat tuntuu elävän siihen malliin, että ei näiden perusteella voi vielä sanoa tulevia malleja...
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Toi katto, tai ainakin C-pilari, muistuttaa erehdyttävästi Signumia. Pikainen photoshop, jolla yritetään kuvata sitä tapaa, miten Opelista tehdään jatkossa Saab. Siinä mielessä ihan rehellinen kuva...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Re: UUSI SUUNNITELMA: jatkossa vain 9-3, 9-5 ja pikku-SUV
Oiskin ees Hyundai-pohjainen mutta kun on Daewoo-pohjainen, eli kilpailija hyundaille.Kyse on siis tosta Daewoon nyk Chevrolet konseptimaasturista mistä sitten vissiin tehdään sekä opel frontera että erilaisia jenkkiversioita plus saab, koreasta..SportySedan kirjoitti: Sitten 9-6X projekti romutetaan, tilalle tulossa Hyundai-yhteistyönä pikku-SUV. Varmaankin tämä malli tulee sitten Koreasta.
[/url]
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Ihmettelen uutista muilta osin kuin että uusi 9-5 tehtäisiin myös Epsilon-pohjalle, jonkun muun lähteen mukaan se olisi kuitenkin ns. Epsilon 2+.
9-6X:ää luvattiin ihan virallisten lähteiden mukaan vielä niin hiljattain, että tuntuu vaikealta uskoa, että se olisi kokonaan kuopattu...
Ja jos 9-7X myy edes kohtuullisesti, olisi kummallista, jos sille ei tule mitään jatkoa, kun GM kuitenkin satsaa sen tyyppisiin uusiin malleihin jenkeissä...
Tuon kuvan alkuperään muuten:
verratkaapa näitä!
http://upload.isaab.net/479600.jpg
http://www.isaab.net/images/9-3SCC/004.jpg
Joten SportHatch-konseptista tehty photoshoppi siis, ei mitään tekemistä tulevan 9-5:n kanssa!
9-6X:ää luvattiin ihan virallisten lähteiden mukaan vielä niin hiljattain, että tuntuu vaikealta uskoa, että se olisi kokonaan kuopattu...
Ja jos 9-7X myy edes kohtuullisesti, olisi kummallista, jos sille ei tule mitään jatkoa, kun GM kuitenkin satsaa sen tyyppisiin uusiin malleihin jenkeissä...
Tuon kuvan alkuperään muuten:
verratkaapa näitä!
http://upload.isaab.net/479600.jpg
http://www.isaab.net/images/9-3SCC/004.jpg
Joten SportHatch-konseptista tehty photoshoppi siis, ei mitään tekemistä tulevan 9-5:n kanssa!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Saab ei ole ikinä luvannut Subaru pohjaista 9-6X:sta, siitä on kuultu vain epämääräisten lehtitietojen kautta sekä joku Subarun pomo mainitsi sen kun kyse oli vientimahdollisuuksista Eurooppaan.
Autoweek:
The successor to General Motors’ worldwide Epsilon platform will come in front-, rear- and all-wheel-drive versions starting with 2009 production. A Saab source confirms this means the 9-3 and 9-5 will get all-wheel drive by late 2008 or early ’09.
Olisi aika hyvä juttu jos jokainen voisi valita haluamansa vetotavan, eikä mennä kuten jotkut typerät amerikkalaiset haluavat, että kaikki Saabit tulisi olla nelivetoisia. Eivät oikein ymmärrä autojen painoista tai polttoaineen kulutuksista.
Autoweek:
The successor to General Motors’ worldwide Epsilon platform will come in front-, rear- and all-wheel-drive versions starting with 2009 production. A Saab source confirms this means the 9-3 and 9-5 will get all-wheel drive by late 2008 or early ’09.
Olisi aika hyvä juttu jos jokainen voisi valita haluamansa vetotavan, eikä mennä kuten jotkut typerät amerikkalaiset haluavat, että kaikki Saabit tulisi olla nelivetoisia. Eivät oikein ymmärrä autojen painoista tai polttoaineen kulutuksista.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Totta. Bensa on jenkeissä vielä eurooppalaisen mittapuun mukaan halpaa, joten ei ihme, että jenkkikaduille tulee toinen toisiaan isompia SUVejaTuuSaR kirjoitti:Eivät oikein ymmärrä autojen painoista tai polttoaineen kulutuksista.
Muistan tällaisenkin jutun eräästä jenkkiläisestä autolehdestä, jossa oli Viggen testissä:
+kiitettiin moottorista ulos saatavaa tehoa
-miinuspuolena oli, että autossa on "vain" neljä sylinteriä. Aika idioottimaista
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Mielestäni Saab USA:n pomo Debra Kelly-Ennis on ihan suoraan puhunut 9-6X:stä (tai ainakin Subaru-yhteistyössä tehtävästä uudesta nelivetomallista) ja vielä alkuvuodesta Augustssonkin puhui vielä tänä vuonna esiteltävästä nelivedon prototyypistä (jonka kaikki olettivat tarkoittavan 9-6X:ää...), mutta Augustssonin puheita ei nyt enää tietysti lasketa. Hänellähän oli kai tänään virallisesti viimeinen työpäivä Saabilla...TuuSaR kirjoitti:Saab ei ole ikinä luvannut Subaru pohjaista 9-6X:sta, siitä on kuultu vain epämääräisten lehtitietojen kautta sekä joku Subarun pomo mainitsi sen kun kyse oli vientimahdollisuuksista Eurooppaan.
Linkki Kelly-Ennisin haastatteluun:
http://www.edmunds.com/advice/specialre ... ticle.html
Uusimman huhun mukaan Debra Kelly-Enniskin olisi nyt eronnut Saab USA:n palveluksesta! Tietoa ei kai ole vielä vahvistettu, mutta Saabnetin keskustelussa on tällainen tieto!
Olisi ihan hienoa, jos tuo lähitulevaisuuden uutuus olisikin jo 9-3X:n tuotantoversio tai joka tapauksessa "oikea Saab", mutta saa nyt nähdä, tuleeko yhtikäs mitään...
Tuo uusi uutinen 9-5:n seuraajan pohjautumisesta samaan pohjalevyperheeseen kuin 9-3:nkin seuraava versio on minustakin oikeasti hyvä uutinen. Silloin tosiaan molemmat mallit saa joko etu- tai nelivedolla ja kustannusmielessä on muutenkin järkevää, jos perusrakenteessakin on yhtäläisyyksiä. Silti kokoeron soisi vähän kasvavan, ainakin niin että uusi ysifemma olisi selkeästi vanhan kunnon tonnarin kokoluokkaa!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Car and Driver lehden toukokuun numerossa aprikoidaan, että SUV tehdään Chevy Equinox pohjalle from Korea.
Mitä nyt vähän googlesin niin Equinox on täysin uusi malli joka menestyi hyvin USA:n törmäystesteissä, auto on luonteeltaan etuvetoinen, takaveto tulee päälle vain tarvittaessa. Moottori on surkuhupaisa V6. Manuaalivaihteita ei saa.
Subaru SUV meni pöydän alle koska se olisi vaatinut liikaa muutostöitä jotta siihen olisi saatu dieseli.(tosin en ihmettele jos Subaru olisi irtaantunut jutusta, B9 on niin kamalan näköinen, että Saab olisi ryövännyt myynnin helposti)
A four-cylinder turbo-diesel engine will come from Italian maker VM Motori for use in the Saab, although plans for importing the diesel to the States seem unlikely
------
Ja edelleen ylläoleva kuva on photoshop versio Saabin konseptista...
Mitä nyt vähän googlesin niin Equinox on täysin uusi malli joka menestyi hyvin USA:n törmäystesteissä, auto on luonteeltaan etuvetoinen, takaveto tulee päälle vain tarvittaessa. Moottori on surkuhupaisa V6. Manuaalivaihteita ei saa.
Subaru SUV meni pöydän alle koska se olisi vaatinut liikaa muutostöitä jotta siihen olisi saatu dieseli.(tosin en ihmettele jos Subaru olisi irtaantunut jutusta, B9 on niin kamalan näköinen, että Saab olisi ryövännyt myynnin helposti)
A four-cylinder turbo-diesel engine will come from Italian maker VM Motori for use in the Saab, although plans for importing the diesel to the States seem unlikely
------
Ja edelleen ylläoleva kuva on photoshop versio Saabin konseptista...