Lentoautot

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Lentoautot

Viesti Kirjoittaja jariha »

No, nyt mennään osaksi tieteiselokuviin, osaksi suuriin suunnitelmiin, tiedä häntä. Toisaalta, olisihan Saabilla jo historiallinen tausta hanketta tukemassa.
Sarjatuotannossa hinnan arvioidaan laskevan pian 60 000 euroon.

Lentoauto nousee pystysuoraan sopivalle korkeudelle, lentää vaakasuoraan ja laskeutuu sitten lentoautopysäkille. Lentoautoa ei ohjata itse, vaan kaikki toimii automaattisesti. 500 km/h kulkeva auto taittaa esimerkiksi matkan Helsingistä Ouluun tunnissa.

Polttoainetta lentoauto kuluttaa matkalennossa 8–9 l/100 km. Lyhyillä matkoilla kulutus voi nousta 14 litraan.
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=111928
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

voi juma.....!! :roll: 8O
Zetorman
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: To Syys 11, 2003 11:54
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zetorman »

Siistii :!: :!: :!:

Tahtoo tommosen heti :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Tuossa olis kyllä ideaa, ei tarvis körötellä ruuhkissa ja ajatteles mitkä säästöt, kun ei tarvis joka korpeen tehdä tietä... Asiaa 8)


Muutama kysymys heräsi, mitenkäs byrokratian luvatussa maassa tämmöseen menopeliin suhtauduttaisiin verotuksellisesti yms?!? Ajokorttiin uusi luokka / lentolupakirja, pitäiskö joka auton olla yhteydessä lennonjohtoon, katsastusmiehellekin uusia haasteita... Hehe hehe :lol: :lol: :lol:
Terveisin; A.N.

SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Lentovehkeet tarvii ihan erilaista huoltoa kuin autot joten ei meidän aikana. Ja ilmatilahan on rajattu, tieteisleffoissakin ajetaan aina jonoissa kauheissa ruuhkissa.

Aikanaan toki siirrytään ilmaan jokamies-luokassa, sitten kun tekoäly lentää tarvittaessa ja laitteiden toimintavarmuus hipoo täydellistä.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Älä TuuSaR heti masenna, vaikka myönnänkin, että olet ehkä (ikävä kyllä) oikeassa :cry:

Lainataan vielä lisää...
Kun arvioidaan lentoauton mahdollisuuksia, on Tiede-lehden mukaan hyvä muistella tavallisen auton historiaa. Daimler-Benz oletti 1900-luvun alussa, että Euroopassa tarvitaan 1 500 autoa. Arvio perustui siihen, että vain tämä määrä perheitä pystyy palkkaamaan autonkuljettajan. Teitäkin oli vähän, mutta auton kehitys pakotti rakentamaan teitä ja palveluja. Teiden lisääntyminen lisäsi autojen kysyntää, ja sarjatuotanto pudotti hintoja – ja lisäsi edelleen kysyntää.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Lentävä Suappi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Joo, minun mielestäni voisi pitää varmana, että autot muuttuvat joskus tulevaisuudessa lentäviksi - 50 vuottakin ehkä riittää. Tekniikka vaan pitää tietysti saada luotettavaksi ennen kuin sitä voidaan myydä.

Ensin voi olla turbiineilla tai muilla vastaavilla toimiva lentoauto. Sitten ehdottomasti seuraavana voisi olla vuorossa sähkömagnetismitekniikalla toteutettu tekniikka. Lentävä auto ei tällöin tuota kovia ilmavirtauksia vaan nousee tasaisesti ylös ja liikkuu muuhunkin suuntaan tasaisesti ja siististi. Auto on tällöin täysin sähköinen. Polttoaineena toimii ympäristöstä saatava energia joita ovat esim. ilma ja aurinkoenergia. Mutta tähän vaaditaan jo tutkimusta lisää. Tällöin lentävää Saabbia EI tarvitse tankata erikseen missään vaan voi jopa lennellä avaruudessa. Ainoastaan, jos lentelee avaruudessa, pitää saada kori todella kestäväksi, koska auton sisällä oleva paine on suurempi kuin ulkona ja tällöin sisäinen voima on suurempi kuin ulkoinen. Tämän varmaan kaikki tietävät.

Sitten voimakkaaseen sähkömagnetismiin liittyy se, että se voi aiheuttaa ainakin pahoinvointia ihmiselle. Tällöin esim. sähkömagnetismi pitäisi pystyä suuntaamaan vain yhteen suuntaa, jolloin ei käytännössä vaikuta yhtään ihmiskehoon.

Olen muuten itsekkin kiinnostunut tästä aiheesta.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Saako noita sähkömagnetismiautoja turbolla? :?
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

No voi sun jessus kaikkea sitä näkeekin tosin ei varmaan liikenteessä viellä meikäläisen elin aikana.

Kaikkea se Ryssä keksii ja Ruottalaiset rakentaa :?: 8O 8O :!:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Lentä Suappi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Heh, varmaan siihen saa jonkinlaisia turboavastaavia tekniikoita. :D Veikkaisin, että 10 vuoden sisälläkin voisi ihan hyvin tulla autoihin normaalin autostereosoittimen kokoinen laite, jolla voidaan säädellä tarvittaessa autoon 100 heppaa lisää tehoa ihan itse. Se olisi siis pienitehoinen tietokone, jolla ohjelmoidaan lisää tehoa. Minä itse kylläkin sen keksin, ja enkä ole siitä saanut mistään tietoa, ja olen miettinyt, jos ottaisi diplomityöksi, kun opiskelen tosiaankin tietotekniikkaa yliopistossa. Heh Mutta saapa nähdä. Pitäisi sitten saada koeauto sitä laitteen testausta varten. Ja siihen laitteeseen voisi tilata vaikka sellaisen kännykän SIM-kortin kokoisen datalevyn, jolta saadaan automerkkiä ja mallia vastaava viritystiedot. Ja sen datakortin voisi vaikka tilata esim. MapTunilta. Se vastaisi kait ehkä niin kuin chippiä joka lyödään pieneen reikään autotietokoneeseen. :D
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Hahaa, voi huhhuh :D :D Voishan tollanen olla aika makee :D
Salama
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Heinä 11, 2005 22:50

Viesti Kirjoittaja Salama »

Ei olisi yhtään makeaa. Sitten leijuttaisiin ruuhkassa ja kulutus olisi huimaa. Lisäksi en viitsi edes ajatella onnettomuuksia kun tuolla nopeudella tulisi kolareita tai leiju-rekka menee rikki ja putoaa maahan tehden kivaa jälkeä. Ihmisten kyllästyessä ruuhkiin alkaa oikominen, ollessasi missä tahansa voi päällesi ajaa 500km/h nopeudessa jonkilainen leiju-auto :lol:

Olen tylsä mutta tuo on mahdollista.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Milli kirjoitti:voi juma.....!! :roll: 8O
JOO 8O ,voi juma tosiaankin :!: :!: :lol:
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

Mulle pitäs kyllä monta miljardia maksaa ennenku tollasen ottaisin. Toivottavasti mä oon kuollu ennenku noi tulee jokapojan leluks :evil: :twisted: :twisted:
curry
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Tossa on se hyväpuoli, että ei tarvii virittää. Ylös vaan ja täysii alas :lol: :lol: :lol:
9-3.1972
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Kyllä tuo vielä enemmän lentokoneelta näyttää kuin autolta...
Vastaa Viestiin