http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=111928Sarjatuotannossa hinnan arvioidaan laskevan pian 60 000 euroon.
Lentoauto nousee pystysuoraan sopivalle korkeudelle, lentää vaakasuoraan ja laskeutuu sitten lentoautopysäkille. Lentoautoa ei ohjata itse, vaan kaikki toimii automaattisesti. 500 km/h kulkeva auto taittaa esimerkiksi matkan Helsingistä Ouluun tunnissa.
Polttoainetta lentoauto kuluttaa matkalennossa 8–9 l/100 km. Lyhyillä matkoilla kulutus voi nousta 14 litraan.
Lentoautot
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Lentoautot
No, nyt mennään osaksi tieteiselokuviin, osaksi suuriin suunnitelmiin, tiedä häntä. Toisaalta, olisihan Saabilla jo historiallinen tausta hanketta tukemassa.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Siistii
Tahtoo tommosen heti
Tuossa olis kyllä ideaa, ei tarvis körötellä ruuhkissa ja ajatteles mitkä säästöt, kun ei tarvis joka korpeen tehdä tietä... Asiaa
Muutama kysymys heräsi, mitenkäs byrokratian luvatussa maassa tämmöseen menopeliin suhtauduttaisiin verotuksellisesti yms?!? Ajokorttiin uusi luokka / lentolupakirja, pitäiskö joka auton olla yhteydessä lennonjohtoon, katsastusmiehellekin uusia haasteita... Hehe hehe
Tahtoo tommosen heti
Tuossa olis kyllä ideaa, ei tarvis körötellä ruuhkissa ja ajatteles mitkä säästöt, kun ei tarvis joka korpeen tehdä tietä... Asiaa
Muutama kysymys heräsi, mitenkäs byrokratian luvatussa maassa tämmöseen menopeliin suhtauduttaisiin verotuksellisesti yms?!? Ajokorttiin uusi luokka / lentolupakirja, pitäiskö joka auton olla yhteydessä lennonjohtoon, katsastusmiehellekin uusia haasteita... Hehe hehe
Terveisin; A.N.
SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...
SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...
Lentovehkeet tarvii ihan erilaista huoltoa kuin autot joten ei meidän aikana. Ja ilmatilahan on rajattu, tieteisleffoissakin ajetaan aina jonoissa kauheissa ruuhkissa.
Aikanaan toki siirrytään ilmaan jokamies-luokassa, sitten kun tekoäly lentää tarvittaessa ja laitteiden toimintavarmuus hipoo täydellistä.
Aikanaan toki siirrytään ilmaan jokamies-luokassa, sitten kun tekoäly lentää tarvittaessa ja laitteiden toimintavarmuus hipoo täydellistä.
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Älä TuuSaR heti masenna, vaikka myönnänkin, että olet ehkä (ikävä kyllä) oikeassa
Lainataan vielä lisää...
Lainataan vielä lisää...
Kun arvioidaan lentoauton mahdollisuuksia, on Tiede-lehden mukaan hyvä muistella tavallisen auton historiaa. Daimler-Benz oletti 1900-luvun alussa, että Euroopassa tarvitaan 1 500 autoa. Arvio perustui siihen, että vain tämä määrä perheitä pystyy palkkaamaan autonkuljettajan. Teitäkin oli vähän, mutta auton kehitys pakotti rakentamaan teitä ja palveluja. Teiden lisääntyminen lisäsi autojen kysyntää, ja sarjatuotanto pudotti hintoja – ja lisäsi edelleen kysyntää.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Lentävä Suappi
Joo, minun mielestäni voisi pitää varmana, että autot muuttuvat joskus tulevaisuudessa lentäviksi - 50 vuottakin ehkä riittää. Tekniikka vaan pitää tietysti saada luotettavaksi ennen kuin sitä voidaan myydä.
Ensin voi olla turbiineilla tai muilla vastaavilla toimiva lentoauto. Sitten ehdottomasti seuraavana voisi olla vuorossa sähkömagnetismitekniikalla toteutettu tekniikka. Lentävä auto ei tällöin tuota kovia ilmavirtauksia vaan nousee tasaisesti ylös ja liikkuu muuhunkin suuntaan tasaisesti ja siististi. Auto on tällöin täysin sähköinen. Polttoaineena toimii ympäristöstä saatava energia joita ovat esim. ilma ja aurinkoenergia. Mutta tähän vaaditaan jo tutkimusta lisää. Tällöin lentävää Saabbia EI tarvitse tankata erikseen missään vaan voi jopa lennellä avaruudessa. Ainoastaan, jos lentelee avaruudessa, pitää saada kori todella kestäväksi, koska auton sisällä oleva paine on suurempi kuin ulkona ja tällöin sisäinen voima on suurempi kuin ulkoinen. Tämän varmaan kaikki tietävät.
Sitten voimakkaaseen sähkömagnetismiin liittyy se, että se voi aiheuttaa ainakin pahoinvointia ihmiselle. Tällöin esim. sähkömagnetismi pitäisi pystyä suuntaamaan vain yhteen suuntaa, jolloin ei käytännössä vaikuta yhtään ihmiskehoon.
Olen muuten itsekkin kiinnostunut tästä aiheesta.
Ensin voi olla turbiineilla tai muilla vastaavilla toimiva lentoauto. Sitten ehdottomasti seuraavana voisi olla vuorossa sähkömagnetismitekniikalla toteutettu tekniikka. Lentävä auto ei tällöin tuota kovia ilmavirtauksia vaan nousee tasaisesti ylös ja liikkuu muuhunkin suuntaan tasaisesti ja siististi. Auto on tällöin täysin sähköinen. Polttoaineena toimii ympäristöstä saatava energia joita ovat esim. ilma ja aurinkoenergia. Mutta tähän vaaditaan jo tutkimusta lisää. Tällöin lentävää Saabbia EI tarvitse tankata erikseen missään vaan voi jopa lennellä avaruudessa. Ainoastaan, jos lentelee avaruudessa, pitää saada kori todella kestäväksi, koska auton sisällä oleva paine on suurempi kuin ulkona ja tällöin sisäinen voima on suurempi kuin ulkoinen. Tämän varmaan kaikki tietävät.
Sitten voimakkaaseen sähkömagnetismiin liittyy se, että se voi aiheuttaa ainakin pahoinvointia ihmiselle. Tällöin esim. sähkömagnetismi pitäisi pystyä suuntaamaan vain yhteen suuntaa, jolloin ei käytännössä vaikuta yhtään ihmiskehoon.
Olen muuten itsekkin kiinnostunut tästä aiheesta.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Lentä Suappi
Heh, varmaan siihen saa jonkinlaisia turboavastaavia tekniikoita. Veikkaisin, että 10 vuoden sisälläkin voisi ihan hyvin tulla autoihin normaalin autostereosoittimen kokoinen laite, jolla voidaan säädellä tarvittaessa autoon 100 heppaa lisää tehoa ihan itse. Se olisi siis pienitehoinen tietokone, jolla ohjelmoidaan lisää tehoa. Minä itse kylläkin sen keksin, ja enkä ole siitä saanut mistään tietoa, ja olen miettinyt, jos ottaisi diplomityöksi, kun opiskelen tosiaankin tietotekniikkaa yliopistossa. Heh Mutta saapa nähdä. Pitäisi sitten saada koeauto sitä laitteen testausta varten. Ja siihen laitteeseen voisi tilata vaikka sellaisen kännykän SIM-kortin kokoisen datalevyn, jolta saadaan automerkkiä ja mallia vastaava viritystiedot. Ja sen datakortin voisi vaikka tilata esim. MapTunilta. Se vastaisi kait ehkä niin kuin chippiä joka lyödään pieneen reikään autotietokoneeseen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Ei olisi yhtään makeaa. Sitten leijuttaisiin ruuhkassa ja kulutus olisi huimaa. Lisäksi en viitsi edes ajatella onnettomuuksia kun tuolla nopeudella tulisi kolareita tai leiju-rekka menee rikki ja putoaa maahan tehden kivaa jälkeä. Ihmisten kyllästyessä ruuhkiin alkaa oikominen, ollessasi missä tahansa voi päällesi ajaa 500km/h nopeudessa jonkilainen leiju-auto
Olen tylsä mutta tuo on mahdollista.
Olen tylsä mutta tuo on mahdollista.