Satku palaa valmistukseen
Satku palaa valmistukseen
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Satku palaa valmistukseen
Tämä taitaa olla kolmas kerta tästä aiheesta foorumilla....
Re: Satku palaa valmistukseen
Tämä on hieno uutinen!
Kuka tätä uutta päivitettyä sarjaa valmistaa?
Minkähän moottorin ovat valinneet...
Kuka tätä uutta päivitettyä sarjaa valmistaa?
Minkähän moottorin ovat valinneet...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Satku palaa valmistukseen
Ymmärsin artikkelista, että saksalainen kundi on suunnitellut tuon auton, mutta valmistava taho ei käy siitä selväksi.
Suomenkielisessä artikkelissa hehkutetaan, että "Saab palaa pieneränä valmistettuina autoina", mutta alkuperäisestä artikkelista saa sen kuvan, että aikovat vain tehdä yhden projektiauton olemassa olevalla auton runkonumerolla. Eli täysin uudistuotannosta ei ole kyse.
Jos meinaavat laittaa B202:n keulille, niin laittaisivat nyt ainakin uudet veivit, vaihdelaatikon ja tasauspyörästön
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Satku palaa valmistukseen
Jotenkin tässä otsikoinnissa ja uutisoinnissa tuoksuu
Tainnut lähtenyt toimittajilta vähän lapasesta ja juttu on paisunut vähän eri mittoihin kuin mitä Saabjornilla on tarkoituksena tehdä.
IS:n artikkelissa linkatussa Carbuzzin jutussa ei mainita mitään tuotannosta tai edes piensarjasta. Siellä mainitaan että Saabjorn aikoo toteuttaa auton, jonka digitaalisesti luodut kuvat jutusta löytyy. Siis _auton_, yksikössä. IS:ssä sitten todetaan "Saab 900 palaa automarkkinoille restomod-tyyppisesti valmistettuna piensarja-autona, kertoo yhdysvaltalainen Carbuzz." Tämä siis ei pidä paikkaansa, jos osaa lukea ja sen verran englantia että ymmärtää mitä Carbuzzin jutussa oikeasti sanotaan.
Carbuzz taas viittaa Saabjornin Instagram-julkaisuihin. Tilillä on tähän projektiin liittyen julkaistu viisi kuvaa tai videota, joita on kommentoinut kohtalainen määrä muita käyttäjiä, mutta Saabjornin kommentit on olleet aika vähäisiä. Missään niistä ei mainita mitään sarjatuotannosta, siitä että autoja tehtäisiin useampia tai että kyse olisi mistään muusta kuin hänen omasta projektistaan, jossa otetaan yksi vanha Saappi, kunnostetaan ja modifioidaan se kuvien mukaiseen asuun ja sitten vaan nautiskellaan. Perus autoharrastamista siis.
Näillä tiedoin olisin valmis julistamaan IS:n jutun valeuutiseksi ja toimittajan omaksi fantasioinniksi. Journalistisesta tasosta pisteitä tulee nolla.
Tainnut lähtenyt toimittajilta vähän lapasesta ja juttu on paisunut vähän eri mittoihin kuin mitä Saabjornilla on tarkoituksena tehdä.
IS:n artikkelissa linkatussa Carbuzzin jutussa ei mainita mitään tuotannosta tai edes piensarjasta. Siellä mainitaan että Saabjorn aikoo toteuttaa auton, jonka digitaalisesti luodut kuvat jutusta löytyy. Siis _auton_, yksikössä. IS:ssä sitten todetaan "Saab 900 palaa automarkkinoille restomod-tyyppisesti valmistettuna piensarja-autona, kertoo yhdysvaltalainen Carbuzz." Tämä siis ei pidä paikkaansa, jos osaa lukea ja sen verran englantia että ymmärtää mitä Carbuzzin jutussa oikeasti sanotaan.
Carbuzz taas viittaa Saabjornin Instagram-julkaisuihin. Tilillä on tähän projektiin liittyen julkaistu viisi kuvaa tai videota, joita on kommentoinut kohtalainen määrä muita käyttäjiä, mutta Saabjornin kommentit on olleet aika vähäisiä. Missään niistä ei mainita mitään sarjatuotannosta, siitä että autoja tehtäisiin useampia tai että kyse olisi mistään muusta kuin hänen omasta projektistaan, jossa otetaan yksi vanha Saappi, kunnostetaan ja modifioidaan se kuvien mukaiseen asuun ja sitten vaan nautiskellaan. Perus autoharrastamista siis.
Näillä tiedoin olisin valmis julistamaan IS:n jutun valeuutiseksi ja toimittajan omaksi fantasioinniksi. Journalistisesta tasosta pisteitä tulee nolla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Satku palaa valmistukseen
Kyllähän lehdistöt liiottelevat asioita selkeästi.
Saatetaan juttu jylläämään.
Saatetaan juttu jylläämään.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Satku palaa valmistukseen
Toivottavasti luopuvat sähkökonseptista ja rupeavat kehittämään etanoli-autoa. Sähköauto konseptina on tuhoon tuomittu. Uusilla akuilla varmasti mahtava, mutta vuosien päästä, kun akkujen varausteho heikkenee, auton käyttöalue lyhenee ja akkujen uusiminen maksaa älyttömästi.
Re: Satku palaa valmistukseen
Mihinkähän juttuun kommentoit? Tuohon saabjornin projektiin ei ole sähkömoottoria tulossa.tepu kirjoitti: ↑Ke Helmi 28, 2024 10:08Toivottavasti luopuvat sähkökonseptista ja rupeavat kehittämään etanoli-autoa. Sähköauto konseptina on tuhoon tuomittu. Uusilla akuilla varmasti mahtava, mutta vuosien päästä, kun akkujen varausteho heikkenee, auton käyttöalue lyhenee ja akkujen uusiminen maksaa älyttömästi.
Ja mitä taas sähköauton akkuihin tulee, niin ihan jo tänäkin päivänä vaihdellaan yksittäisiä moduuleja akustoihin. Toki parin tonnin kustannusta voi pitää älyttömänä, mutta saako parilla tonnilla hyvin kunnostettua polttomoottoriakaan?
Ja sitten taas mitä harrasteauton sähköistämiseen tulee, niin jos sillä ajellaan nätteinä päivinä joitakin tuhansia kilometrejä vuoteen, niin akusto kestää sen omistajan hautaan asti. Eli erittäin hyvä valinta, eikä tarvitse kausisäilytyksessä miettiä bensojen väljähtymistä.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Satku palaa valmistukseen
Joo piti kommentoida Emily GTtä.