Viralliset tiedot Saab 9-2X:stä (mitat ym.)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4026
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Kyllähän tuosta yhteistyöstä on tiedotettu ja onhan samanlaista toimintaa jo esimerkiksi Seatin piireissä ilmennyt pidempään. Silti ne niitä autojaan Seateina myyvät.
Täällä päin vähemmän noita Subaruja liikkuu, mutta juuri näin kaupungilla parkissa yhden Impreza-Wagonin ja komian näköinen pelihän se oli livenäkin.
Olisiko Saabille ollut parempi jättää nämä kokemukset käyttämättä ja tuoda se oma 9-3X -mallinsa vasta sitten joskus hamassa tulevaisuudessa? Kyllä minä ainakin olen aidosti kiinnostunut, jos tuota esim. vuoden kuluttua alkavat tänne tuoda. Saattaisinpa varata jo ennakkoon. Tarkoitan, että minulle tuon mallinen auto on just passeli ja juuri tällä hetkellä en ole uutta autoa hankkimassa, mutta vuoden päästä ehkä...
Täällä päin vähemmän noita Subaruja liikkuu, mutta juuri näin kaupungilla parkissa yhden Impreza-Wagonin ja komian näköinen pelihän se oli livenäkin.
Olisiko Saabille ollut parempi jättää nämä kokemukset käyttämättä ja tuoda se oma 9-3X -mallinsa vasta sitten joskus hamassa tulevaisuudessa? Kyllä minä ainakin olen aidosti kiinnostunut, jos tuota esim. vuoden kuluttua alkavat tänne tuoda. Saattaisinpa varata jo ennakkoon. Tarkoitan, että minulle tuon mallinen auto on just passeli ja juuri tällä hetkellä en ole uutta autoa hankkimassa, mutta vuoden päästä ehkä...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Epäilen, että tuota 9-2X:ää saadaan myytyä jenkeissä halvalla sen takia, että melkein kaikki autoon liittyvät tuotekehitysvaiheet on jo käyty läpi Subarun leirissä. Näin Saabin ei ole tarvinnut panostaa kuin pieniin muotoiluseikkoihin. Ja kun auton valmistus käy rinta rinnan Subarun kanssa, niin valmistuskustannuksetkin jäävät kohtuullisiksi.
Kunpa pääsisi koeajamaan tuollaista 9-2X:ää
Kunpa pääsisi koeajamaan tuollaista 9-2X:ää
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4026
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Minä jo mainitsinkin, että odotellessa voisi ajaa ensin tuon Imprezan. Harmi, ettei täällä ole Subaru kauppaaKunpa pääsisi koeajamaan tuollaista 9-2X:ää
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Tuulilasi
Nyt oli infot myös kerinnyt kotimaisille sivuille elikäs Tuulilasi.fi sivustolle taisi olla tuo media tiedote lyhennettynä..se minkä TS jo laittoi aikaisemmin..
Joo-o oli ainakin vauhdikas esittelytilaisuus, kumit vinku.
Mikro-saitti ei ollut niin kovin onnistunut, ihan kun sen olisi tehnyt eri ryhmä kuin aikaisemmat. Rumpuja oli hauska hetken mixata mutta ne artisti-musat oli aivan järkyttäviä.
Yhdessä kuvassa näin että moottorissa lukee päällä SAAB, jotain rajaa sentään...
Mikro-saitti ei ollut niin kovin onnistunut, ihan kun sen olisi tehnyt eri ryhmä kuin aikaisemmat. Rumpuja oli hauska hetken mixata mutta ne artisti-musat oli aivan järkyttäviä.
Yhdessä kuvassa näin että moottorissa lukee päällä SAAB, jotain rajaa sentään...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No jos Saabin täytyy liittoutua/käyttää samoja osia kuin Subarun/Opelin, niin näistä kahdesta valitsisin "pienemmän pahan", eli Subarun. Opel on mulle taas kun näyttäisi punaista vaatetta (tai sitten punaista "munakadettia" ).juuso kirjoitti:joo, pistää kyllä vähän harmittaan kun ei enää saabitkaan oo saabeja...
mutta onneks ei tarvi ostaa uusinta mallia(subarua)
Viimeksi muokannut Turbo Sensonic, Pe Joulu 12, 2003 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4026
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Muistan, kun isäni tapasi nimitellä noita japseja riisipusseiksi. Mitenkäs nyt suu pannaan? Kääntyis ukko haudassaan, jos sais tietää...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Jep jep. Japsit on riisikuppeja ja ranskalaiset on ranskiksia (slangimuoto sekä ranskalaisille perunoille, että ranskanleivälle)jariha kirjoitti:Muistan, kun isäni tapasi nimitellä noita japseja riisipusseiksi. Mitenkäs nyt suu pannaan? Kääntyis ukko haudassaan, jos sais tietää...
Ja Opel on tehty sitä varten, ettei Ford olisi maailman huonoin auto
No se oli huumoria, mutta kyllä mulle vakavasti ottaen kelpaisi sellainen Subarun WRC STi, vai mikä sen nimi nyt olikaan? 265 hv jne.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
No mä oon ainakin sitä mieltä että on hyvä jos saabbi käyttää hyödykseen subarun neliveto tekniikka, sillä onhan ne sitä jo "muutaman" vuoden testanneet Mutta siihen ne suuremmat lainaukset kyllä sais jäädä Voishan sitä tehdä yksilöllisiä autoja samalle pohjalle niin kuin carisma ja S40
Faija kun näkee noi spektit tosta autossa niin sieltä tulee muutama pe*** sana! Iteki oon kyllä vähän kaipaillu kakkos autoks pienempää saabia mutta ei nyt sentään mitään kopio systeemiä
Eniten harmittaa toi seuraava otos
>ja lisäksi nelivetonsa ansiosta erittäin kykeneviä 900 kilon painoisenkin matkailuvaunun turvalliseen vetämiseen.
Eihän tolla pysty nakkikioskia isompaa vetämään Jollain corollalakin saa vetää 900 kiloo.
Meillä on aina ollu yli tonnin painavia vaunuja ja vetureina on ollu pari 99 yksi kaasarista, yks 900GLS, yks 900c, yks 900i ja nyt tällä hetkellä 9000 turbo. Kesällä vaihdettua ei nyt kyllä pitemmän päälle enää viitti satku ruiskulla vetää kun painoo on tommonen 1400 kiloo, mut tonnisella viel liikkuu iloisesti ahtojen saattelemana
Saabilla on saanut aina vetää enemmän mitä auto on painanut ja on ollut perusteluna jäykkällä korilla ja tästä tulevalla turvallisuudelle. esim satku n.1300kg ja vaunun vetoapaino 1500kg ja jos oikein muistan niin osalla koukuista 1600kg. Tämä uus painaa 1400 ja saa vetää 900
Ja subaruthan ei ole tähän menessä noihin vetopuuhiin pystyneet juuri edellä mainitus asian takia.......
T:pettynyt saabisti
Faija kun näkee noi spektit tosta autossa niin sieltä tulee muutama pe*** sana! Iteki oon kyllä vähän kaipaillu kakkos autoks pienempää saabia mutta ei nyt sentään mitään kopio systeemiä
Eniten harmittaa toi seuraava otos
>ja lisäksi nelivetonsa ansiosta erittäin kykeneviä 900 kilon painoisenkin matkailuvaunun turvalliseen vetämiseen.
Eihän tolla pysty nakkikioskia isompaa vetämään Jollain corollalakin saa vetää 900 kiloo.
Meillä on aina ollu yli tonnin painavia vaunuja ja vetureina on ollu pari 99 yksi kaasarista, yks 900GLS, yks 900c, yks 900i ja nyt tällä hetkellä 9000 turbo. Kesällä vaihdettua ei nyt kyllä pitemmän päälle enää viitti satku ruiskulla vetää kun painoo on tommonen 1400 kiloo, mut tonnisella viel liikkuu iloisesti ahtojen saattelemana
Saabilla on saanut aina vetää enemmän mitä auto on painanut ja on ollut perusteluna jäykkällä korilla ja tästä tulevalla turvallisuudelle. esim satku n.1300kg ja vaunun vetoapaino 1500kg ja jos oikein muistan niin osalla koukuista 1600kg. Tämä uus painaa 1400 ja saa vetää 900
Ja subaruthan ei ole tähän menessä noihin vetopuuhiin pystyneet juuri edellä mainitus asian takia.......
T:pettynyt saabisti
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4026
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Onhan toi vähän ristiriidassa Subarun mainostaman 1600 kg:n kanssa.
http://www.subaru.fi/imprezagx.shtml
http://www.subaru.fi/imprezagx.shtml
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Video
Nyt Saabin USA sivuilta löytyy video Saab 9-2X julkistamistilaisuudesta..aikas lujaa päästeli hallin sisällä
Ihan tyylikäs esitys..toisaalta sinne panostetaan missä on markkinat.
Ihan tyylikäs esitys..toisaalta sinne panostetaan missä on markkinat.
Tuo 9-2X kiinnostaisi sinällään, mutta on pari seikkaa, jotka hieman hillitsevät.
1) Farkku-Imprezasta saa täällä maksaa alkaen 28900 €. Jotenkin en jaksa kuvitella, että Saabi olisi ainakaan halvempi. Sitten vielä, kun 9-3SS huohottaa niskaan vajaan 3 kiloeuron päässä, niin jotenkin tuntuu, ettei täkäläisille markkinoille ole asiaa.
2) Subarun bokseri on jo kaksilitraisena vapaastihengittävänä aika janoista sorttia. Ajatelkaa siihen vielä puoli litraa lisää iskutilavuuteen ja verratkaa vaikka 1.8T:n tai vaikka OG-turbon kulutuslukemiin. Pitäisiköhän kaivaa vanha veenelkku naftaliinista ja laittaa se sinne bokserin tilalle?
1) Farkku-Imprezasta saa täällä maksaa alkaen 28900 €. Jotenkin en jaksa kuvitella, että Saabi olisi ainakaan halvempi. Sitten vielä, kun 9-3SS huohottaa niskaan vajaan 3 kiloeuron päässä, niin jotenkin tuntuu, ettei täkäläisille markkinoille ole asiaa.
2) Subarun bokseri on jo kaksilitraisena vapaastihengittävänä aika janoista sorttia. Ajatelkaa siihen vielä puoli litraa lisää iskutilavuuteen ja verratkaa vaikka 1.8T:n tai vaikka OG-turbon kulutuslukemiin. Pitäisiköhän kaivaa vanha veenelkku naftaliinista ja laittaa se sinne bokserin tilalle?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621