saab 9000 v8

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

saab 9000 v8

Viesti Kirjoittaja jani »

törmäsin tuossa uuteen työpaikkaan-02 mennessäni saabin v 8 moottoriin aika viritys tutkittuani tarkemmin siinä oli toinen sylinterikannen virtaus suunta 32 venttiilinen vapari 300hv :roll: [/list]
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

V8

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Jepulis..kyseinen moottori kehitettiin VALMET LINNAVUORESSA kultaisella 80-LUVULLA..Kone löytyy nykyisin tuolta Uudenkaupungin Saab museosta.
Zetorman
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: To Syys 11, 2003 11:54
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zetorman »

On meinaan komea motti :D

Miksiköhän sitä ei koskaan otettu tuotantoon, tietääkö kukaan?!?



Anyway - onks kukaan hullu ikinä suunnitellu rakentavansa mönkijää kahdesta peräkkäisestä 900 T8 Aut tekniikasta?!? Siis sopivasti hitsailtuun runkoon ko. kamat peräkkäin, 4-pyörä ohjaus ja moottorien ohjaus alipainetoimisella kaasuvivustolla joka tasaa tehonjaon moottorien kesken... Sit hillittömät renkaat kunnon piikkiketjuilla ja eikun metsään :twisted: :twisted: :twisted:


Kukas olis innokas rakentelija moiseen projektiin?!? Siinä olis klubi tapaamisessa ihmettelemistä kun tois mönkijän mukana peräkärryssä... Ja varmasti kulkis, 4X4 ja yli 300 hv :D :D :D
Terveisin; A.N.

SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Et kait vaan oo tekemässä semmosta?Sulla tuntuu olevan nuita ideoita ja kokemuksia kohtalaasesti.Eli taidamme nähdä sen jossakin kokoontumisessa? :P :P
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

saab v8

Viesti Kirjoittaja jani »

kyselin moottoria tehneeltä kaverilta vähän tietoja. Kuulemma silloin kun se oli ollut protona niin gm osti saabin ja niillä oli se oma vee kuutonen. Mitä saappi käytti sitten niissä 900 joten mootori jäi sitten kokeilu asteelle. Olen nähnyt kaikki ehjänä olevat koneet ja kaikki on erillaisia 3 kpl.Osia on ollut 10 moottoriin ja kuulemma jossakin hyllyssä on osat vieläkin mutta asia on aika x files juttuja mitä olen kysellyt ko asiasta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Uuteen 9-5:een on ilmeisesti tulossa GM:n V8, jossa on 300 hv ja noin 400-420 Nm. Moottorissa on käytetty tilaa säästävää kolmiventtiilitekniikkaa, jotta se mahtuisi etuvetoisen auton (esim, 9-5:n) keulille.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Turbo Sensonic kirjoitti:Uuteen 9-5:een on ilmeisesti tulossa GM:n V8, jossa on 300 hv ja noin 400-420 Nm. Moottorissa on käytetty tilaa säästävää kolmiventtiilitekniikkaa, jotta se mahtuisi etuvetoisen auton (esim, 9-5:n) keulille.
Aika mielenkiintonen jos tulis, on tossa 8-koneessa meinaan mukava ääni 8)

Turbot sitten jälkiasennuksena :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

eikun kannen porttaus ja kauheesti nokkien hinkkaamista.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

93t sport kirjoitti:Aika mielenkiintonen jos tulis, on tossa 8-koneessa meinaan mukava ääni 8)

Turbot sitten jälkiasennuksena :D
Mulla on himassa noin vuoden vanha Auto Bild -lehti, jossa joku GM:n heppu selittää ton moottorin toimintaa ja siinä on oikein piirrettyjä kuvia sen toimintatavasta.

Samainen heppu kertoo, että he ovat testanneet moottoria 9-5:ssa ja tulokset ovat olleet erittäin positiivisia. Voi siis olla, että seuraavan sukupolven 9-5 saa tuon moottorin nokalleen.

Turboa tuohon moottorin tuskin tulee, sillä 9-5:n konehuone on tod.näk. jo melko täynnä tuosta koneesta. Ja eihän noita GM:n koneita uskalla jälkiturbottaa :wink:

Jos henk.koht. sais valita Hirschin 305 hv:n virityksen ja ton V8:n väliltä niin ottaisin Hirschin. Kuluttaa taatusti vähemmän normaaliajossa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Äänet olis varmaan aika hubaa kuultavaa, mutta kasikone etuvetoisessa 8O . No, onhan jenkeillä kokemusta ainakin Cadillacin osalta noista. Mahtaa olla veikeä ajettava talvella, painopiste lienee melko edessä :) .
Corvette C5
MarkoJ
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: To Loka 30, 2003 22:52
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja MarkoJ »

Muistelin joskus kuulleeni huhua että siihen uuteen 9-5:een olis tyrkyllä neliveto 8O :?: Onkos kukaan muu kuullu vastaavaa huhua, vai kuvittelinko(toiveajattelin) koko jutun :?: Kelpais ainakin mulle, V8 ja 4wd. 8)
#1318
9-3 1.8t -08
900t -89
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Uusi V8 -vau!

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Se olisi todella siistiä, jos uuteen 9-5 tulee V8-moottori. Sillä minä olen tässä viimeisen pari vuotta haaveillut vakiona olevasta 300 9-5 Suapista!! Jos toivottavasti valmistuisin joskus tuolta yliopistolta, niin luultavastikkin ostaisin sen, jos saan rahat siihen ja se kone olisi muuten OK. Rajoittava tekijänä voisin pitää hintaa, sillä Volvo 60R taitanee tällä hetkellä maksaa jotain 80 000 egeä ja on 300 hevosvoimainen. Toivottovasti Saabbin hinta saataisiin pidettyä 70 000 eurossa ja saa olla allekin -toivoisin niin. :D
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Zetorman kirjoitti:Anyway - onks kukaan hullu ikinä suunnitellu rakentavansa mönkijää kahdesta peräkkäisestä 900 T8 Aut tekniikasta?!? Siis sopivasti hitsailtuun runkoon ko. kamat peräkkäin, 4-pyörä ohjaus ja moottorien ohjaus alipainetoimisella kaasuvivustolla joka tasaa tehonjaon moottorien kesken... Sit hillittömät renkaat kunnon piikkiketjuilla ja eikun metsään :twisted: :twisted: :twisted:


Kukas olis innokas rakentelija moiseen projektiin?!? Siinä olis klubi tapaamisessa ihmettelemistä kun tois mönkijän mukana peräkärryssä... Ja varmasti kulkis, 4X4 ja yli 300 hv :D :D :D

Mä olen innokas soittaan ambulanssin.. Viimeistään sitten kun ahtopaineet "vähän" nousevat, ja metsäpolku kapenee.. :lol:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

Make kirjoitti:Mä olen innokas soittaan ambulanssin.. Viimeistään sitten kun ahtopaineet "vähän" nousevat, ja metsäpolku kapenee.. :lol:
ja mä voin antaa kriisiapua laitteen testailun aikana loukkaantuneille... :D
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

saab v8

Viesti Kirjoittaja jani »

ja moottori on ns. välikanneton ja varustettu 2 ruiskulla. Tarkoitin jutussani just sitä että TOISEN kanneen alkuperäiset imukanavat on muutettu pakokanaviksi ja alkuperäiset pakokanavat imukanaviksi.Moottori olis kiva ahtaa kahdella garretin gt 20 ja laittaa hestec ja vesivälijäähdyttimellä rupes olee paukkua No nää on vaan pienen pojan haaveita..............
Vastaa Viestiin