Ensi kesänä Saab 9-3 saa keulallensa Fiatin uuden Multijet JTD-dieselmoottorin (1,9-140/150hv)...
Eihän tuo pidä paikkaansa... eihän

No miten ton nyt ottaa??? Eipä toi Opelin 2.2 TiD:kään ole mikään "tähti" moottorina. Ääni on kuin traktorissa ja tehoa "vain" 125 hv. Tosta Fiatin "kiisselistä" saadaan sentään enemmän tehoa irti jo 1.9 -litraisella koneella ja se ei kuulosta niin pahalta traktorilta kuin tuo Opelin moottori.Turbiini kirjoitti:Ei per*ele... minkähänlaiset lahjukset on moottoriasioista päättävä puusilmä saanut..![]()
Siinä sitä lyödään kädet kainaloita myöten pas*aan jos tuo toteutuu.![]()
No toi traktori -juttu oli huumoria. Tyhjäkäynnillä toi TiD -kone nimittäin todellakin tärisee9-3Tid kirjoitti:Sensonic:
Pitäisköhän mun laittaa sellainen läpällinen putki konepellin läpi niin näyttäs vielä enempi traktorilta
Totta, sitä mäkin olen ihmetellyt, että mikäköhän mahtaa olla tuollaisen VW:n powerdieselin elinkaari-ikä? Maksimiahdot on 1.3 bar, joten jos moottorin sisuskalut ja kansipaffi ei oo 100% OK -tavaraa, niin eipä tuolle koneelle voi povata pitkää ikää.9-3Tid kirjoitti:Saahan sitä tehoja, kun nostetaan syöttöä ja ahtoja...mitenkähän kestävyyden laita?
On tulossa. Tuo 2.2 TiD -kone korvataan Fiatin 1.9JTD -koneella. Taitaa olla sama kone, joka on myös Alfojen nokalla.9-3Tid kirjoitti:En usko, että tulee fiat konetta? Mitähän huoltoliikkeet tuumaavat kun aukovat konepeltiä...ylläri ylläri moottori voi olla vaikka kenen tekele?
No diiseligolfmiehet kellottelee jo nyt fläshätyillä vehkeillään sellaisia matalia 15sek varttimailiaikoja ( tai taitaa jopa olla alle ), joten kyllä aeroon steg palikkaa saa laittaa!93t sport kirjoitti:Ois nyt sitten laittannu sen GM: sin "ihme-kiisselin" joka ehkä tulee siihen OPC-vectra: aan, olikos siinä 1,9l ja 159kw!?![]()
Siinä saattas Aero: lla tulla jo kiirus että pysys perässä
Sekin on kuulemma todettu, että noi uudet pumpparidiisselit ei sit kestäkään vakionakaan mitään puolta miljoonaa avaamatta kuten ennen. Alkaa oleen litratehot jo sen verran kovia.9-3Tid kirjoitti:VAG miehillä paineet huitelee jo nyt siellä +1.5bar. Kansipahveja mennyt laakeripukkeja hajonnut...kaipa ne rajat siellä jossain tulee vastaan!
Tuossa OPC:ssä on ilmeisesti kaksi turboa...olisi mielenkiintoista tietää miten ne toimii?
Joo-o. Noi dieselmersu -miehet on kritisoineet noita VAGin Powerdieseleitä siitä, että ne ei ole pitkäikäisiä dieseleitä kuten Mersun dieselit, koska Powedieselin orkkis maksimiahtopaine pyörii jossain 1.3 barin tuntumilla - ja sellaisella koneella ei kuulemma ajeta 500000-1000000 kilometriä. No tulevaisuus näyttää, että kuinka pitkälle tuollaisella koneella ajetaan.9-3Tid kirjoitti:No diiseligolfmiehet kellottelee jo nyt fläshätyillä vehkeillään sellaisia matalia 15sek varttimailiaikoja ( tai taitaa jopa olla alle ), joten kyllä aeroon steg palikkaa saa laittaa!
VAG miehillä paineet huitelee jo nyt siellä +1.5bar. Kansipahveja mennyt laakeripukkeja hajonnut...kaipa ne rajat siellä jossain tulee vastaan!
Eikös ainakin Fiatin 80-luvulla Ducatoissa käyttämä, vissiinkin PSA-konsernin dieseli ollut aika lujaa tekoa?Turbiini kirjoitti:Ei per*ele... minkähänlaiset lahjukset on moottoriasioista päättävä puusilmä saanut..![]()
Siinä sitä lyödään kädet kainaloita myöten pas*aan jos tuo toteutuu.![]()