9-3 diesel?

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Turbiini
"Saabisti"
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 08:48
Paikkakunta: Savo

9-3 diesel?

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Lainattu suomi24:n palstalta:

Ensi kesänä Saab 9-3 saa keulallensa Fiatin uuden Multijet JTD-dieselmoottorin (1,9-140/150hv)...

Eihän tuo pidä paikkaansa... eihän :cry:
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

jos totta niin onkohan tota testattu pohjoisen kylmissä olosuhteissa, ettei korjaamolle tule pakkasten aikaan kovaa ruuhkaa konepuolelle :wink:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbiini
"Saabisti"
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 08:48
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Ei per*ele... minkähänlaiset lahjukset on moottoriasioista päättävä puusilmä saanut.. 8O
Siinä sitä lyödään kädet kainaloita myöten pas*aan jos tuo toteutuu. :evil:

No, toivottavasti koko juttu on vain HUONOA pilaa..
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Turbiini kirjoitti:Ei per*ele... minkähänlaiset lahjukset on moottoriasioista päättävä puusilmä saanut.. 8O
Siinä sitä lyödään kädet kainaloita myöten pas*aan jos tuo toteutuu. :evil:
No miten ton nyt ottaa??? Eipä toi Opelin 2.2 TiD:kään ole mikään "tähti" moottorina. Ääni on kuin traktorissa ja tehoa "vain" 125 hv. Tosta Fiatin "kiisselistä" saadaan sentään enemmän tehoa irti jo 1.9 -litraisella koneella ja se ei kuulosta niin pahalta traktorilta kuin tuo Opelin moottori.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Ois nyt sitten laittannu sen GM: sin "ihme-kiisselin" joka ehkä tulee siihen OPC-vectra: aan, olikos siinä 1,9l ja 159kw!? 8O

Siinä saattas Aero: lla tulla jo kiirus että pysys perässä :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Sensonic:
Pitäisköhän mun laittaa sellainen läpällinen putki konepellin läpi niin näyttäs vielä enempi traktorilta :?

Kieltämättä tyhjäkäynnillä ooppelin kone tärisee ja käy epätasaisesti. Kierrosten noustessa eipä juuri diiseliksi huomaa. Edit: paitsi jos vertaa ropellipäiden kuuspyttyisiin tekeleisiin...ne ovat aivan eri planeetalta.

Saahan sitä tehoja, kun nostetaan syöttöä ja ahtoja...mitenkähän kestävyyden laita?

En usko, että tulee fiat konetta? Mitähän huoltoliikkeet tuumaavat kun aukovat konepeltiä...ylläri ylläri moottori voi olla vaikka kenen tekele? :)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9-3Tid kirjoitti:Sensonic:
Pitäisköhän mun laittaa sellainen läpällinen putki konepellin läpi niin näyttäs vielä enempi traktorilta :?
No toi traktori -juttu oli huumoria. Tyhjäkäynnillä toi TiD -kone nimittäin todellakin tärisee Kuva
9-3Tid kirjoitti:Saahan sitä tehoja, kun nostetaan syöttöä ja ahtoja...mitenkähän kestävyyden laita?
Totta, sitä mäkin olen ihmetellyt, että mikäköhän mahtaa olla tuollaisen VW:n powerdieselin elinkaari-ikä? Maksimiahdot on 1.3 bar, joten jos moottorin sisuskalut ja kansipaffi ei oo 100% OK -tavaraa, niin eipä tuolle koneelle voi povata pitkää ikää.
9-3Tid kirjoitti:En usko, että tulee fiat konetta? Mitähän huoltoliikkeet tuumaavat kun aukovat konepeltiä...ylläri ylläri moottori voi olla vaikka kenen tekele? :)
On tulossa. Tuo 2.2 TiD -kone korvataan Fiatin 1.9JTD -koneella. Taitaa olla sama kone, joka on myös Alfojen nokalla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
herra X

Viesti Kirjoittaja herra X »

Ei prkl :(

Tää kyllä masentaa, miksi kaikista maailman autoista juuri Fiat?!? Ei ymmärrä :? :? :?

Vaikka onkin vitsi olemassa;
Miksi Opel on keksitty? No jotta Ford ei olisi maailman huonoin auto...

:lol: :lol: :lol:

No kumminkin... Ittellä oli vähän aikaa 9-3 Tid ja kyl se oli varsin mukava peli ajella eikä se kone kyl samalla tavalla käynyt ku mun Zetori, siis aito ja alkuperäinen kiisseli... :D

Mut mut, mitenkäs se 3 litranen V6?!? Sehän on Isuzun kone... :roll:



Siis, Opel, Isuzu ja nyt Fiat... Missäs se Saab diesel oikein lymyilee?!?
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

JTD

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Täältä löytyy vuoden 2004 uutuksia..Saab JTD mukana..kirjoitin siitä tuonne SS palstalle viime viikolla..

http://tuulilasi.fi/valokeila/?subarea= ... cle=111981
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

93t sport kirjoitti:Ois nyt sitten laittannu sen GM: sin "ihme-kiisselin" joka ehkä tulee siihen OPC-vectra: aan, olikos siinä 1,9l ja 159kw!? 8O

Siinä saattas Aero: lla tulla jo kiirus että pysys perässä :D
No diiseligolfmiehet kellottelee jo nyt fläshätyillä vehkeillään sellaisia matalia 15sek varttimailiaikoja ( tai taitaa jopa olla alle ), joten kyllä aeroon steg palikkaa saa laittaa! 8O

VAG miehillä paineet huitelee jo nyt siellä +1.5bar. Kansipahveja mennyt laakeripukkeja hajonnut...kaipa ne rajat siellä jossain tulee vastaan!

Tuossa OPC:ssä on ilmeisesti kaksi turboa...olisi mielenkiintoista tietää miten ne toimii?
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

9-3Tid kirjoitti:VAG miehillä paineet huitelee jo nyt siellä +1.5bar. Kansipahveja mennyt laakeripukkeja hajonnut...kaipa ne rajat siellä jossain tulee vastaan!

Tuossa OPC:ssä on ilmeisesti kaksi turboa...olisi mielenkiintoista tietää miten ne toimii?
Sekin on kuulemma todettu, että noi uudet pumpparidiisselit ei sit kestäkään vakionakaan mitään puolta miljoonaa avaamatta kuten ennen. Alkaa oleen litratehot jo sen verran kovia.

Olisko toi tuplaturbo silleen et pakosarja haarottus kahteen osaan, ts 2-pyttyä per turbo :?:
BMW 320dA Coupe LCI
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9-3Tid kirjoitti:No diiseligolfmiehet kellottelee jo nyt fläshätyillä vehkeillään sellaisia matalia 15sek varttimailiaikoja ( tai taitaa jopa olla alle ), joten kyllä aeroon steg palikkaa saa laittaa! 8O

VAG miehillä paineet huitelee jo nyt siellä +1.5bar. Kansipahveja mennyt laakeripukkeja hajonnut...kaipa ne rajat siellä jossain tulee vastaan!
Joo-o. Noi dieselmersu -miehet on kritisoineet noita VAGin Powerdieseleitä siitä, että ne ei ole pitkäikäisiä dieseleitä kuten Mersun dieselit, koska Powedieselin orkkis maksimiahtopaine pyörii jossain 1.3 barin tuntumilla - ja sellaisella koneella ei kuulemma ajeta 500000-1000000 kilometriä. No tulevaisuus näyttää, että kuinka pitkälle tuollaisella koneella ajetaan.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Turbiini kirjoitti:Ei per*ele... minkähänlaiset lahjukset on moottoriasioista päättävä puusilmä saanut.. 8O
Siinä sitä lyödään kädet kainaloita myöten pas*aan jos tuo toteutuu. :evil:
Eikös ainakin Fiatin 80-luvulla Ducatoissa käyttämä, vissiinkin PSA-konsernin dieseli ollut aika lujaa tekoa?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Aika surkuhupaisaa, jos uutta Vectraa tullaan tulevaisuudessa myymään tuolla 159 Kw versiolla ja Saappia myydään Fiatin koneella. Hyvä GM, jatkakaa samaan malliin, niin ensi vuonna voidaan karsia vaikkapa 9-5 ja 9-3 kokonaan markkinoilta ja myydään sitten Subaruita Saabin logolla.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Joo tarkasti pöntöllä istuessa sen fiiatin diselin. Silti tarvii turvautua muistiin.

Eli on kaksi konetta, jotka tulee uuteen alfan 156:een
: 1.9 ja 2.4 jtd
tehot 103 ja 129kW

aika koneita.

edit: Tsekkasin vielä kerran nyt ihan suoraan lehden sivuilta :)

"... kahdeksanventtiilisen 1,9-litraisen 85-kilowattisen turbodieselmoottorin lisäksi tarjolla on nyt kaksi tehokkaampaa 16- ja 20-venttiilistä dieselmoottoria, jotka on varustettu uusimmalla Multijet-yhteispaineruiskutekniikalla. Se mahdollistaa jopa kahdeksan ruiskutusta yhtä työntötahtia kohti.
Moottoreista 1,9-litrainen saavuttaa 103 kilowatin ja 2,4-litrainen viisisylinterinen 129 kilowatin tehon. Viimeksi mainitun kohdalla vääntömomentti on kasvanut neljänneksellä edellisiin verrattuna, kulutuksen pysyessä kuitenkin samana."



Toivottavasti Saabiinkin tulee moottorit tuolta tehokkaamasta päästä, olisi aika sporttisia dieseleitä nimittäin. :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin