Uuteen Cadillac BLS:ään Saabin kehittämät turbomoottorit

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Uuteen Cadillac BLS:ään Saabin kehittämät turbomoottorit

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

GM Media Onlinessa paljastettiin ensimmäistä kertaa, minkälaisia moottoreita Cadillac BLS:n nokalle tulee.

BLS:n nokalle tulee Saabin kehittämät 175 hv:n ja 210 hv:n turbonelikot, sekä 255 hv:n 2.8V6-turbo. 1.9 TiD tulee myös moottorivalikoimaan 150 hv:n tehoillaan.

Täältä löytyy lisää tietoa asiasta:

http://media.gm.com/servlet/GatewayServ ... ocid=17703
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

255 hp v6 :evil:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Kertakaikkisen huvittavaa, sekä Cadillac että Opel nokittavat tehoissa karvan verran Saabin edelle. Ennen taisi olla vähän toisin päin, nykyään Saabin maineessa ei ole paljoa enää pilattavaa kaiken maailman 9-2/9-7 sähellysten jälkeen, joten väliäkö tuolla enää..
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

9-5 Aeron tehon nosto viittaisi vähän siihen, että kyseessä on lähinnä lippulaivan suojelu. Ja muutenhan oli jo BLS:n esittelyn aikoihin selvää, että tottakai siihen samat moottorit lyödään kuin 9-3:een, kun kerran on sama tuotantolinja ja muuten varsin sama auto.
SportySedan
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49

Re: Uuteen Cadillac BLS:ään Saabin kehittämät turbomoottorit

Viesti Kirjoittaja SportySedan »

Turbo Sensonic kirjoitti:GM Media Onlinessa paljastettiin ensimmäistä kertaa, minkälaisia moottoreita Cadillac BLS:n nokalle tulee.

BLS:n nokalle tulee Saabin kehittämät 175 hv:n ja 210 hv:n turbonelikot, sekä 255 hv:n 2.8V6-turbo. 1.9 TiD tulee myös moottorivalikoimaan 150 hv:n tehoillaan.
Tuota Turbo Senconic, tällä ei ole mitään tekemistä Saabin kanssa. Koneethan on GM:n kamaa ja tuo maininta 'Saabin kehittämät' saa minut suorastaan tuskan kyyneliin. Itse olen nähnyt ne ajat, jolloin Saab oli Saab, nämä koneet voisi yhtä hyvin olla Daewoosta. Viimeinen todellinen Saab oli 900 vuosimalli 1993. SportSedan on ok, mutta 9-5:n viimeiset kojelautamuutokset on perseestä, GM:n ilmastointipotikoineen ja audioineen... muutoin 9-5 on idealtaan alkuperäistä Saabia. Ote luisuu... valitettavasti!
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uuteen Cadillac BLS:ään Saabin kehittämät turbomoottorit

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

SportySedan kirjoitti:Tuota Turbo Senconic, tällä ei ole mitään tekemistä Saabin kanssa. Koneethan on GM:n kamaa ja tuo maininta 'Saabin kehittämät' saa minut suorastaan tuskan kyyneliin. Itse olen nähnyt ne ajat, jolloin Saab oli Saab, nämä koneet voisi yhtä hyvin olla Daewoosta. Viimeinen todellinen Saab oli 900 vuosimalli 1993. SportSedan on ok, mutta 9-5:n viimeiset kojelautamuutokset on perseestä, GM:n ilmastointipotikoineen ja audioineen... muutoin 9-5 on idealtaan alkuperäistä Saabia. Ote luisuu... valitettavasti!
Totta. Mutta Saab on tosiaan itse kehittänyt tuon 2 -litraisen turbomoottorin GM:n lohkosta. Ja toistaiseksi Saab on tehnyt aika hyvää työtä muokatessaan toisten valmistamista tuotteista "omia" tuotteita, kun ottaa huomioon muokkauksen "rajoitukset".

Kävin eilen Vantaan Variston Länsiautossa autonäyttelyssä, ja siellä oli joku vanhempi Saabisti (ajanut Saabeilla vuodesta 1970), joka tilitti automyyjälle, että kun ostaa Saabin, niin ei enää saa "oikeaa" Saabia, vaan suurin osa on peräisin Vectrasta. Tähän myyjä totesi diplomaattisesti, että auto on kuitenkin Saabin suunnittelema ja täten aitoa Saabia. Itse olisin sanonut tuohon vanhemman Saabistin kommenttiin, että nykyään ei oikeastaan ole enää olemassa itsenäisiä autoyhtiöitä, vaan autojen komponentteja jaetaan useamman merkin kesken. Ja niin ikävältä kuin se kuulostaakin, niin se on totta. BMW taitaa olla enää ainoa itsenäinen autonvalmistaja, joka voi valmistaa auton alusta loppuun "omista osista". Eli jos haluaa itsenäisen autovalmistajan auton, niin sitten täytyy ostaa BMW ja hintakin on sen mukaista.

Kirjoittelin jo aikaisemmin tälle foorumille, että se minua ihmetyttää suuresti, että kun Saabistit pitävät kunnon metakkaa (mikä on ihan oikein) siitä, että Saabeihin käytetään nykyään Opelin osia, niin audistit eivät näytä välittävän pätkääkään siitä, että osa Audissa käytetyistä osista on samoja osia, joita käytetään Seatissa, Skodassa ja VW:ssa. Outo juttu :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin