Jan-Ake Jonsson interview

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Jan-Ake Jonsson interview

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

http://www.trollhattansaab.net/archives ... nsson.html

Vastaava löytyy myös naapurikielellä:

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 05,00.html

Uskomattomin juttu on, että 9-5 plätformia ei ole päätetty vieläkään.
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Re: Jan-Ake Jonsson interview

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

TuuSaR kirjoitti: Uskomattomin juttu on, että 9-5 plätformia ei ole päätetty vieläkään.
niinno epsilon pähkäilyn lisäksihän Bob Lutz totesi Autocarin haastattelussa ettei ole vielä päätetty tehtäiskö 9-5:n seuraajasta klassinen viistoperä vai sedan..

koittakaa nyt päättää
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
9-3 Coupe
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Huhti 02, 2004 09:33
Paikkakunta: Tampere

neliveto 9-3 SS?

Viesti Kirjoittaja 9-3 Coupe »

hyvä linkki...

onko tää tulkittavissa niin, että kovasti odotettua nelivetoa 9-3 SS/SC:stä ei tulekaan? ja tuo 9-4x on tietty joku norsu

damit :?
9-3 Coupe 2.0T
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Re: Jan-Ake Jonsson interview

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

TuuSaR kirjoitti:Uskomattomin juttu on, että 9-5 plätformia ei ole päätetty vieläkään.
GM varmaan laskee, että tulee halvemmaksi tehdä seuraavat 20 vuotta faceliftejä nykyiseen 9-5:een. Tuo alustaratkaisun päättämättömyys kuulostaa juuri niin hölmöltä, että ihan varmasti pitää paikkaansa. Jos vuonna 2007 saisivat päätettyä minkälaiselle pohjalle auton tekevät, niin ehkä jo vuonna 2011 näemme uuden Saabin tuotannossa. Muissa autoyrityksissä moiset ratkaisut olisi tehty muutama vuosi nykyisen mallin esittelyn jälkeen eli Saabin tapauksessa varmaankin noin viisi vuotta sitten.

Tuo nelivetotekniikkakin on erään työntekijän mukaan ollut valmiina jo monta vuotta sitten. Mutta vaarana olisi myynnin kasvu, mikäli näin mielenkiintoisia ratkaisuja tuotaisiin markkinoille. Kyllä pistää vihoiksi, kun näitä uutisia lukee.

Edit: Tuo jauhaminen 9-2X mallista on myös kerrassaan uskomatonta. Minkälaisen apinan tarvitsee päättämään asioista, jos ei kykene ymmärtämään ettei ylihintaisella Subarulla Saabin logoilla varustettuna ole yksinkertaisesti mahdollisuutta myydä edes keskinkertaisesti? Ettei moisesta ole MITÄÄN muuta kuin haittaa merkin imagolle? Saldoksi saatiin +- 0 euroa tuottoa ja korvaamaton kolhu Saabin imagolle. Kerrassaan fiksua mutta mitä muutakaan voi odottaa.
Vastaa Viestiin