YEEESSSS: Yhteistyö poikki Subarun kanssa!!!

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
SportySedan
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49

YEEESSSS: Yhteistyö poikki Subarun kanssa!!!

Viesti Kirjoittaja SportySedan »

Lukekaapa tämä loistouutinen Tuulilasista. Eipä tarvi enää katsella noita kamalia riisikuppi-9-2:sia. Eikä tule myöskään 9-6X:ää. Nyt GM toteaa, että Saabin tulee olla merkin perinteiden mukainen ja metsään on mennyt nämä kokeilut viime aikoina. Tossa ei mitään uutta saabistille, mutta olisiko todellakin jotain positiivista luvassa vai... vaihtuiko vain Subaru Daewooksi ?

http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=122407
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

http://media.gm.com/servlet/GatewayServ ... ocid=19256

Siinä pressi, hei hei riisikipot.

Olen pitänyt Subarua jo pitempään huonona yhteistyökumppanina Saabille, kulttuuriero aivan liian iso. Parempi työskennellä Saksalaisten kanssa.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Miten tämä muuttaa Saabin tulevaisuutta? Ainakin 9-6X-projekti on ilmeisesti haudattu, milleköhän pohjalle GM suunnittelee seuraavaa Saabia, jos suunnittelee. 9-2X:n tuotantoonhan tämä ei Tuulilasin artikkelin mukaan vaikuta. Päässä soi jo REM:n It's the end of the world as we know it...
Viimeksi muokannut Jokke A, Ke Loka 05, 2005 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

TuuSaR kirjoitti:Parempi työskennellä Saksalaisten kanssa.
Kunhan ei vaan olisi Opel :cry:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Jokke A kirjoitti:Miten tämä muuttaa Saabin tulevaisuutta? Ainakin 9-6X-projekti on ilmeisesti haudattu, milleköhän pohjalle GM suunnittelee seuraavaa Saabia, jos suunnittelee. 9-2X:n tuotantoonhan tämä ei Tuulilasin artikkelin mukaan vaikuta. Päässä soi jo REM:n It's the end of the world as we know it...
kyllä mun mielestä silti 9-6x:n korvannut maasturiprojekti josta syntyy aikanaan chevrolet xxx/ opel antera / saab 9-4x on lähtökohdiltaan lupaavampi..subaru tribeca oli niiiiin järkyttävän näköinen että vaikea niistä lähtökohdista olisi ollut kaupallista autoa rakentaa..

nykymaasturiprojektiin liittyen ainakin brittilehdistö on hehkuttanut että Opel (siis heillä Vauxhall) on voimakkaasti differoitu auto vrt chevrolet (siis ex-daewoo) ja myös saab tulee olemaan, ja että "insinöörit ovat tajunneet että saadakseen enemmän rahaa autosta on myös annettava enemmän"..

no eihän siitä aitoa saabia synny, mutta varmaan parempi kuin tribecan pohjalta...
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

No kyllä minä sanoisin, että mieluummin Saab tehdään Subarun pohjalta kuin jonkun perkeleen Daewoo/Chevroletin.
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Jos valita pitää, niin mieluummin "Saabaru" kun "Saabbeli"... :roll:
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Sinne meni neliveto ja mitä tulee tilalle... voi itku sentään
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
sheebu
"Viggen"
Viestit: 638
Liittynyt: La Touko 07, 2005 22:23
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja sheebu »

potkuhousu kirjoitti:Sinne meni neliveto ja mitä tulee tilalle... voi itku sentään
Sanoppa muuta kato :?
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01

#2592, STCF #43
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Mitään yhteisprojektia Daewoon kanssa ei ole tulossa kun GM herrojen mukaan se ei ole sovelias pari Saabille ja Subarun nelivedoissa tuskin on ollut mitään mullistavaa vuosiin.

Eiköhän noille Saabin nelivetopatenteille tule jotain käyttöä Epsilon 2:n myötä.
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Äääh..

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Miten minusta alkaa tuntumaan siltä, että GM:llä ei ole oikein näkemystä noiden brandiensa kehittämisessä. Subarulla on vahvuuksiakin, esim. 4-vetotekniikka jolla varmasti saataisiin tehtyä teknisesti vetovoimaisia sovelluksia - esim. 400 hv:n 9-5 Aero kaikista pyöristä vetäen..? Synergioille ei tunnu olevan oikein mitään toivoa, kun tempoillaan merkistä toiseen ja vielä markkina-alueesta riippuen.

Eihän autoteolllisuudessa toimiminen varmasti helppoa ole, mutta ei se täysin vailla menestymisen mahdollisuuksiakaan ole. BMW on erinomainen esimerkki pienemmästä autonvalmistajasta ja Toyota sitten taas paljon suuremmasta. No, ehkä USAan tulee joku "Home-Front National Car Security Terrorist Fighting act", joka takaa että mitään järkevää ei tarvitse tehdä.
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Harmi, meinaan kyl impreza on kauniinpi ku mikään poooppeli.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

jsuomi kirjoitti:Harmi, meinaan kyl impreza on kauniinpi ku mikään poooppeli.
Makuasioita sanoi Musti. Mielestäni Impreza on perusmuotoilultaan aika järkyttävän tylsä vekotin. Mitä nyt massiivisilla puskureilla ja muilla kilkkeillä koitettu paikata asiaa.
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

Arg! suunnittelisivat ensimmäistä kertaa pitkään aikaan puhtaalta pohjalta uuden saabin tai vaikka 900 EG (Extreme edition) eli vaik valmiiksi 300hp 3d Aeron joillain nykypäivän ihanuuksilla 8O tai sitten aivan uuden saabin hmm " Saab 9" :D
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

CC Aero kirjoitti: Makuasioita sanoi Musti. Mielestäni Impreza on perusmuotoilultaan aika järkyttävän tylsä vekotin. Mitä nyt massiivisilla puskureilla ja muilla kilkkeillä koitettu paikata asiaa.
Veit jalat suustani, karvalakki-impreza on tasan yhtä jännittävä muotoilultaan kuin mikä tahansa muukin itäinen bulkkituote.

Kuva

nämä vähän vanhemmat vasta "hienoja" on:

Kuva
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Vastaa Viestiin