saabin koneet?

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

1.9 CDTI twinturbolla luvataan 400Nm@1400rpm :roll:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Laitan nyt saman kommentin mikä on tuolla alempana aiheessa "9-3 diisseli"

Eli on kaksi Fiiatin konetta, jotka tulee uuteen alfan 156:een
: 1.9 ja 2.4 jtd
tehot 103 ja 129kW

Lainaus viimevuoden viimeisestä TM:sä jossa esiteltiin 2004-mallit

"... kahdeksanventtiilisen 1,9-litraisen 85-kilowattisen turbodieselmoottorin lisäksi tarjolla on nyt kaksi tehokkaampaa 16- ja 20-venttiilistä dieselmoottoria, jotka on varustettu uusimmalla Multijet-yhteispaineruiskutekniikalla. Se mahdollistaa jopa kahdeksan ruiskutusta yhtä työntötahtia kohti.
Moottoreista 1,9-litrainen saavuttaa 103 kilowatin ja 2,4-litrainen viisisylinterinen 129 kilowatin tehon. Viimeksi mainitun kohdalla vääntömomentti on kasvanut neljänneksellä edellisiin verrattuna, kulutuksen pysyessä kuitenkin samana."

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

tevisu kirjoitti:Lainaus 8/2004 TM:sta:

"Opelin uusi 1,9 litrainen CDTI-dieselmoottori on Astran ja Vectran lisäksi tulossa myös Saab 9-3:een loppukesällä"

Että se siitä... :evil: :evil: :( :(
Mun mielestä ei ole vielä pahasta menetyksestä kyse kun ei noi diisulit ole tähänkään mennessä olleet Saabin käsialaa. 150hv ja 315Nm on toisekseen ihan kohtalaista edistystä vanhaan 2,2 diisuliin verrattuna :D
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Mun mielestä ei ole vielä pahasta menetyksestä kyse kun ei noi diisulit ole tähänkään mennessä olleet Saabin käsialaa. 150hv ja 315Nm on toisekseen ihan kohtalaista edistystä vanhaan 2,2 diisuliin verrattuna
Se on se periaate ja sitten kun vielä parhaalla kaverilla on V...tra ja murheita on ollut tuossa nimenomaan diesel-koneen puolella enemmän kuin riittävästi. Ja enkä ole vielä keksinyt, mikä Oop..lta lainattu olisi hyvä omassa kulkineessa.
Eihän nämä mitään vakavia juttuja ole...kunhan saadaan keskustelua aikaan... :wink:
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Se on se periaate ja sitten kun vielä parhaalla kaverilla on V...tra ja murheita on ollut tuossa nimenomaan diesel-koneen puolella enemmän kuin riittävästi. Ja enkä ole vielä keksinyt, mikä Oop..lta lainattu olisi hyvä omassa kulkineessa.
[/quote]

Omegan takaveto. Siihen jää. Tosin koko Omegakin on jo edesmennyt...
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Muistanko väärin, mutta olisiko Saab suunnitellut BMW:lle joskus manuaalivaihteiston?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Niin vähän muistelinkin...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vastaa Viestiin