Seuraava 9-3 2010 ?

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Seuraava 9-3 2010 ?

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Motortrendin mukaan asia on näin.

Muita täysin vahvistamattomia juttuja/huhuja koottuna:

-400 heppainen V6 BioPower kehitteillä
-9-3 "facelift" MY07
-BLS Wagon MY08
-Cadillac hyppää samalle pohjalle kuin seuraava 9-3 vuonna 2012
-Opel ja Saab riitelevät kumpi tuodaan markkinoille ensin, 9-5 vai Vectra, Saabin mielestä on imagollisesti parempi sanoa että, Opel perustuu Saabin rakenteeseen.
-Saab on jo myyty, joko rellulle tai pörsselle
-pikku Saab on suunnitteilla
-Crossover on vahvasti tekeillä kuten tiedetään.
-Sonett saattaa pohjautua pieneen Epsilon 2:een.
-9-3 BioPower tulossa MY07
-Sähkö+E85 hybrid tulossa 2010
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seuraava 9-3 2010 ?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

TuuSaR kirjoitti:Saabin mielestä on imagollisesti parempi sanoa että, Opel perustuu Saabin rakenteeseen.
No tuo on totta ja pitää paikkansa kaikista näkökulmista:

A) Saabistit ovat haltioissaan siitä, että kerrankin Saabia ei ole kasattu "saksalaisen autoteollisuuden sylkykupin" osista :wink:

B) Opelin imagollekin tuo on tietty "kohotus", sillä Saab mielletään kuitenkin laadukkaammaksi autoksi kuin Opel. Luulisi Opel -kuskienkin arvostavan sitä, että heidän "halvempi" hopeanuolensa on koottu "kalliimman" aarnikotkan osista :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

- Saab jo myyty rellulle - huh, huh!! Toivottavasti ei koskaan näin käy!

Voisin kyllä todeta, että ainakin minulla Saabistin ura päättyisi siihen - ei tarvitsisi miettiä kahdesti.

Olen kerran rellu williamsin omistanut ja kuukausi ennen takuun loppumista hankkiuduin siitä eroon - siihen mennessä ko. ajopeliin oli pistetty yli 17000 mk:lla uutta osaa, eikä Bilian nurkissa notkuminen osoittanut mitään loppumisen merkkejä.

Toivottavasti Saabi pysyy ennemmin Opel merkkisen saksalaisen laatuauton kalliimpana rinnakkaisversiona.
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Perskeles, tuo Renault kuulostaa jo vakavalta, mitenköhän saataisiin Saab kaupatuksi VW-konsernille? Yhteen 1001-hevosvoimaiseen autoon hakatulla rahalla saataisiin jo Saabin toimintaa aika paljon piristettyä. :lol: Ei olisi välttämättä hassumpi veto, itse ainakin istun paljon mieluummin -05 tehdyssä Skodassa kuin 20 vuotta vanhemmassa versiossa. :D
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Copy pastesin täältä Motor trendin jutun.(joka on kait vain lehdessä)
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=67866

"Next generation of Epsilon cars will use a re-engineered version of the current platform. Provisional timing is 2008 Opel Vectra, 2009 Saab 9-5, 2010 Saab 9-3, 2011 Chevy Malibu/Pontiac G6, and 2012 Saturn Aura and Cadillac BLS and a Holden version for the first time.

An internal battle is going on to determine whether the Saab 9-5 or Opel Vectra will be launched first

The basic platform development is being done at GM’sTech Center in Russelsheim, Germany, and the ability to build any Epsilon variant in any GM plant tooled up to build an Epsilon-platformed vehicle worldwide is a key goal of the program. Currently, U.S. and European Epsilon vehicles aren't interchangeable.

The new Epsilons are far bigger cars than the current generation, (sources say). Weight could already be a problem, especially with AWD:The bigger cars (of which the Saab 9-5) are well over target, and engineers are trying frantically to pull them down.

As with the current Epsilon, a variety of wheelbases will be offered, but track and overhangs are also flexible this time. This allows big cars such as the Saab 9-5 and wagon versions of the smaller ones. The body design is said to be flexible across brands: Of the external skin, only the tumblehome angle is fixed, while all sheetmetal can be widely varied for each nameplate. Engines include the new global 2.8 to 3.6-liter V-6 in naturally aspirated and turbo forms. The turbo 2.8 is already being rolled out in the current-generation Saab, Opel, and Caddy, and later on the Cadillac is likely to get a 3.6-liter turbo of 340 horses.

The global toolkit includes FWD, AWD, five- and six-speed manual transmissions, and five and six-speed autos. More powerful cars such as the Saab 9-5 will be AWD for most of the range. The more premium versions including Saab and Cadillac will use aluminum-intensive suspensions."
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Jonkun UK:n maahantuontiin yhteydessä olevan henkilön mukaan seuraavan sukupolven 9-3 tulee syksyllä 2011.
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

TuuSaR kirjoitti:Jonkun UK:n maahantuontiin yhteydessä olevan henkilön mukaan seuraavan sukupolven 9-3 tulee syksyllä 2011.
3 vuoden välein ne sukupolvet tai isommat faceliftit autoissa nykyään tapahtuu. Ei siinä mikään Einstein tarvitse olla, jos tuota nyt ennustaa. Eikä kukaan muista mitään, jos facelifti tulisikin 2012
Vastaa Viestiin