Saab 9-1 2009
Re: Saab 9-1 2009
Tällainen linkki. Hienot kuvat.
http://www.egmcartech.com/2007/01/12/sa ... volvo-c30/
Wikipediasta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Saab_9-1
http://www.egmcartech.com/2007/01/12/sa ... volvo-c30/
Wikipediasta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Saab_9-1
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saab 9-1 2009
Mielestäni ehkä paras piirros tuotanto-9-1:stä:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saab 9-1 2009
Itseeni kyllä kiinnostaisi pieni saabi...lähinnä tulevaisuuden ecovisioissa. Joku 3l-4l/100km kuluttava. Tehoja sais olla kuitenkin saabin tyyliin.juhokare kirjoitti:Mielestäni ehkä paras piirros tuotanto-9-1:stä:
Re: Saab 9-1 2009
OIZXXX kirjoitti:Niin, tai 2.8T ja xwdjuhokare kirjoitti: Tämä vaikka 1.6T-koneella ja siihen xwd. Tai sitten diesel.
sopii...Takaisin ralli kantaan. Haastaja wrc citikalle, fokukselle
Re: Saab 9-1 2009
Olemme siis samoilla aallonpituudella. Itselleni riittäisi jopa 5 L/100km, jos tehoja olisi jotain lähellä 200 hv. Tuon hintakin olisi alhaisempi, ainakin luulisi olevan. Tuo alle 4 litran kulutus sadalla km olisi varmasti toteutettavissa.foppa kirjoitti: Itseeni kyllä kiinnostaisi pieni saabi...lähinnä tulevaisuuden ecovisioissa. Joku 3l-4l/100km kuluttava. Tehoja sais olla kuitenkin saabin tyyliin.
Viimeksi muokannut juhokare, Ma Marras 02, 2009 15:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saab 9-1 2009
Niin, tai sitten 2.0T ja siitä jotain 400 hv tehot, niin voisi riittää.jarkar kirjoitti:OIZXXX kirjoitti:Niin, tai 2.8T ja xwdjuhokare kirjoitti: Tämä vaikka 1.6T-koneella ja siihen xwd. Tai sitten diesel.
sopii...Takaisin ralli kantaan. Haastaja wrc citikalle, fokukselle
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saab 9-1 2009
Tässä mielestäni yksi hienoimpia pienemmän luokan autoja:
Alfa Romeo Mito
Alfa Romeo Mito
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saab 9-1 2009
Huomasin tuossa, että noissa linkittämissäni kuvissa on rek.nro XUS-091. Löytääkö kukaan sillä mitään tietoa?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saab 9-1 2009
juhokare kirjoitti:Huomasin tuossa, että noissa linkittämissäni kuvissa on rek.nro XUS-091. Löytääkö kukaan sillä mitään tietoa?
Fordonsidentifikation
Regnr: XUS091
Fabrikat: SAAB
Färg: MGRÅ Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2007 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: YS3FH71U376000006
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2006-05-15
Senaste EU-regbevis del 2: 2006-05-15
Handelsbeteckning:
Upplysningar:
Ägare/Brukare
Namn: SAAB AUTOMOBILE AKTIEBOLAG
Adress:
Postnr: 461 80 Förvärvsdatum: 2006-04-13
Ort: TROLLHÄTTAN
Försäkringsuppgifter
Försäkringsbolag: ACE
Försäkringsdatum: 2006-04-13
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2009-09-29)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 1 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig: 556258-8912
I trafik första gången i Sverige: 2006-04-20
I trafik första gången i utlandet:
Utredning: Nej
Ägarbunden dispens: Ja
Ägarbunden dispens upphör: Nej
Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2009-11-01 - 2010-03-31
Senast godkända besiktning:
Föreläggande:Nej
Körförbud:Nej
Vägmätarställning:
Skatteuppgifter
Fordonsskattepliktigt: Ja Användningsförbud: Nej
Årsskatt, kr: 2730
Debitering vid påställning(inkl. avgifter), kr: 1415
Återbetalning vid avställning, kr: 0
Debiterad fordonsskatt, kr: 0
Debiterad avgift, kr: 0
Betalningsmånad/er: april
Förfallen fordonsskatt/avgift, kr: 0
Vägavgift (kr/år): 0
Tekniska data
Motornummer:
Motoreffekt, kw: 184,0
Effektnorm: EG
Kaross: Öppet (02)
Karosserikod särskilda ändamål:
Slagvolym, cm3:
Växellåda: AUTOMAT
Tankvolym, liter:
Antal passagerare, max: 3
Antal sittande passagerare, max:
Antal bältade passagerare, max:
Antal passagerare i rullstol, max:
Antal stående passagerare, max:
Skattevikt, kg: 1730
Tjänstevikt, kg: 1730
Totalvikt, kg: 2080
Sänkt totaltvikt, kg:
Max släpvagnsvikt, kg:
Max släpvagnsvikt kg, obromsad:
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1420
Max sammanlagd bruttovikt, kg:
Max lastvikt, kg: 350
Kopplingsavstånd, mm:
Kopplingsavstånd EU, mm:
Effektiv bromsanordning: Nej
Lastutrymmets längd, mm:
Främre överhäng, mm:
Bakre överhäng, mm:
Utrustning:
Drivande axlar fram:
Drivande axlar bak:
Antal hjul:
Däckdimension axel 1: 215/55 R16 93V
Däckdimension axel 2: 215/55 R16 93V
Bandbredd, mm:
Längd, mm: 4650 Bredd, mm: 1770
Höjd, mm:
Max hastighet, km/h:
Drivmedel 1: BENSIN
Bränsleförbrukning, blandad körning:
Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning:
Bränsleförbrukning, landsvägskörning:
Koldioxidutsläpp, CO2 landsvägskörning:
Bränsleförbrukning, stadskörning:
Koldioxidutsläpp, CO2 stadskörning:
Röktäthet, M-1:
Miljöklass:
Ljudnivå DB,vid körning: Ljudnivå DB,stillastående:
Skyltformat fram: EU-ENRADIG Skyltformat bak: EU-ENRADIG
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Saab 9-1 2009
Liekkö sama auto... pituuskin on tuon mukaan jotain 4.6 m. Tehot ihan hyvät: 184 kW.hz81 kirjoitti:juhokare kirjoitti:Huomasin tuossa, että noissa linkittämissäni kuvissa on rek.nro XUS-091. Löytääkö kukaan sillä mitään tietoa?
Fordonsidentifikation
Regnr: XUS091
Fabrikat: SAAB
Färg: MGRÅ Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2007 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: YS3FH71U376000006
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2006-05-15
Senaste EU-regbevis del 2: 2006-05-15
Handelsbeteckning:
Upplysningar:
Ägare/Brukare
Namn: SAAB AUTOMOBILE AKTIEBOLAG
Adress:
Postnr: 461 80 Förvärvsdatum: 2006-04-13
Ort: TROLLHÄTTAN
Försäkringsuppgifter
Försäkringsbolag: ACE
Försäkringsdatum: 2006-04-13
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2009-09-29)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 1 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig: 556258-8912
I trafik första gången i Sverige: 2006-04-20
I trafik första gången i utlandet:
Utredning: Nej
Ägarbunden dispens: Ja
Ägarbunden dispens upphör: Nej
Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2009-11-01 - 2010-03-31
Senast godkända besiktning:
Föreläggande:Nej
Körförbud:Nej
Vägmätarställning:
Skatteuppgifter
Fordonsskattepliktigt: Ja Användningsförbud: Nej
Årsskatt, kr: 2730
Debitering vid påställning(inkl. avgifter), kr: 1415
Återbetalning vid avställning, kr: 0
Debiterad fordonsskatt, kr: 0
Debiterad avgift, kr: 0
Betalningsmånad/er: april
Förfallen fordonsskatt/avgift, kr: 0
Vägavgift (kr/år): 0
Tekniska data
Motornummer:
Motoreffekt, kw: 184,0
Effektnorm: EG
Kaross: Öppet (02)
Karosserikod särskilda ändamål:
Slagvolym, cm3:
Växellåda: AUTOMAT
Tankvolym, liter:
Antal passagerare, max: 3
Antal sittande passagerare, max:
Antal bältade passagerare, max:
Antal passagerare i rullstol, max:
Antal stående passagerare, max:
Skattevikt, kg: 1730
Tjänstevikt, kg: 1730
Totalvikt, kg: 2080
Sänkt totaltvikt, kg:
Max släpvagnsvikt, kg:
Max släpvagnsvikt kg, obromsad:
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1420
Max sammanlagd bruttovikt, kg:
Max lastvikt, kg: 350
Kopplingsavstånd, mm:
Kopplingsavstånd EU, mm:
Effektiv bromsanordning: Nej
Lastutrymmets längd, mm:
Främre överhäng, mm:
Bakre överhäng, mm:
Utrustning:
Drivande axlar fram:
Drivande axlar bak:
Antal hjul:
Däckdimension axel 1: 215/55 R16 93V
Däckdimension axel 2: 215/55 R16 93V
Bandbredd, mm:
Längd, mm: 4650 Bredd, mm: 1770
Höjd, mm:
Max hastighet, km/h:
Drivmedel 1: BENSIN
Bränsleförbrukning, blandad körning:
Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning:
Bränsleförbrukning, landsvägskörning:
Koldioxidutsläpp, CO2 landsvägskörning:
Bränsleförbrukning, stadskörning:
Koldioxidutsläpp, CO2 stadskörning:
Röktäthet, M-1:
Miljöklass:
Ljudnivå DB,vid körning: Ljudnivå DB,stillastående:
Skyltformat fram: EU-ENRADIG Skyltformat bak: EU-ENRADIG
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saab 9-1 2009
HUOH....Te ootte kyllä niin helppoja...
Luitteko edes yhtään artikkelin tekstiä? Tai ymmärsittekö siitä?
Teknikens Varld, a Swedish publication is reporting that the Saab 9-1 that Saab’s managing director Jan-Ake-Jonsson told a Swedish newspaper that Saab is in the first stages of developing the 9-1 hatcback and it should be based on the same platform as the Opel Astra. Above is a picture rendering of the Saab 9-1.
Elikkäs naapurimaan TM:n artikkelissä väitetään Saabin TJ:n sanoneen, että 9-1:n kehitys on ihan alkuvaiheessa. Heti seuraavassa lauseessa sanotaan, että yllä oleva kuva on "picture rendering", eli käytännössä taiteilijan tulkinta. Ei viitteitä tosielämään, ei tehtaan julkistama kuva. Muistatte varmaan, että uudesta femmastakaan ei paljastunut kuvia kuin ihan päivä ennen virallista julkistusta. Joten 9-1:n kuvia saatte odotella ja vielä pitkään.
Rekkarin perusteella löysitte tietoa, mm. runkonumeron...mikä kertoo rekisterikilven olevan kotoisin -07 cabrioletista...TADAA!
IN: YS3FH71U376000006
Model: Saab 9-3 (9440)
Model Year: 2007
Body type: 2-door Convertible (CV)
Engine: B284L V6, Turbo, PETROL, TURBO (B284 L)
Gearbox: 6-speed automatic / Front wheel drive
Plant: Graz, Austria
Market: Model series IV, Driver and passenger airbags
Serial number: 000006
VIN Checksum: Valid
www.saabvin.com
Luitteko edes yhtään artikkelin tekstiä? Tai ymmärsittekö siitä?
Teknikens Varld, a Swedish publication is reporting that the Saab 9-1 that Saab’s managing director Jan-Ake-Jonsson told a Swedish newspaper that Saab is in the first stages of developing the 9-1 hatcback and it should be based on the same platform as the Opel Astra. Above is a picture rendering of the Saab 9-1.
Elikkäs naapurimaan TM:n artikkelissä väitetään Saabin TJ:n sanoneen, että 9-1:n kehitys on ihan alkuvaiheessa. Heti seuraavassa lauseessa sanotaan, että yllä oleva kuva on "picture rendering", eli käytännössä taiteilijan tulkinta. Ei viitteitä tosielämään, ei tehtaan julkistama kuva. Muistatte varmaan, että uudesta femmastakaan ei paljastunut kuvia kuin ihan päivä ennen virallista julkistusta. Joten 9-1:n kuvia saatte odotella ja vielä pitkään.
Rekkarin perusteella löysitte tietoa, mm. runkonumeron...mikä kertoo rekisterikilven olevan kotoisin -07 cabrioletista...TADAA!
IN: YS3FH71U376000006
Model: Saab 9-3 (9440)
Model Year: 2007
Body type: 2-door Convertible (CV)
Engine: B284L V6, Turbo, PETROL, TURBO (B284 L)
Gearbox: 6-speed automatic / Front wheel drive
Plant: Graz, Austria
Market: Model series IV, Driver and passenger airbags
Serial number: 000006
VIN Checksum: Valid
www.saabvin.com
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11