Saabilla 5 -vuotissuunnitelma

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Saabilla 5 -vuotissuunnitelma

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

En tiedä, onko tästä jo kirjoiteltu tällä palstalla, mutta Saabilla on toimitusjohtaja Jan-Åke Jonssonin mukaan viisivuotissuunnitelma, jonka aikana aiotaan esitellä uusia Saab -malleja:

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=30084
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Ei ole vielä käsitelty täällä ja yksinkertaistettunahan tämä tarkoittaa, että rahat on myönnetty ja vihreä valo vilkkuu.
GM:n viimeinen hurraa huuto, lisäävät kaikkialla panostusta tuotekehitykseen ja leikkaavat mainosrahoja.

Asioita sivuten Saturn muutetaan Vauxhall tyyliseksi merkiksi, joka toki osallistuu Opelin tuotesuunnitteluun mutta ei voi tehdä ominpäin mitään muutoksia autoihin enää. Lutzin mainitsee esim Saturnin tekemän jousituksen pehmennyksen joka lisäsi kustannuksia ja heikensi ajettavuutta.

"We are going to be watching this like a hawk. Nothing gets changed unless it absolutely has to."

Saabillakin on siiis varaa ennätysmäärään uusia malleja, koska GM leikkaa yleisesti esim. suunnittelusta 40% kuluja. Samoja asioita ei enää yritetä keksiä yhtäaikaa ympäri maapalloa.

---------
Ja näin kertauksena mitä on mahdollisesti tai varmasti tulossa:

Uusi 9-5, 2008
Facelift 9-3, 2008
Uusi 9-7
Uusi 9-4, tammikuu 2009
Uusi entry malli 2010
Uusi 9-3

Huhu-osasto:
2-paikkainen halo-malli.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Juu-y. Ja se tyyppi sanoi että "tulee nykyisen 9-3:n alapuolelle 9-2 tai 9-1 joka lainaa muotokielensä Genevessä esitellyltä autolta"
Viimeksi muokannut peinu, Ti Maalis 07, 2006 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
MPR69
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 17:18
Paikkakunta: Klaukkala

KUIN NEUVOSTOLIITOSSA - 5 vuotis suunnitelmia

Viesti Kirjoittaja MPR69 »

Tämähän kuulostaa ihan Neuvostoliiton touhuilta, nämä viisi (5) -vuotis
suunnitelmat.GM ( Kreml ) määrää, mitä pitäisi viidessävuodessa saada
aikaan ja saavuttaa , ja sitten taas viiden vuoden kuluttua sama uudestaan ja uudestaan...

No Neuvostoliitto romahti ja vaihtoi nimeä. Toivottavasti näin ei käy Saabille :oops: :oops:

Ei vaiskaan, hyvä vaan, että GM on kärsivällinen mainion, tosin tappiota tekevän merkin suhteen. Luulen, että kärsivällisyys olisi monella muulla autovalmistajalla loppunut. Peukkuja. Hyvä Kreml, eiku GM.

T:MPR69
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

jospa nuo insinöörit nyt sitten keksisivät jotain hienoa, kuin saabin perinteisiin kuuluu..

ja toivon todella että ainakin noista nippon tyylisistä takavaloista uusimmassa vitkassa päästäisiin eroon... ei ainakaan meikäläistä säväyttänyt... enää ei heti tunnista, että onko se 9-5 vai avensis
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

peinu kirjoitti:Juu-y. Ja se tyyppi sanoi että "tulee nykyisen 9-3:n pohjalle 9-2 tai 9-1 joka lainaa muotokielensä Genevessä esitellyltä autolta"
Sitä odotellessa... :wink: Kun tulisi tuollainen Astran/Golfin kokoinen "entry -malli", niin sitten voisi jo varmaan luopua NG900:sta :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Tämmöset "tiedot" täällä:
http://isaab.net/nyhet.php?id=287
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Tuossa uusimmassa Auto, Motor & Sportissa oli luonnoksia näistä uusista malleista ja jos uusi 9-5 on vähääkään luonnoksen näköinen niin oikeaan suuntaan ollaan menossa. Luonnos oli aivan tolkuttoman hyvännäköinen!!!

Samoin tuon 9-x:n pohjalta luonnosteltu urheilumalli oli uskomattoman tyylikäs.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4026
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Kuvia?

Tällaiset kuvan 9-5:sta vain löysin:

Kuva
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

jariha kirjoitti:Kuvia?

Tällaiset kuvan 9-5:sta vain löysin:

Kuva

Tuo oli juuri yksi niistä. Jos seuraava 9-5 olisi edes lähellekään tuollaisen näköinen niin muiden merkkien vastaavat mallit näyttäisivät museoautoilta :D
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

http://www.trollhattansaab.net sivulla oli skannattuna koko AM&S:n artikkeli, mutta ovat ilmeisesti joutuneet vetämään sen pois tekijänoikeussyistä.

Tuli itsekin ostettua tuo lehti noiden skannattujen sivujen takia. Ihan hyvää matskua. Toivottavasti nuo artikkelissa julkaistujen kuvien autot ovat todellakin Saabeja, eikä vain maskeerattuja, Opel/GM -tekniikalla kulkevia laitoksia. Tuon vm. 2007 9-3:n ilmastointilaitteen ja mankan muuttaminen noihin GM:n "vakiomalleihin" oli jo "paha pala" nieltäväksi :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Jos seuraava 9-5 olisi edes lähellekään tuollaisen näköinen niin muiden merkkien vastaavat mallit näyttäisivät museoautoilta
Just!! Tuommosia kehiin niin erottuu. Asiaa!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Aika varmasti vain AMuS:n artistin "näkemys".
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

trollhattansaab.netissa eräs kommentoi:

As someone in the biz..and work with someone who was very close to the deciders..i can say without hesitation that there is NO Sonnett or convert in the pipeline at all especially after the Kappa was cancelled..your timeline is fairly close on the 9-4. but 9-5 will be calendar year 08. The 08 9-3 will have the Aero X inspired front end and tailight design with full width design almost exactly like concept, plus the C pillar will have a "floating buttress" design as well. Plus coming sooner is the AWD version of the Combi 9-3. Then 9-4X - then new 9-5 and if everything goes as planned a redone 9-3. The earliest the 9-2 replacement would be 2010 and even that is questionable. But sadly no Sonnett in the plans or works..of course there have been rumors.but sadly thats all it is. The Kappa platform was cancelled because the dimensions and the structure would not be capable to accept all of the engineering changes Saab wanted. If they had proceeded the car would have had a 9 gallon fuel tank and that is only one of many shortcomings of the platform. I just wanted to not get peoples hopes up too high when a Sonnett does not appear anytime soon.

Nelivedon väkisin änkeämisestä nykyiseen 9-3:eenhan oli paljon puhetta aikoinaan. Noh kevättä odotellen.
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja nipa »

Turbo Sensonic kirjoitti:Tuon vm. 2007 9-3:n ilmastointilaitteen ja mankan muuttaminen noihin GM:n "vakiomalleihin" oli jo "paha pala" nieltäväksi :roll:
Joo, kyllä ne viimeiset "saabismit" saisivat säilyä että auto erottuisi positiivisesti muista menopeleistä. Toivelista säilytettävistä fiitsöreistä voisi olla vaikkapa:
- hyvä tunnokas ajettavuus, herkkä ratti
- ajajakeskeinen etupaneeli, ei tasainen kuten esim audilla
- kunnon pesuvehkeet pohjoisen oloihin, mukaanlukien kolme tuulilasisuutinta
- 140 kmh jako nopeusmittarissa
- nightpanel!
- farkkujen säilytysratkaisut lastauskiskoineen jne
- avaimen sijainti (tosin etälukuavaimet siirtävät tämän historiaan?)
- 9-5:n kaksoishäikäisysuojat, joista toisen saa eteen ja toisen sivulle
- sähköikkunanapit keskikonsolissa

GM:ltä toivomuksena lisäksi:
- neliveto

Vakiona kaikissa nykyautoissa:
- viiden tähden turvallisuus

Mitäs vielä? :)
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
Vastaa Viestiin