Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Tannisto kirjoitti:
juhokare kirjoitti:Mielestäni noita voimia olisi saanut olla se jotain 323 esimerkiksi
Miksi?
Eikö se riitä, että auto on tehokas, mukava ja ajettavuudeltaan erinomainen? Mihin sä tarvitset sitä vielä ylimääräistä 100 heppaa, ellet aio harrastaa sillä urheilua oikein tosissaan (normaali tieliikenteessä? :roll:)? OIKEESTI?! Vain siksi, että olisi enemmän kuin naapurilla...ko?

Enemmän tehoja kuin siinä, tai jossain toisessa... Automerkkien välistä kilpavarustelua tehoissa voisi tietenkin jatkaa loputtomiin vain taivas rajana, mutta millainen business se sitten olisi auton valmistajalle? Kuka normaalijärjellä varustettu ihminen haluaisi esim. 500 hevosvoimasella moottorilla varustetun henkilöauton? Lisäksi saattaa käydä niin (merkkejä jo ilmassa), että ylettömän suuret ja kuluttavat moottorit alkavat olla pian epämuodikkaita ja pahimmillaan kääntyä imagoltaan valmistajia itseään vastaan.
Mikä on saabin imago? Miksi se mainostaa urheilullisia turbo pilot malleja jotka ovat niin naurettavia että oikeen hävettää?. Jos on tarkoitus pitää yllä premium merkin mainetta ja tarjota myös sporttisia malleja niin siinä menee metsään kun hävitään kaikille kilpailijoille 6-0.
Vaikka yleisesti puhutaan kaiken maailman vihreydestä niin on paljon ihmisiä joita viherpiiperrys ei kiinnosta tippaakaan. En ymmärrä miksi saab jatkaa Aero nimen käyttöä kun sinne pellin alle ei saada muuta kun noita nuhasia koneita jotka ei pärjää edes 20 vuotta vanhalle stage vehkeelle.

Niin ja kyllä jokunen normaalijärjellä varustettu ihminen ajaa 500hp henkilöautolla :wink:
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Ja jotkut saabistitkin pukkaa menemään 500+ hv etuvedoillaan, kuulemma...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

En ole asiaa seurannut niin kysäsempäs.
Onko nyt näin, että tässä Saabin XWD:ssä ei ole osaa eikä arpaa Subarun nelivetojärjestelmän kanssa? Kokonaan Saabin tuotos?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Ei Subarua, eikä Saabia, mutta made in Sweden by Haldex (googlaus auttanee lopuissa)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Sniff...
JouniCSE kirjoitti: Mikä on saabin imago? Miksi se mainostaa urheilullisia turbo pilot malleja jotka ovat niin naurettavia että oikeen hävettää?.
Mikäs niissä naurettaa/hävettää? Järkevä hinta, vaiko paketin nimi - turbo pilot?

JouniCSE kirjoitti: Jos on tarkoitus pitää yllä premium merkin mainetta ja tarjota myös sporttisia malleja niin siinä menee metsään kun hävitään kaikille kilpailijoille 6-0.
Sporttimalli on Aero. Kelle se häviää, ja missä?
JouniCSE kirjoitti:Vaikka yleisesti puhutaan kaiken maailman vihreydestä niin on paljon ihmisiä joita viherpiiperrys ei kiinnosta tippaakaan.
Saabilla se kiinnostaa, koska tänäpäivänä "vihreys"=rahaa tilille valmistajalle vrt. BMW.

JouniCSE kirjoitti: En ymmärrä miksi saab jatkaa Aero nimen käyttöä kun sinne pellin alle ei saada muuta kun noita nuhasia koneita jotka ei pärjää edes 20 vuotta vanhalle stage vehkeelle.
Stagevehje? Allekirjoituksesta päätellen tarkoitat B235R konetta viritettynä vai? MItä se viritys tähän kuuluu? Oletko käynyt ajamassa uusilla 2.0T tai 2.8V6t koneilla? Saahan niitä Stageja uudempiinkin. Päästöissä ja kulutuksessa tulevat rajat muuttaa koneita sen verran, ettei ole enää 100hp:n "reserviä" halukkaille.

Aero nimitystähän ei ole koskaan mainostettu tehoja korostaen. Urheillullinen ajettavuus mukavuudesta tinkimättä. Urheilullisuuteen kuuluu myös muuta kuin Stageviritetty motti. Sport Sedan ja Combi ovat mielestäni ajettavuudeltaan ja ominaisuuksiltaan nimensä komeasti ansainneet.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Marko A kirjoitti:Sniff...

[/quete]
No voi kyynel

Marko A kirjoitti: Mikäs niissä naurettaa/hävettää? Järkevä hinta, vaiko paketin nimi - turbo pilot?
[/quete]

Nimi on naurettava liki 2tonnin autolle jossa on saman verran tehoa kun corollassa

Marko A kirjoitti: Sporttimalli on Aero. Kelle se häviää, ja missä?
Se ei vastaa Audin, BMW:n yms PREMIUM merkkien sporttimalleja. Voidaan verrata lähinnä Opelin, Fordin tms. vastaaviin. Saabin hinnat on helposti kovemmat kuin esim. Opelilla ja Fordilla joten hieman on hukassa millä hiekkalaatikolla halutaan leikkiä.


Saabilla se kiinnostaa, koska tänäpäivänä "vihreys"=rahaa tilille valmistajalle vrt. BMW.


Ja "huippumallin" keulalla on Opelin tehoton bensasyöppö 6-kone. :mrgreen:

Marko A kirjoitti: Stagevehje? Allekirjoituksesta päätellen tarkoitat B235R konetta viritettynä vai? MItä se viritys tähän kuuluu? Oletko käynyt ajamassa uusilla 2.0T tai 2.8V6t koneilla? Saahan niitä Stageja uudempiinkin. Päästöissä ja kulutuksessa tulevat rajat muuttaa koneita sen verran, ettei ole enää 100hp:n "reserviä" halukkaille.

Aero nimitystähän ei ole koskaan mainostettu tehoja korostaen. Urheillullinen ajettavuus mukavuudesta tinkimättä. Urheilullisuuteen kuuluu myös muuta kuin Stageviritetty motti. Sport Sedan ja Combi ovat mielestäni ajettavuudeltaan ja ominaisuuksiltaan nimensä komeasti ansainneet.
On ajettu. 1.8t perus hirchillä toimii paremmin kun 2.8t Aero. En ymmärrä ihmistä joka maksaa 20ke lisää huonommasta moottorista.Aeroon kun ei nykyään saa edes sähkösäätösiä jakkaroita VAKIONA. :evil:

En usko mihkään rajoihin. Jos kotikonstein saa tehtyä B234 jossa on melkeen tuplatehot mitä tehtaalta lähtiessä ja kuluttaa edelleen samanverran eikä ole mitään ongelmia päästä päästötesteistä läpi, niin kyllä siihen pystyy tehdaskin.

Kyse on siitä että sokerikuorrutetaan GM:n konsernipaskaa ja myydään sitä ihmisille kovaan hintaan. Vertaappa esim. 9-5 ja näitä 9-3 SS/SC Aero, Femman hieman jo vanhentunut moottori pätkii tämän V6 sätöstyksen selvin luvuin, vaikka sekin on jostain kumman syystä pitänyt tukahduttaa.
Viimeksi muokannut JouniCSE, To Huhti 03, 2008 06:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa

Viesti Kirjoittaja Marko A »

JouniCSE kirjoitti: Ja "huippumallin" keulalla on Opelin tehoton bensasyöppö 6-kone. :mrgreen:
Samaa mieltä kulutuspuolesta.
JouniCSE kirjoitti: On ajettu. 1.8t perus hirchillä toimii paremmin kun 2.8t Aero. En ymmärrä ihmistä joka maksaa 20ke lisää huonommasta moottorista.Aeroon kun ei nykyään saa edes sähkösäätösiä jakkaroita VAKIONA. :evil:
Joo. Toimii paremmin jos kulutus huomioidaan. Muuten kyllä kuulostaa jo aika oudolta tuo kommentti?!
JouniCSE kirjoitti:Femman hieman jo vanhentunut moottori pätkii tämän V6 sätöstyksen selvin luvuin, vaikka sekin on jostain kumman syystä pitänyt tukahduttaa.
Samaa mieltä. 9-5:n B235R, eli Aeron motti on paras kone Saabin paletissa tällähetkellä. Erityisesti jos kulutus huomioidaan. Se kun oiskin saatu 9-3:n keulalle uuden 2litraisen jouhevuudella ja ajettavuudella varustettuna.

Nyky 2-litrainen on mielestäni erittäin onnistunut kone, vaikka kilpailijoilleen jo häviääkin. Eteenpäin on kuitenkin menty T7:n ajoista ja varsinkin T5:sta.
9-5 on kyllä muutenkin Saabin mallistossa "Saabein" toistaiseksi, ja taitaa sellaiseksi myös jäädä. Siihen kun otettiin 9000:sta parhaat puolet eli kone ja jalostettiin hieman lisää, sitten asennettiin se SAABIN koriin ja toimivaan alustaan. Sillä saatiin aikaiseksi auto, joka onnistui sinnittelemään kilpailijoita vastaan yli 10 vuotta. Vähän kuten 99/900 konstruktio aikanaan.

Aika entinen ei koskaan palaa... :roll:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin