Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Aika helv**** mauttomat putket :evil: (...ja koko puskurin alaosa)
Noh, toivottavasti muut tykkäävät

Edit: Itse autohan lukuunottamatta noita perän yksityiskohtia on mahtavan näköinen!
Viimeksi muokannut Money For Nothing, Su Syys 09, 2007 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Makealta näyttää.. Turbo-tekstikin ihan kuin ennenvanhaan. 8) Lisää kuvia penkeistä ja keulasta odotellen...
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Noi putket ja toi alaosa on kyllä aika karseet. Muuten ihan jees, hieman ehkä vaisun näköinen.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
saabbert
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Su Heinä 25, 2004 22:33

Viesti Kirjoittaja saabbert »

Joo, putket ja puskurin alaosa ei ole minustakaan mikään täysosuma. Tuo mattapintaisesta muovista tehty diffuusoria muistuttava (mutta umpinaiselta näyttävä) härpäke näyttää halvalta ja alaosan massivisuus tekee hiukan SUV-henkisen vaikutelman.

Muuten ei mitään valittamista kyllä näytä olevankaan, ainakin sisustus on tuon yhden kuvan perusteella upea.
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Putket ovat aivan hanurista ja tulee joku Kia mieleen. Perä näyttää liian korkealta, mutta toivottavasti luonnossa se on paremman näköinen. Muutenhan auto on tosiaan nätti.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja renner »

Money For Nothing kirjoitti:Aika helv**** mauttomat putket :evil: (...ja koko puskurin alaosa)
Hirveät putket ja hirveä puskuri ..... ja hirveät vanteet.
On se että tehdään juhlamalli, ja tehdään päin helvettiä. Olisivat konsultoineet sitä kaveria joka veisteli OG9-3 Aeron muodot :D
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Noi vanteet on todella hienot. Mulla tulee mieleen Porschen eräät vanteet.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Saab Unleashes 21st Century Black Turbo
September 10th, 2007 - by swade · No Comments

Djup Strupe comes through again….

Almost everything you wanted to know about the Black Turbo - Saab’s new Turbo X.

One thing to point out - wheels are 18″ standard in all markets with a 19″ option that’s not available in North America (as opposed to 19″ standard as was previously thought).

——

• Performance car to celebrate 30th Anniversary of Saab turbocharging
• Launch of Saab XWD, innovative all-wheel-drive system
• Unique design evokes look for classic black Saab 900 Turbo
• Sport-tuned chassis: suspension, brakes, wheels
• 400 Nm / 280 hp (206 kW), 2.8 V6 Turbo: 0-100 kph in 5.7 seconds

Saab celebrates three decades of leadership in turbocharging at this year’s Frankfurt International Motor Show by launching the Saab Turbo X, a driver-focused performance car that sets new standards for the brand. This black limited edition model takes Saab ‘back to the future’ by evoking the iconic appeal of its first black 900 Turbo and introducing innovative Saab XWD technology.

It is unveiled today (11 Sept), exactly 30 years after Saab surprised the automotive world at Frankfurt when it revealed its first turbocharged model. That set a trend other manufacturers were to follow. Now Saab unleashes turbo power for the first time through Saab XWD, a cutting edge all-wheel-drive system that sets performance standards competitors will also seek to emulate.

With 400 Nm of torque from its 280 hp/ 206 kW 2.8V6 turbo engine, the Turbo X is the ultimate performance expression of the new Saab 9-3 range. Saab XWD features active management that not only splits torque delivery between both axles, but also between the rear wheels. This responsive system delivers a level of driver involvement and dynamic chassis control never seen before from Saab.

In addition to tuning of the suspension and its electronic chassis, throttle and powertrain settings, the Turbo X features distinctive styling additions that enhance aerodynamic performance.

Available in Sport Sedan or SportCombi bodystyles, the Saab Turbo X limited edition showcases the launch of Saab XWD. The order book is now open and the first customer deliveries are expected during the second quarter of next year. Each example can carry a personalized message in the main instrument display.

Driver in Focus with Saab XWD

• Intelligent Saab XWD for superb handling and roadholding
• Rear eLSD gives torque transfer up to 40% between wheels
• 2.8 V6 Turbo with twin-scroll turbocharger, variable valve timing
• Sports tuned chassis optimizes all-wheel-drive benefits

The Saab Turbo X adds a new dimension in chassis control to Saab’s unrivalled experience in turbocharging. It is the result of a development program that leverages the full potential of Saab’s innovative XWD system, with the car’s sports tuned suspension, brakes and electronic control systems all aligned to meet a single need: driving satisfaction.

Saab XWD is an active all-wheel-drive system designed to optimize vehicle handling and stability. Its sophisticated electronic control allows fine balancing of drive torque, not only between the two axles but also between the rear wheels. In effect, this stretches the performance envelope of the chassis, for example, raising the threshold at which ESP throttle and braking interventions are triggered.
The result is closer driver involvement through ‘positive force’ chassis control.

The driving benefits of the XWD system are best appreciated out on the open road. Data from the ABS/ESP sensors - measuring wheel speed, yaw rate and steering angle – is utilized by the Saab XWD control module. Rear drive is instantly applied to balance oversteer and understeer characteristics, improving stability and roadholding.

Driver control is taken a step further on the Turbo X by the eLSD, the first application of an electronically-controlled, rear limited slip differential in this segment of the market. It uses inputs from the rear wheel speed sensors and can transfer up to 40% of torque between the drive shafts, to whichever wheel has more grip. When cornering hard, this yaw damping effect helps the rear of the car more closely follow the direction of the front wheels.

To exploit the full benefits of Saab XWD, the chassis of the Turbo X has been lowered by 10 mm and the springs and dampers stiffened to minimize body movement. To maintain a constant ride height irrespective of load, self-leveling dampers are fitted at the rear.

Stopping power is also increased with larger brake discs fitted: internally ventilated (345 mm diameter x 30 mm) at the front and externally ventilated (292 mm diameter x 20 mm) at the rear. Standard 235/45 R-18 tires ensure excellent mechanical grip for the 18-inch alloy wheels.

The powerhouse at the heart of the Turbo X is a 24-valve, 2.8-liter V6 turbo engine generating 400 Nm of torque between 2,150 and 4,500 rpm and maximum power of 280 hp (206 kW) at 5,500 rpm. The advanced specification includes a lightweight, all-aluminum construction with a 60-degree angle between the cylinder banks for perfect balance, variable inlet valve timing and twin-scroll
turbocharging. It is offered with a choice of six-speed manual or automatic transmission.

This responsive, high torque powerplant is the perfect partner for Saab XWD. Together, they give the Saab Turbo X sporty, all-wheel-drive performance and handling characteristics that will appeal to all enthusiastic drivers who seek a rewarding experience behind the wheel.

Saab Black Turbo Reborn

• Distinctive Jet Black color in homage to first Saab 900 Turbo
• Functional sports bodystyling raises aerodynamic efficiency
• ‘Turbo heritage’ boost gauge and personalized driver display

The Saab Turbo X visually communicates its focus on driving performance by extending the bold, progressive design themes of the new 9-3 range. Offered only in metallic jet black, with the front grille and all exterior detailing accented in a matte grey titanium-like finish, it represents a contemporary expression of its illustrious black 900 Turbo forebear.

Distinctive styling additions are designed to improve aerodynamic efficiency, as well as emphasize the Turbo X’s performance focus. At the front, a deeper lip spoiler and integrated air intake contribute to reduced drag while also increasing air flow to the engine and intercooler.

At the rear, the re-profiled bumper and insert panel lowers the point of air flow separation, further reducing drag and assisting high speed stability. The Sport Sedan features a rear spoiler that extends the line of the trunk deck, reducing high speed lift forces at the rear axle. The standard SportCombi already has a similar spoiler that extends the rear roof line.

The Turbo X is further distinguished by unique, 18-inch alloy wheels (19-inch available as an option outside US/Canada markets) with a grey titanium-like finish that evokes the look of Saab’s classic three-spoke design. Twin, rhomboid-shaped tailpipes complete the exterior additions.

Inside, the ‘black turbo’ theme is continued throughout the cabin. The sports seating, with additional bolstering, is upholstered entirely in black leather. The sporty ambience is further emphasized by a carbon-fiber finish to the main fascia, door inserts, glove box and gear shift console which is unique to the Turbo X.

The driver benefits from improved ‘feel’ through the addition of a thick-rimmed, soft grip leather steering wheel. Seating comfort can be taken a step further with an optional premium, natural leather interior, which includes perforated bolsters for the front seat squabs and backs.

In recognition of Saab’s turbo heritage, the Turbo X boost gauge is a replica of the original 900 Turbo display. Owners will also enjoy a personalized greeting when they get behind the wheel and switch on the ignition. A unique ‘Ready For Take-off’ message (‘All Systems Go’ in US/Canada) flashes in the main instrument display. The owner’s name, with the edition number of the car, can also be programmed for display by the supplying dealer.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Toi on just niin kauniin ruma, kuin juhlaSaabin pitääkin olla. Siinä saa olla jotain joka mietityttää. Hieno veto laittaa og900:n turbomittari kojelautaan!!!

Perä on sekava. Mutta mitäs siitä. Tuommosen combin jos sais. Paljonkohan pitäisi maksaa? Lieneekö edes suomessa mahdollista tilata?

Toivottavasti joku tännekin eksyy.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Mauton takapuskuri mutta toivon mukaan luonnossa edes vähän parempi.

Jos höpötellään 30-vuotisjuhlinnasta, niin miksi ihmeessä ei sitten viitata 99 Turboon? Musta väri vielä kävisi mutta sisälle tuttu ahtopainemittari ja henkselityyliin verhoillut, kunnolliset penkit punaisena tietysti. Lattiaverhoilu punaisena myös kiitos ja muuten sitten mustaa. Toinen vaihtoehto voisi ulkoväriksi olla acacia green ja siihen täysin vaalea sisusta ja penkin hekselit vihreällä. Takaluukkuun ja maskiin ensimmäinen 99:ssä ollut turbo teksti ja gunmetal väriset 18" Incat. Sitten voisi jo viitatakin historiaan lehdistötiedotteissa. 8)
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Tervehdys Saabisti!

Olenks mää jotenkin ymmärtänyt väärin - odotin jotain tehokasta erikoistykkiversiota, mutta tässä Turbo X:ssä vain "normaalit" 280 pollea?

Ari

PS. Ruokahalu kasvaa syödessäkin
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Kuva
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Aika vaatimaton on muutos keulassa, jos se on vain tuo pikku lipare spoilerin alareunassa. Mitäs siellä toisen pressun alla kykkii... ? :lol:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Marko A kirjoitti:Aika vaatimaton on muutos keulassa, jos se on vain tuo pikku lipare spoilerin alareunassa. Mitäs siellä toisen pressun alla kykkii... ? :lol:
Niinhän se näyttäisi olevan. Perä näyttää vähän eri kuvakulmista paremmalta kuin mitä trollhattansaabilla näkyneet ekat kuvat. Etenkin farkku näyttää jopa paremmalta perästä kuin sedan. (Puhun siis niiden putkien ja alahelman vähän mun silmään oudosta ulkonäöstä)

Oiskohan siellä toisen pressun alla jokin todella hieno taidonnäyte Saabin muotoilusta? Vähän enemmän särmää kuin näissä pyöreissä nykymalleissa? :D
Vastaa Viestiin