Autobild mukaan seuraava 9-5 olisi myös 4-veto mallina.
Tämän päivän iltasanomissa oli juttua 9-3:sta tuplaturbolla jne. Mainitsivatpa myös, että Saab luopuisi lähivuosina bensakoneista kokonaan.
Jorma kirjoitti: Mainitsivatpa myös, että Saab luopuisi lähivuosina bensakoneista kokonaan.
Ihan hyvä olla kehityksessä mukana. Jostain luin, että Japanissa diesel-autot tullaan kieltämään kokonaan. Ettei käy niin, että Saab hehkuttaa vanhaa tekniikkaa, kun kilpailijat pyyhältävät ohitse.
Temppu tehdään kahden erikokoisen pakokaasuahtimen avulla. Pienempi turbo antaa lisäpotkua moottorille alle 1.500 käyntikierroksella; kun kierroksia on 1.5003.000, pakokaasuvirtaus jakaantuu molemmille turboille; ja kun kierroksia on yli 3.000, kaikki höökä kulkee vain suuremman ahtimen läpi.
Kyllähän tuo ns. keltainenmedia osaa yllättää tavalla joka kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Varsinkin vasta luin AutoMotor&Sport (Ruotsin painos) lehdestä, että 70% uuden 9-3:n pintapelleistä uusia. Jos siis yhdistää kahden lehden tiedot niin pirun pitkä keula uudessa Saabissa. Ja toinenkin seikka löytyi; vain yksi uusi moottori? AM&S on sitten ilmeisesti tehnyt kirjoitusvirheen väittäessään autossa olevan kolme uutta moottoria. Todellakin joo, oikeinhan tuo keltaisenlehden väite on jos noita kahta muuta ei tuoda Suomeen mutta kuitenkin.