9-7X Aero, 390hp !

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

9-7X Aero, 390hp !

Viesti Kirjoittaja Toby »

Saab on julkistanut USA:ssa Aero-version 9-7X:stä:

Kuuden litran V8, 390 pollea ja nollasta 60 mailiin tunnissa taittuu alle kuuden sekunnin!

Ihan kovia suoritusarvoja siis ja ihan hyvä juttu Saabille jenkeissä juuri nyt, kun vanha 9-5 ei oikein enää myy ja uutta joudutaan vielä odottelemaan.

Joo, ei ole "oikea" Saab, mutta helpottaa koko merkin tilannetta GM:n sisällä ihan mukavasti...

http://media.gm.com/servlet/GatewayServ ... ocid=38272
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."

Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Vähän noloa että tehokkain Saab (se joka piikittelee nyt lentokoneista saa selkäänsä) on vapaastihengittävä. :oops: Komea vehjehän tuo muuten on vaikka katumaasturi autotyyppinä vähän tökkiikin.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti

Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Olihan tuon tulosta jo kuultu joo, taisi olla viimeinen vuosi 9-7x:lle ja vähän sen takia pistetään lippu korkealle. Ihan siisti vetohan tuo, vaikkei auto sinäänsä itseä vois vähempää kiinnostaa.. :) Mutta sama se mitä ne tuolla puolella tekee, kunhan ne siitä rahaa saa. :D (ja ilmeisesti saavatkin, jopa tosi hyvin tuosta)
#1958 Kim Lill-Their
900T16S -84, 9000CSE -95, 9000CS turbo S, 96GL -79, 90 5speed -85, 9-3SE -99

Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2570
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Ei vaan jotenkin saa ymmärrystä ton kokoset koneet, tai se, että maasturin pitää kulkea noin nopeesti.

Siis kuuden litran V8 8O

Ihme hinku noilla jenkkiapinoilla saada tollasia mammuttikoneita..

Vaikka toisaalta täytyy myöntää, että tuskin itsekkään pahemmin valittelisin jos saisin Cadillac Escaladella ajella, tai no mitä nyt tankatessa :wink:

E: Eikös tolla ole DIN-normin mukaan mitattuna yli 400heppaa, kun noi jenkkihepathan on SAE-normin mukaan tms...
Tomppa & Tesla Model S 85D -15 & Kia Optima SW -18 & Volvo V70 2.5T -04

VVV
"Hirsch"
Viestit: 839
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

Rommitommi kirjoitti:Ei vaan jotenkin saa ymmärrystä ton kokoset koneet, tai se, että maasturin pitää kulkea noin nopeesti.

Siis kuuden litran V8 8O

Ihme hinku noilla jenkkiapinoilla saada tollasia mammuttikoneita..
Tuo kyseinen mottihan on muuten peräisin Corveten nokalta.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -

miklaa
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 12:12
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja miklaa »

Tri-Lo kirjoitti:... Mutta sama se mitä ne tuolla puolella tekee, kunhan ne siitä rahaa saa. :D (ja ilmeisesti saavatkin, jopa tosi hyvin tuosta)
Jos tuon saisi Suomessakin hinnalla 39935-45690$ niin voisin ehkä harkita jopa tollaista.

" Like all 9-7X models, the Aero model represents a terrific value with a high-level of standard equipment. " Pakko uskoa.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)

Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

VVV kirjoitti:
Rommitommi kirjoitti:Ei vaan jotenkin saa ymmärrystä ton kokoset koneet, tai se, että maasturin pitää kulkea noin nopeesti.

Siis kuuden litran V8 8O

Ihme hinku noilla jenkkiapinoilla saada tollasia mammuttikoneita..
Tuo kyseinen mottihan on muuten peräisin Corveten nokalta.
Se on aito LS2 juu, jossa 9-7x Aerolle ainutlaatuinen komposiitti-imusarja ilmeisesti luomassa "Saabimaisempi" vääntökäyrä.

edit:

Siis jotain tämänkaltaista:

Kuva
8)
#1958 Kim Lill-Their
900T16S -84, 9000CSE -95, 9000CS turbo S, 96GL -79, 90 5speed -85, 9-3SE -99

Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2855
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Vapaastihengittävä Aero! Enpä arvannut tätä päivää näkeväni... :o
9-5, 9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm

Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Juha96 kirjoitti:Vapaastihengittävä Aero! Enpä arvannut tätä päivää näkeväni... :o
No eihän se missään tunnu enää diesel-Aeron jälkeen.. :lol:
#1958 Kim Lill-Their
900T16S -84, 9000CSE -95, 9000CS turbo S, 96GL -79, 90 5speed -85, 9-3SE -99

TjK
"Viggen"
Viestit: 525
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 9-7X Aero, 390hp !

Viesti Kirjoittaja TjK »

Ei vaan jotenkin saa ymmärrystä ton kokoset koneet, tai se, että maasturin pitää kulkea noin nopeesti.

Siis kuuden litran V8
Niin no... Neljän turbosaabin (mm. 9000aero, 9-5aero..) jälkeen kyllä tollanen jenkki v8 on kuitenkin aika sykähdyttävä. Ei voi mitään... Kannattaa kokeilla. Ja maasturin nelivedollahan sen tehon vasta saa kunnolla käyttöön!
TjK #1480
Nyt: 9-3 Aero Cab -01, Ford S-max
EXät: Saab x 16, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i, VW-ja Audi-merkkiset Skodat.

mike
"Hölösuu"
Viestit: 1488
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-7X Aero, 390hp !

Viesti Kirjoittaja mike »

Kyllä ison V8-koneen käyntiäänessä on jotain sellaista mikä sykähdyttää enemmän kuin saman tehon ja väännön tarjoava pieni turbonenlonen. Nykyautoilijat ovat suomessa päässet nauttimaan isoista vääntölukemista oikeastaa vasta uusimpien turbodieseleiden mukana. Vanhat isot kasit tarjosivat reilusti vääntöä ja tyhjäkäynnin tuntumassakaan ei ollut kuollutta aluetta. Toki pienemmälläkin koneella tulee toimeen mutta jos vapaasti saisi valita niin nokalla olisi V8.
Lähinnä olosuhteiden pakosta sitä joutuu kuuntelemaan nelosen ääntä - ja kaiken lisäksi vielä dieselnelosen.
Ja kannattaa tosiaan kokeilla ennen kuin tuomitsee. Pelkkien teho ja vääntölukemien tuijottaminen antaa minusta vähän vääärän käsityksen jenkkikasien käyttöominaisuuksista.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334

tommyww
"Turbo"
Viestit: 221
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 15:49
Paikkakunta: hki

Re: 9-7X Aero, 390hp !

Viesti Kirjoittaja tommyww »

kylälähtee
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow

vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1294
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-7X Aero, 390hp !

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Nojoo eiköhän palata maanpinnalle, 9000lla aerollakin tuon jättää kaikista vauhdeista paitsi 0-30km/h.. :lol:
Mokoma tankki
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife,9-5 2,3t Vector Wagon Aut,MB 200C 4matic
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, Saab 9000CC 2.0T -90,
Saab 9000 cse 2,0T -95, Saab 9-5 2,3T+, Saab 9-5 2,0t Vector Wagon,Saab 9-3 2,0t Vector Wagon, #2575

TjK
"Viggen"
Viestit: 525
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 9-7X Aero, 390hp !

Viesti Kirjoittaja TjK »

"0-60mph below 6s" Eli tuskin aero jättää. Mun isä on parempi ku sun... ;)
TjK #1480
Nyt: 9-3 Aero Cab -01, Ford S-max
EXät: Saab x 16, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i, VW-ja Audi-merkkiset Skodat.

vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1294
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-7X Aero, 390hp !

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Jos mitsu evo 280 hevosvoimalla kiihtyy just alle kuus sekuntia.. Painaa kuitenkin puolet vähemmän kuin letukka. Pointtini on se ettei toi möhköfantti kiihdy tuolla tehomäärällä alle kuus sekkaa. Piste. :wink: Hyvä jos päästään alle seiskan.

http://www.einszweidrei.de/chevrolet/corvc5ta1997-2.htm
Laita tuon perään asuntovaunu, niin olet melko lähellä totuutta. :lol:

http://www.einszweidrei.de/cadillac/srx46v8su2004-1.htm
Toi painaa yli 600 kg vähemmän kuin 9-7x aero ja 325 heppaa. 0-100 8,7 s
:lol: Get my point?

Molemmat testiarvoja nääs.

http://www.einszweidrei.de/chrysler/jee ... 2006-1.htm

Vakio 4,2i 290 hevosvoimalla kiihtyy 0-100 9,9s :oops: :lol:
100 hevosvoimaa lisää puolittaisi kiihtyvyysaikaa siis. Jep jep..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife,9-5 2,3t Vector Wagon Aut,MB 200C 4matic
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, Saab 9000CC 2.0T -90,
Saab 9000 cse 2,0T -95, Saab 9-5 2,3T+, Saab 9-5 2,0t Vector Wagon,Saab 9-3 2,0t Vector Wagon, #2575

Vastaa Viestiin