Lutz not happy

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Lutz not happy

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

WSJ Online:ssa on juttua koskien Saabia, tässä vain osa joka löytyi
TSN:n boardilta.

After years of losses in Europe, General Motors Corp., the world's largest auto maker, is preparing a broad shake-up intended to reduce waste, encourage more sharing of certain components between brands and tighten control over units that operate like "a loosely aligned federation of states," GM Europe's interim leader said.

Though GM has reorganized its North American operations in recent years to encourage such cooperation, Mr. Lutz said the company's European units continue to operate like "three little car companies that are all autonomous." Engineers at the company's Saab unit, for example, are "completely separate" from their counterparts at Opel, he said, developing separate wiring harnesses, air conditioning and suspension systems on vehicles "essentially based on the same architecture" as certain vehicles made at Opel.

"Whether a Saab 9-3 has the same climate-control system as an Opel Vectra or a Vauxhall Vectra -- who cares?" Mr. Lutz said. "We want Saab cars to be different from Opel cars in the things that the customer sees, touches and feels. But I don't think we're ever going to get a customer to crawl under the instrument panel and say 'Wait a minute! This thing has the same wiring harness as my brother's Opel Vectra!' "

Mr. Lutz didn't specify how much money the company believes it can save through its reorganization. At some units, "you just can't really figure out where the money is being spent" and "which areas have too many people," he acknowledged. But he said he sees ways to save money by eliminating duplication within the units' human-resources and communications staffs, and in the amount of customization of cars for each European market."


Eli joko Saab rupeaa käyttämään Opelin heikkolaatuisempia osia tai Opel rupeaa laittamaan autoihinsa kalliimpia osia.

Toivottavasti Saab nyt kuitenkin saa osoitettua selkeästi GM johdolle sen että Saab käyttää omia ratkaisuja sen takia että ne on parempia, ei Opel leimaantumisen pelossa.

Saabin tilannetta auttaisi sekin että muiden GM eurooppa merkkien myynti paranisi. Nykyisellään Eurooppa näyttää murheen kryyniltä GM:n tulospapereissa.

Niin ja syytä muistaa että Lutz on ennenkin puhunut aika kovia juttua, asiat ei kuitenkaan aina välttämättä toteudu sillä kovuus-asteella.
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Kunhan tuo TODELLAKAAN ei ala näkyä päälle päin, niin ihan fiksujahan tuo Lutz oikeastaan juttelee. Niissä kohdin, missä sillä ei ole merkitystä, pitäisi voida käyttää samoja osia...

Mutta: jo nykyisen ysivitosen viiksikytkimet ovat minusta ihan ehtaa O**l-"laatua" (tonnarin cruisekytkimet olivat paljon paremmat ja tihkukytkimen säätöä varten saa päivän sormivoimistelut ihan GM:n piikkiin!), enää puuttuu se idioottimainen vilkun palautussysteemi, mistä kaikki toimittajatkin haukkuvat uutta Vectraa. Samoin tämän vuoden mallisessa SS:ssä lampunpesimet näyttävät ihan tarvikeosilta, kun ne ysifemmassa (ja viimevuotisessa SS:ssä) ovat ihan siististi puskuriin upotetut...

Joten jos käytäntö on tämänsuuntaista jatkossakin, tulee kalliiksi ostaa Vectra Saabin maskilla, kun sen Saabin Turbolla saa jo tänäkin päivänä ilman mitään mainintaa asiasta!

No toivotaan, että tämä on osaltaan myös tarkoitettu Trollhättanin suuntaan ukaasiksi siitä, että Saabin on myös oikeasti oltava parempi kuin Oo**elin...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Vastaa Viestiin