GM:llä edessä konkurssi ?
Re: GM:llä edessä konkurssi ?
Oli tuossa tällä viikolla AamuTV:ssä keskustelutuokio, jossa joku asiantunteva henkilö väitti ihan kait sanasta sanaan, ettei tulevaisuudessa ole Saabbia ja Volvokin on siinä ja siinä. Itse en nähnyt tätä, mutta kuulin. Onko kukaan tästä tietoinen? Tällaisia olettamuksia lienee kuitenkin ollut jo pitkän ajan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: GM:llä edessä konkurssi ?
Sanoja oli Autoliiton puheenjohtaja ja Tekniikan Maailman päätoimittaja Martti Merilinna.juhokare kirjoitti:Oli tuossa tällä viikolla AamuTV:ssä keskustelutuokio, jossa joku asiantunteva henkilö väitti ihan kait sanasta sanaan, ettei tulevaisuudessa ole Saabbia ja Volvokin on siinä ja siinä. Itse en nähnyt tätä, mutta kuulin. Onko kukaan tästä tietoinen? Tällaisia olettamuksia lienee kuitenkin ollut jo pitkän ajan.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: GM:llä edessä konkurssi ?
okRaimo Miettinen kirjoitti:Sanoja oli Autoliiton puheenjohtaja ja Tekniikan Maailman päätoimittaja Martti Merilinna.juhokare kirjoitti:Oli tuossa tällä viikolla AamuTV:ssä keskustelutuokio, jossa joku asiantunteva henkilö väitti ihan kait sanasta sanaan, ettei tulevaisuudessa ole Saabbia ja Volvokin on siinä ja siinä. Itse en nähnyt tätä, mutta kuulin. Onko kukaan tästä tietoinen? Tällaisia olettamuksia lienee kuitenkin ollut jo pitkän ajan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: GM:llä edessä konkurssi ?
Selvästi ei pojat tienneet mistä olivat puhumassa...juhokare kirjoitti:okRaimo Miettinen kirjoitti:Sanoja oli Autoliiton puheenjohtaja ja Tekniikan Maailman päätoimittaja Martti Merilinna.juhokare kirjoitti:Oli tuossa tällä viikolla AamuTV:ssä keskustelutuokio, jossa joku asiantunteva henkilö väitti ihan kait sanasta sanaan, ettei tulevaisuudessa ole Saabbia ja Volvokin on siinä ja siinä. Itse en nähnyt tätä, mutta kuulin. Onko kukaan tästä tietoinen? Tällaisia olettamuksia lienee kuitenkin ollut jo pitkän ajan.
Sanotaan notta GM Europe erotetaan omaksi yksikökseen ja Saab jatkaa tulevaisuudessa entistä vahvempana. Eikö?!?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: GM:llä edessä konkurssi ?
Tässähän nyt suoritetaan markkinoiden uusjako. Kaikki valmistajat jotka ovat oikeasti ennakoineet tulevaa ja panostaneet tosissaan kulutuksen/päästöjen pienentämiseen ovat vahvoilla. US-johtoisen GM:n talutuspannassa tulee tiukat paikat.
Nyt voidaan varmaan pikkuhiljaa todeta, että se taho joka "hautasi" SVC moottori konseptin saa katsella peilistä melkoista idioottia. Siinä ois mahdollisesti ollut paketti jonka kanssa tällähetkellä seisottaisiin voittajien nurkkauksessa.
Mutta toiset menee menojaan. Turbottamisessa Saab on jäänyt jälkeen (2.8:n kehittelyyn ja ahtamiseen käytetyt rahat..) diesel tekniikassa ollaan kärkikastissa ja sielläkään ei käytetä omaa tekniikkaa.
Nyt voidaan varmaan pikkuhiljaa todeta, että se taho joka "hautasi" SVC moottori konseptin saa katsella peilistä melkoista idioottia. Siinä ois mahdollisesti ollut paketti jonka kanssa tällähetkellä seisottaisiin voittajien nurkkauksessa.
Mutta toiset menee menojaan. Turbottamisessa Saab on jäänyt jälkeen (2.8:n kehittelyyn ja ahtamiseen käytetyt rahat..) diesel tekniikassa ollaan kärkikastissa ja sielläkään ei käytetä omaa tekniikkaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: GM:llä edessä konkurssi ?
Ainakaan Saabin erottaminen GM Europesta ei kuulostaisi kovin realistiselta - vaatisi hurjat panostukset, kun nyt käytetään suurelta osin yhteisiä komponentteja ja tuotekehityskin toiminee pääosin Rüsselsheimissa.Marko A kirjoitti: Sanotaan notta GM Europe erotetaan omaksi yksikökseen ja Saab jatkaa tulevaisuudessa entistä vahvempana. Eikö?!?
Tosin myös GM Europen kannattavuus heikentyisi nykyisestäänkin huomattavasti, jos ero emoyhtiöstä toteutuisi ja synergiaedut loppuisivat.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: GM:llä edessä konkurssi ?
http://www.uusisuomi.fi/raha/42364-gene ... yda-saabinJuha96 kirjoitti:Ainakaan Saabin erottaminen GM Europesta ei kuulostaisi kovin realistiselta - vaatisi hurjat panostukset, kun nyt käytetään suurelta osin yhteisiä komponentteja ja tuotekehityskin toiminee pääosin Rüsselsheimissa.Marko A kirjoitti: Sanotaan notta GM Europe erotetaan omaksi yksikökseen ja Saab jatkaa tulevaisuudessa entistä vahvempana. Eikö?!?
Tosin myös GM Europen kannattavuus heikentyisi nykyisestäänkin huomattavasti, jos ero emoyhtiöstä toteutuisi ja synergiaedut loppuisivat.
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Re: GM:llä edessä konkurssi ?
Ei välttämättä huono juttu. Riippuu tietysti paljon siitä, kuka on valmis ostamaan, mutta periaatteessa vaikea huonompaan suuntaan on enää GM:stä mennä. Joku, joka tajuaa arvostaa Saabia ja saabisteja, niin homma voisi toimia. Saabilla on kuitenkin aika fanaattinen asiakaskunta, joten joku fiksu kaveri voisi tehdä tällä tuotteella ihmeitä. (terveisin liike-elämän opiskelija, joka teki vasta projektin Saabin kannattavuudesta...)maverick kirjoitti:http://www.uusisuomi.fi/raha/42364-gene ... yda-saabin
Nyt joku varakas saabisti voisi tehdä kulttuuriteon ja ostaa firman itselleen. Takaan, että täällä on yksi maksava asiakas loppuun asti.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Re: GM:llä edessä konkurssi ?
Mieluusti Saabin ostaa pois GM:ltö juu joku Renault, Porsche tms.Nisse kirjoitti:Ei välttämättä huono juttu. Riippuu tietysti paljon siitä, kuka on valmis ostamaan, mutta periaatteessa vaikea huonompaan suuntaan on enää GM:stä mennä.
Jos ostaja on joku kiinalainen tai intialainen firma niin sitten loppu mun uusien saabien hankinta...
-Tommi
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Re: GM:llä edessä konkurssi ?
Juurin näin! Joku eurooppalainen voisi olla hyvä ostaja.maverick kirjoitti:Mieluusti Saabin ostaa pois GM:ltö juu joku Renault, Porsche tms.Nisse kirjoitti:Ei välttämättä huono juttu. Riippuu tietysti paljon siitä, kuka on valmis ostamaan, mutta periaatteessa vaikea huonompaan suuntaan on enää GM:stä mennä.
Jos ostaja on joku kiinalainen tai intialainen firma niin sitten loppu mun uusien saabien hankinta...
-Tommi
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Aero"
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
- Paikkakunta: Espoo
Re: GM:llä edessä konkurssi ?
Jos menee ranskaan, niin loppuu mun saabien ostomaverick kirjoitti:Mieluusti Saabin ostaa pois GM:ltö juu joku Renault, Porsche tms.Nisse kirjoitti:Ei välttämättä huono juttu. Riippuu tietysti paljon siitä, kuka on valmis ostamaan, mutta periaatteessa vaikea huonompaan suuntaan on enää GM:stä mennä.
Jos ostaja on joku kiinalainen tai intialainen firma niin sitten loppu mun uusien saabien hankinta...
-Tommi
Re: GM:llä edessä konkurssi ?
Tuo Porsche olisi kyllä hauska vaihtoehto. Kyseessä kun ei kuitenkaan ole mikään pikkutekijä automarkkinoilla (yli 25% omistus Volkswagen AG:sta), vaikka omien mallien valmistus ei välttämättä kaikkein suurinta luokkaa olekaan. Ja kun Porsche on nykyaikana ollut aika edelläkävijä noiden turbojensa kanssa (muuttuvatgeometriset ahtimet), olisi tuosta kaiketi Saabillekin jotain hyötyä.maverick kirjoitti:Mieluusti Saabin ostaa pois GM:ltö juu joku Renault, Porsche tms.Nisse kirjoitti:Ei välttämättä huono juttu. Riippuu tietysti paljon siitä, kuka on valmis ostamaan, mutta periaatteessa vaikea huonompaan suuntaan on enää GM:stä mennä.
Jos ostaja on joku kiinalainen tai intialainen firma niin sitten loppu mun uusien saabien hankinta...
-Tommi
Re: GM:llä edessä konkurssi ?
Miksi ihmeessä Porsche ostaisi Saabin kun talossa on jo VAG:n alla samoista markkinoista taisteleva Audi jonka perinteiset kilpailuvaltit ovat (myös) turboahtaminen ja varsinkin neliveto. En oikein jaksa uskoa yleensäkään Saabin myymiseen, kun näin suuri osa palikoista tulee konsernilta, ei taida olla millekään ostajalle kovinkaan kiinnostava firma varsinkin kun brändinkin arvo on vähän kyseenalainen.
Tuo GM Europen erottaminen voisi olla jopa ihan realistinen vaihtoehto, euroopan toimivat merkit jäisivät henkiin ja USA saisi keskittyä katastrofikuntoisen amerikan-puolen pelastamiseen.
Tuo GM Europen erottaminen voisi olla jopa ihan realistinen vaihtoehto, euroopan toimivat merkit jäisivät henkiin ja USA saisi keskittyä katastrofikuntoisen amerikan-puolen pelastamiseen.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Re: GM:llä edessä konkurssi ?
Saksalainen autoprofessori: Saabilla ei ole tulevaisuutta
http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/article191955.ece
http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/article191955.ece
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: GM:llä edessä konkurssi ?
Jännäksi meneeKauppalehti 28.11. kirjoitti: Ruotsalainen autoalaa seuraava analyytikko arvioi, että amerikkalaisella autojätillä General Motorsilla on armonaikaa enää muutama viikko.
Ruotsalaisanalyytikko sanoo Affärsvärlden-lehdessä, että mikäli GM ei saa tukea USA:n liittovaltiolta, yhtiö ei tule enää selviämään maksuistaan.
Hän arvioi, että koko Yhdysvaltain autoala on ajautunut jo niin pahoihin vaikeuksiin, että autotehtaat voivat joutua lopettamaan useiksi kuukauksiksi autonvalmistuksen kokonaan, mikäli ne eivät saa nopeasti tukirahoja. Amerikkalaisjättien vaikeudet voivat heijastua myös Eurooppaan siten, että Ford ja GM keskeyttävät tuotantonsa Eurooppassakin.
Pahimmillaan autojättien toiminnan lamaantuminen voisi laukaista Yhdysvalloissa laman, kirjoittaa Affärsvärlden.
- Pelissä on kolme miljoonaa työpaikkaa, ei pelkästään autotehtaissa, vaan koko tuotantoketjussa. Se voisi aiheuttaa, että taantuma muuttuisi lamaksi. Tilanne on epätoivoinen, lataa analyytikko Max Walburton Affärsvärldenin verkkosivuilla.
Hän muistuttaa, että myös Euroopassa autojen myyntilukujen romahdus on aiheuttanut ennen näkemättömän vaikean tilanteen.
- Koskaan aikaisemmin moderneina aikoina ei ole puhuttu 30-40 prosentin tuotannon alennuksista. Autoalalla on vallalla paniikkitunnelma, tiivistää Walburton.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta