Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
"Uutistoimisto TT muistuttaa, että Jonsson on aiemmin sanonut, että Saab tekee plusmerkkisen tuloksen vuonna 2012, jolloin myynti olisi noin 100 000 autoa."
Ihan realistinen olettamus, siis mikäli uusi 9-3 olisi tuolloin myynnissä, ja mikäli ng9-5:n myynti alkaa vetämään, ja mikäli ng9-5:stä saataisiin farkkumalli.
Lisäksi Saabin täytyisi EHDOTTOMASTI panostaa noihin päästölukemiin, jotta pääsisivät edes lähelle BMW:n vastaavia arvoja, siis jo pelkästään veroedun vuoksi!, ettei veroa olisi luokkaa 60% auton verottomasta hinnasta tms.
Ihan realistinen olettamus, siis mikäli uusi 9-3 olisi tuolloin myynnissä, ja mikäli ng9-5:n myynti alkaa vetämään, ja mikäli ng9-5:stä saataisiin farkkumalli.
Lisäksi Saabin täytyisi EHDOTTOMASTI panostaa noihin päästölukemiin, jotta pääsisivät edes lähelle BMW:n vastaavia arvoja, siis jo pelkästään veroedun vuoksi!, ettei veroa olisi luokkaa 60% auton verottomasta hinnasta tms.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saabin tulevaisuus
Pitempi puolivuosi sepustus(28 sivua):
http://hugin.info/136917/R/1440880/385198.pdf
http://hugin.info/136917/R/1440880/385198.pdf
Re: Saabin tulevaisuus
Keskustelin erään melko suuren Nykyisen saabin osakkeiden omistajan kanssa eilen verstaalla ollessani ja hänellä oli huoli siitä, että GM on vieläkin siinä asemassa joka pystyy joko hyväksymään tai hylkäämään rahoittajiksi aikovia ja hänen mielestään siitä on päästävä eroon ja vikkelään koska on löydettävä iso tukko rahaa näihin kaikkiin tuleviin uutuus malleihin. 9-5 kombinkaan rahoitus ei ole vielä täysin kassakaappi varmaa.
Saatikka sitten ne muutkaan.
Saatikka sitten ne muutkaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Kyllähän noita Saabeja pitäis saada kaupaksi ja en yhtään epäile sen olevan tuotteesta kiinni, mutta jos myynti on muualla samalla mallilla kuin Suomessa niin vaikeetahan se tulee olemaan. Eihän näitä mainosteta missään(no joo pyörii tv:ssä femman mainos), mutta kun ottaa jonkun lehden käteen niin ensimmäiset viis aukeamaa on volkkarin, toyotan, audin, volvon,jne... mainoksia.
Saati sitten että näitä myytäis jossain. Saab.fi:n mukaan itseänikin lähin paikka on Oulu.
Ehkä tämä kaikki kuitenkin on vaan alku kankeutta GM:n jälkeen. Ainakin toivoa sopii.
Saati sitten että näitä myytäis jossain. Saab.fi:n mukaan itseänikin lähin paikka on Oulu.
Ehkä tämä kaikki kuitenkin on vaan alku kankeutta GM:n jälkeen. Ainakin toivoa sopii.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Saabin tulevaisuus
Onko GM siinä asemassa? Eikös ne nykyiset GM:n omistamat Saabin osakkeet olleet ilman äänivaltaa?core2 kirjoitti:GM on vieläkin siinä asemassa joka pystyy joko hyväksymään tai hylkäämään rahoittajiksi aikovia
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Saabin tulevaisuus
[/quote]The loss was published two days after the group said its debts had become larger than its assets. Muller said the issue was purely an accounting one, having to do with the way certain items are classified under international rules as opposed to Swedish accounting standards.
IFRS:n mukaan GM:lle annetut RPS(redeemable performance sharet) $326 lasketaan vastuiksi ja ruotsalaisen kirjanpitokäytännön mukaan pääomaksi. Tästä johtuu että IFRS:n mukaan velat on suuremmat kuin varat.
Spykerin osaria kun lukeen tarkemmin niin saa sen kuvan että Saabin businessplanin mukainen rahoitus vaatii tuloja myydyistä autoista:
Also the funding of the planned (and
substantial) investments in the development of the new models includes elements, such as cash
generated from the sales of cars, which may vary from the present expectations.
Osarihan löytyy kokonaisuudessa spykerin sivuilta:
http://www.spykercars.nl/download/inves ... 8-2010.pdf
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Saabin tulevaisuus
Arcer kirjoitti:IFRS:n mukaan GM:lle annetut RPS(redeemable performance sharet) $326 lasketaan vastuiksi ja ruotsalaisen kirjanpitokäytännön mukaan pääomaksi. Tästä johtuu että IFRS:n mukaan velat on suuremmat kuin varat.The loss was published two days after the group said its debts had become larger than its assets. Muller said the issue was purely an accounting one, having to do with the way certain items are classified under international rules as opposed to Swedish accounting standards.
Spykerin osaria kun lukeen tarkemmin niin saa sen kuvan että Saabin businessplanin mukainen rahoitus vaatii tuloja myydyistä autoista:
Also the funding of the planned (and
substantial) investments in the development of the new models includes elements, such as cash
generated from the sales of cars, which may vary from the present expectations.
Osarihan löytyy kokonaisuudessa spykerin sivuilta:
http://www.spykercars.nl/download/inves ... 8-2010.pdf
Kirjausteknistä syytä ajattelin minäkin, tosin en viitsinyt tarkemman tiedon puutteessa päteä, oma tieto kun on pääasiassa ajalta ennen IFRS:aa ja päivitys on ollut mitä milloinkin
Aika ympäripyöreä lause tuo jälkimmäinen. Spykerilla on varmasti erilaisia liiketoimintasuunnitelmia vaihtoehtoina tulevalle myynnin kehitykselle ja joustolaskelmat lienee tehty asiallisesti.
Tuonkokoista kauppaa ei tehdä pelkästään pilvilinnoja rakentelemalla.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Saabin tulevaisuus
Kuulemma on. Nykyisiä osakkeita omistavia on suurin osa niitä vanhojen osakkeiden omistajia, mutta GM:än klausuulit eli lisäpykälät ohjaavat melkoisesti Saab-Spykerin toimintaa. 2012 lopulla loppuu joittenkin lisäpykälien toiminta muunmuassa Saabin moottorien omakohtainen kehittely voi alkaa uudestaan.Mawerick kirjoitti:Onko GM siinä asemassa? Eikös ne nykyiset GM:n omistamat Saabin osakkeet olleet ilman äänivaltaa?core2 kirjoitti:GM on vieläkin siinä asemassa joka pystyy joko hyväksymään tai hylkäämään rahoittajiksi aikovia
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Sitähän se Muller kertoili keväällä,että bisnes-pläni on itse itseään rahoittava.
Moottoreiden kehittämisrajoitus tuntuu oudolta, ainoa järkevältä tuntuva pykälä voisi olla, ettei Saab saa pistää markkinoille GM:n moottoreista omia yksinoikeus-versioita ennen tiettyä päivämäärää.
Taitaa tuo kysyntä ylittää tuotantokyvyn aina ensi tammikuulle asti kun varsinkin USA:n varastot on olemattomat normaaliin verrattuna. Siinä mielessä mainokset ei myyntitulosta auta, enemmän tähtää tulevaisuuteen ja imagon parantamiseen, että "elossa ollaan".
Moottoreiden kehittämisrajoitus tuntuu oudolta, ainoa järkevältä tuntuva pykälä voisi olla, ettei Saab saa pistää markkinoille GM:n moottoreista omia yksinoikeus-versioita ennen tiettyä päivämäärää.
Taitaa tuo kysyntä ylittää tuotantokyvyn aina ensi tammikuulle asti kun varsinkin USA:n varastot on olemattomat normaaliin verrattuna. Siinä mielessä mainokset ei myyntitulosta auta, enemmän tähtää tulevaisuuteen ja imagon parantamiseen, että "elossa ollaan".
Re: Saabin tulevaisuus
Tämä on tavoite joka täyttyy milloin? sitä ei taida kukaan tietää tässä vaiheessa.TuuSaR kirjoitti:Sitähän se Muller kertoili keväällä,että bisnes-pläni on itse itseään rahoittava.
Mutta odottaa sitä varmaan saa jonkin tovin, kesäkuun puolivälissä valmistui 28 Saab'ia tunnissa suurimmaksi osaksi 9-3:sia ja cabbeja nyt tänään kesälomien jälkeen on tahti 39 autoa tunnissa eli noin 312 kpl. päivittäin, näistä melkein puolet ovat uusia ysifemmoja, mutta lisätä täytyy paljon jotta tuo "bisnes-pläni" toteutuu.
Ei kyllä tämä on aivan tosiasia rajoitus vuoteen 2012, siis Saab haikailee tehokkaampaa konetta uuteen ysifemmaan, varsinkin farkkuun, mutta Saab ei voi tehdä tätä itse omaan moottoriinsa vaan on pakoitettu hakemaan apua esim. Hirsch'iltä ja sopimuksien mukaan on tämäkin asennus tehtävä trollissa auton valmistuksen yhteydessä.TuuSar kirjoitti:Moottoreiden kehittämisrajoitus tuntuu oudolta, ainoa järkevältä tuntuva pykälä voisi olla, ettei Saab saa pistää markkinoille GM:n moottoreista omia yksinoikeus-versioita ennen tiettyä päivämäärää.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Bostonilainen sähköpatterien/akkujen kehittäjä ja valmistaja "Boston Power" on kiinteässä yhteistyössä Saabin kanssa niinkutsutussa ZE-projektissa eli Saab'in aloittamassa sähköauto testissä ja valmistuksessa tehneet läpimurron.
”Saab-batterier” far till månen: Saab-patterit lähtevät kuuhun. Näin kirjoittaa ttela lehti. Christina Lampe-Önnerud Boston Powerin pääjohtaja kertoo, että muunmuassa Saabin kanssa kehitetty uusi litium-jon akku antaa paremman kestävyyden ja lyhyemmän lataus ajan kuin tämän päivän akut.
Ja tämän johdosta on myös Nasa päättänyt ottaa nämä akut käyttöönsä. Nähtäväksi jää tuleeko tästä projektista kannattava bisnes ja, että osa dineroista rullaisi Saabille päin?
”Saab-batterier” far till månen: Saab-patterit lähtevät kuuhun. Näin kirjoittaa ttela lehti. Christina Lampe-Önnerud Boston Powerin pääjohtaja kertoo, että muunmuassa Saabin kanssa kehitetty uusi litium-jon akku antaa paremman kestävyyden ja lyhyemmän lataus ajan kuin tämän päivän akut.
Ja tämän johdosta on myös Nasa päättänyt ottaa nämä akut käyttöönsä. Nähtäväksi jää tuleeko tästä projektista kannattava bisnes ja, että osa dineroista rullaisi Saabille päin?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
Sähköautot on Saabin ainoa henkireikä ja tässä taas kilpaillaan lähinnä parhaasta akusta. Nykyään saa harvasen viikko kuulla milloin mistäkin läpimurrosta, on vaikea arvioida millä autovalmistajalla on oikeasti pullat hyvin uunissa ja tilannehan voi aina muuttua radikaalisti lyhyessä ajassa aina uuden akku-läpimurron myötä.
Eräs alihankkijalle töitä paiskiva henkilö(nimimerkki) kertoi toisaalla tänään, että nyt kun GM ei ole päälle sanelemassa kaikkea, niin osien(kuten sisustan paneelien) lopputarkastus on tiukentunut aikamoisesti.
Eräs alihankkijalle töitä paiskiva henkilö(nimimerkki) kertoi toisaalla tänään, että nyt kun GM ei ole päälle sanelemassa kaikkea, niin osien(kuten sisustan paneelien) lopputarkastus on tiukentunut aikamoisesti.
Re: Saabin tulevaisuus
Joo kait tää on sillä mallilla, että läpimurtoja on ilmassa jatkuvasti, mutta tässä oli tosiaankin tulossa se läpimurto ilmaan, ja Saab on osallisena siinä.TuuSaR kirjoitti:Sähköautot on Saabin ainoa henkireikä ja tässä taas kilpaillaan lähinnä parhaasta akusta. Nykyään saa harvasen viikko kuulla milloin mistäkin läpimurrosta, on vaikea arvioida millä autovalmistajalla on oikeasti pullat hyvin uunissa ja tilannehan voi aina muuttua radikaalisti lyhyessä ajassa aina uuden akku-läpimurron myötä.
On todennäköistä, että tämä pitää paikkansa ainakin osittain, on kuitenkin alumiini osien alihankkijoiden valvonta vieläkin puutteelinen, toivotaan, että koko se Alu-puoli siirretään Norjaan jossa se oli joskus aikoinaan, jolloin laatu oli tiptop.TuuSar kirjoitti:Eräs alihankkijalle töitä paiskiva henkilö(nimimerkki) kertoi toisaalla tänään, että nyt kun GM ei ole päälle sanelemassa kaikkea, niin osien(kuten sisustan paneelien) lopputarkastus on tiukentunut aikamoisesti.
Ja nyt kun tässä keskustellaan alihankkijoista jne. onko joku tietoinen kuinka kävi Leo Suomelan pakoputkitehtaan siinä Laitilassa sen jälkeen kun hän kuoli auto-onnettomuudessa, ja onko tämä totuus? näin sen olen ainakin kuullut käyneen ja vielä siinä tehtaan tienristeyksessä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus
On muuten meikän paikkakunnalla yks alumiinivalimo jossa valetaan saabeihinkin osia, kesätöissä olen sielä vaan ollut etten sen tarkemmin tiedä, näytti olevan muuten ryssän kielelläki jotain lappuja muutamassa saabin lavassa että mahtaako sinnekkin olla menossa jo saabin osia uuteen tehtaaseen.
Edit: Niin no eikai sekään mikään salaisuus ole että yrityksen nimi on Alteams ku näyttäähän se tieto netistäkin löytyvän.
Edit: Niin no eikai sekään mikään salaisuus ole että yrityksen nimi on Alteams ku näyttäähän se tieto netistäkin löytyvän.
Re: Saabin tulevaisuus
Tähän en osaa vastata ainakaan tähän aikaan illasta ku varaosapuolen piälliköt eivät ole duunissa tähän aikaan, mutta onhan siltä puolelta jopa rahoittajiakin, ei kuitenkaan virallisesti, joten ei se mahdottomaltakaan tunnu.Pertttu kirjoitti:On muuten meikän paikkakunnalla yks alumiinivalimo jossa valetaan saabeihinkin osia, kesätöissä olen sielä vaan ollut etten sen tarkemmin tiedä, näytti olevan muuten ryssän kielelläki jotain lappuja muutamassa saabin lavassa että mahtaako sinnekkin olla menossa jo saabin osia uuteen tehtaaseen.
En kuitenkaan usko siellä olevan Saab-Spyker'in tehtaita, ainakaan virallisesti.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.