Saabin tulevaisuus

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tää on just tätä. Paljonkohan autojen myynti noin yleensä ottaen on laskenut jenkkilässä? 31% ei varmaan huono siinä vertailuryhmässä.

"Saabin myynti putosi lokakuussa 31 prosenttia, ja vaihtoehtoina ovat uutistoimisto Bloombergin mukaan joko myyminen tai kokonaan lopettaminen."

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Oltsa
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 14:40
Paikkakunta: Kotka

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Oltsa »

NG 9-5 -11 2,8t V6 XWD & OG 9-5 Aero -07
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja peinu »

Eikös se ollutkin jo Areriikan valtionavun ehto. Ameriikan valtiolle Opel ja Saab ovat ulkomaisia merkkejä ja ne jäävät avustuksen ulkopuolelle -> myytävä.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja mike »

Pitäisköhän tässä nyt toivoa että sama taho ostais Opelin ja Saabin kun muutenkin ovat jo kulkeneet käsi kädessä. Ei se ainakaan huonompaan suuntaan taitaisi mennä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Carfan
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Elo 21, 2007 11:11

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Carfan »

Ainakin BMW on vaalinut ostamiensa merkkien perinteitä loistavasti, olis mielestäni paras vaihtoehto ostajaksi.
Myös Bemari on M malleissa lähdössä mukaan Turbo-tekniikkaan, heidän vaparien päästöarvot ei kestä tiukkenevia määräyksiä ja Saabilla olis tekniikkaa siltäosin valmiina.
Tais itse asiassa Opelien luotettavuus nousta koneiden osalta ku niiden pellin alle "Ganster Motors" laitto Saabin tekniikkaa.
#3907
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Enpä paljoa Saabin moottoreiden luotettavuudella kehuskelisi.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja jmarin »

9-5T kirjoitti:Minusta pitäisi sillä muuten uusi 9-5 on mennyttä. Parasta olisi kun GM jatkaisi nykyisenä.
Mitenkähän käy. Ilmeisesti yrittivät tosissaan löytää ostajaa, mutta ei kelvannut kenellekään. Miksi rahaton firma pumppaisi vielä rahaa merkkiin, joka on tuottanut tappiota yli 13 vuotta?

Täytyy ruveta katsomaan pieninä annoksina bemarin kuvia, jos ehtisi tottua niihin ennen kuin auton vaihto tulee taas ajankohtaiseksi. On vaan vaikeaa, bemarin kojelautakin on tosissaan _lauta_! Hyi yäk. Arvatenkin kaikkien kytkimien ym. käyttölogiikkakin on täysin väärä. Ei tule olemaan helppoa.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

jmarin kirjoitti:
9-5T kirjoitti:Minusta pitäisi sillä muuten uusi 9-5 on mennyttä. Parasta olisi kun GM jatkaisi nykyisenä.
Mitenkähän käy. Ilmeisesti yrittivät tosissaan löytää ostajaa, mutta ei kelvannut kenellekään. Miksi rahaton firma pumppaisi vielä rahaa merkkiin, joka on tuottanut tappiota yli 13 vuotta?

Täytyy ruveta katsomaan pieninä annoksina bemarin kuvia, jos ehtisi tottua niihin ennen kuin auton vaihto tulee taas ajankohtaiseksi. On vaan vaikeaa, bemarin kojelautakin on tosissaan _lauta_! Hyi yäk. Arvatenkin kaikkien kytkimien ym. käyttölogiikkakin on täysin väärä. Ei tule olemaan helppoa.
Ei ole ollut mitään ongelmia tottua penarin käyttämiseen. Oli jopa yllättävän helppoa siirtyä Saabista BMW:n ratin taakse. Kytkimien käyttölogiikkakaan ei eroa Saabista oikeastaan mitenkään. Ainoa ero mikä äkkiseltään tulee mieleen on se, että pitkät menevät päälle viikseä työntämällä.

Takavedolla ei tietysti kannata mihinkään umpilumiselle metsäautotielle tunkea varsinkaan kun ei ole minkäänlaista lukkoperää ja auto on keulasta melko matala. Se kun istuu niin siinä ei DSC paljon enää auta.

Ja tässä siis vertaan tuota allekirjoituksen penaria ja entistä 9-5 Griffiniä.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

^^Niin ne heikoimmat kaatuu...koska..? Ensinkö..? :lol: :wink:
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja jmarin »

rälläkkä kirjoitti:
jmarin kirjoitti:Täytyy ruveta katsomaan pieninä annoksina bemarin kuvia, jos ehtisi tottua niihin ennen kuin auton vaihto tulee taas ajankohtaiseksi. On vaan vaikeaa, bemarin kojelautakin on tosissaan _lauta_! Hyi yäk. Arvatenkin kaikkien kytkimien ym. käyttölogiikkakin on täysin väärä. Ei tule olemaan helppoa.
Ei ole ollut mitään ongelmia tottua penarin käyttämiseen.
Takavedolla ei tietysti kannata mihinkään umpilumiselle metsäautotielle tunkea varsinkaan kun ei ole minkäänlaista lukkoperää ja auto on keulasta melko matala. Se kun istuu niin siinä ei DSC paljon enää auta.

Ja tässä siis vertaan tuota allekirjoituksen penaria ja entistä 9-5 Griffiniä.
Jaaha, eli mökille ei pääse. Mites bemarien valot ja yleensäkin ajettavuus talvikelissä mutkaisilla ja mäkisillä pikkuteillä? Aerolla noista taipaleista vain nauttii.

Kerran pyysin tarjouksen "Aeroa vastaavasta" 5-sarjan bemarista (tosin 4-vetoisena) ja hintalappu alkoi 9:llä.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

jmarin kirjoitti:
Jaaha, eli mökille ei pääse. Mites bemarien valot ja yleensäkin ajettavuus talvikelissä mutkaisilla ja mäkisillä pikkuteillä? Aerolla noista taipaleista vain nauttii.

Kerran pyysin tarjouksen "Aeroa vastaavasta" 5-sarjan bemarista (tosin 4-vetoisena) ja hintalappu alkoi 9:llä.
Valotkin yllättivät positiivisesti. Eihän nuo pitkät aivan yllä 9-5:en tasolle mutta ei ne kauas jää. Lyhyet on itsellä xenonit joten niitä nyt on ihan turha verrata halogeeneihin.

Ja mitä ajettavuuteen tulee niin ei E39:siä turhaan ole kehuttu. Varsinkin tuolla M-sportin alustalla ei auto turhia niiaile. Minä ainakin olen tykännyt. Ohjaus on nopea ja tuntuma todella hyvä alustasta riippumatta.

Ja eiköhän sinne mökille pääse jos ei tosiaan sitä lunta ole ovia myöten. Tässä suhteessa tietysti vetotavasta johtuen Saab vie takaveto-bemaria kuin litran mittaa.

Tiivistettynä: BMW on ollut huomattavasti ennakkoluuloja parempi talviauto.

Ja pahoittelut OT:sta.
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja jmarin »

rälläkkä kirjoitti:Valotkin yllättivät positiivisesti. Eihän nuo pitkät aivan yllä 9-5:en tasolle mutta ei ne kauas jää. Lyhyet on itsellä xenonit joten niitä nyt on ihan turha verrata halogeeneihin.
Xenoneilla ajan itsekin kahdeksatta vuotta, joten vaatimustaso on korkea ;-)
rälläkkä kirjoitti:Ja pahoittelut OT:sta.
Syyhän on kokonaan minun.. ;-) Toivotaan, ettei tässä tarvitse merkkiä vaihtaa t. nimim "vuodesta -76 Saabin kyydissä ja toista vuosikymmentä kuskina.."
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

9-5T kirjoitti:
rälläkkä kirjoitti:
jmarin kirjoitti:Kerran pyysin tarjouksen "Aeroa vastaavasta" 5-sarjan bemarista (tosin 4-vetoisena) ja hintalappu alkoi 9:llä.
Valotkin yllättivät positiivisesti. Eihän nuo pitkät aivan yllä 9-5:en tasolle mutta ei ne kauas jää. Lyhyet on itsellä xenonit joten niitä nyt on ihan turha verrata halogeeneihin.
Totta, kaverilla vannoutunut bemumiehellä on ollut noita E39 bemuja uusina 5kpl ja kertoi xenonbemun pitkien olevan melkein yhtä hyvät kuin 9-5 lyhyet.
Niin no vittuakos tässä sitte, minähän ehdottomasti valehtelen silmät ja suut täyteen :lol:
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

9-5T kirjoitti:
rälläkkä kirjoitti:Niin no vittuakos tässä sitte, minähän ehdottomasti valehtelen silmät ja suut täyteen :lol:
Oletko sinäkin ajanut reilusti yli miljoona km E39 bemuilla?
No ei ne valot siitä huonommaksi muutu vaikka olisin ajanut 100 miljoonaa kilometriä...

Tai jos kaverillasi on huono hämäränäkö tai yölläkin aurinkolasit silmillä niin minkäs minä sille voin?
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

9-5T kirjoitti:
rälläkkä kirjoitti: Tai jos kaverillasi on huono hämäränäkö tai yölläkin aurinkolasit silmillä niin minkäs minä sille voin?
Hän ei käyttänyt BMW-laseja vaan pystyi näkemään muissa autoissa hyviä ominaisuuksia.
Niin...minä pystyn näkemään hyviä ominaisuuksia muissakin autoissa kuin Saabeissa, että mikähän se sinun pointtisi nyt oli?
Lukittu