Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Tää on just tätä. Paljonkohan autojen myynti noin yleensä ottaen on laskenut jenkkilässä? 31% ei varmaan huono siinä vertailuryhmässä.
"Saabin myynti putosi lokakuussa 31 prosenttia, ja vaihtoehtoina ovat uutistoimisto Bloombergin mukaan joko myyminen tai kokonaan lopettaminen."
"Saabin myynti putosi lokakuussa 31 prosenttia, ja vaihtoehtoina ovat uutistoimisto Bloombergin mukaan joko myyminen tai kokonaan lopettaminen."
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Saabin tulevaisuus
Myyntiin menee:http://www.expressen.se/Nyheter/1.13900 ... aljer-saab
NG 9-5 -11 2,8t V6 XWD & OG 9-5 Aero -07
Re: Saabin tulevaisuus
Eikös se ollutkin jo Areriikan valtionavun ehto. Ameriikan valtiolle Opel ja Saab ovat ulkomaisia merkkejä ja ne jäävät avustuksen ulkopuolelle -> myytävä.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Saabin tulevaisuus
Pitäisköhän tässä nyt toivoa että sama taho ostais Opelin ja Saabin kun muutenkin ovat jo kulkeneet käsi kädessä. Ei se ainakaan huonompaan suuntaan taitaisi mennä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus
Ainakin BMW on vaalinut ostamiensa merkkien perinteitä loistavasti, olis mielestäni paras vaihtoehto ostajaksi.
Myös Bemari on M malleissa lähdössä mukaan Turbo-tekniikkaan, heidän vaparien päästöarvot ei kestä tiukkenevia määräyksiä ja Saabilla olis tekniikkaa siltäosin valmiina.
Tais itse asiassa Opelien luotettavuus nousta koneiden osalta ku niiden pellin alle "Ganster Motors" laitto Saabin tekniikkaa.
Myös Bemari on M malleissa lähdössä mukaan Turbo-tekniikkaan, heidän vaparien päästöarvot ei kestä tiukkenevia määräyksiä ja Saabilla olis tekniikkaa siltäosin valmiina.
Tais itse asiassa Opelien luotettavuus nousta koneiden osalta ku niiden pellin alle "Ganster Motors" laitto Saabin tekniikkaa.
#3907
Re: Saabin tulevaisuus
Enpä paljoa Saabin moottoreiden luotettavuudella kehuskelisi.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Saabin tulevaisuus
Mitenkähän käy. Ilmeisesti yrittivät tosissaan löytää ostajaa, mutta ei kelvannut kenellekään. Miksi rahaton firma pumppaisi vielä rahaa merkkiin, joka on tuottanut tappiota yli 13 vuotta?9-5T kirjoitti:Minusta pitäisi sillä muuten uusi 9-5 on mennyttä. Parasta olisi kun GM jatkaisi nykyisenä.
Täytyy ruveta katsomaan pieninä annoksina bemarin kuvia, jos ehtisi tottua niihin ennen kuin auton vaihto tulee taas ajankohtaiseksi. On vaan vaikeaa, bemarin kojelautakin on tosissaan _lauta_! Hyi yäk. Arvatenkin kaikkien kytkimien ym. käyttölogiikkakin on täysin väärä. Ei tule olemaan helppoa.
Re: Saabin tulevaisuus
Ei ole ollut mitään ongelmia tottua penarin käyttämiseen. Oli jopa yllättävän helppoa siirtyä Saabista BMW:n ratin taakse. Kytkimien käyttölogiikkakaan ei eroa Saabista oikeastaan mitenkään. Ainoa ero mikä äkkiseltään tulee mieleen on se, että pitkät menevät päälle viikseä työntämällä.jmarin kirjoitti:Mitenkähän käy. Ilmeisesti yrittivät tosissaan löytää ostajaa, mutta ei kelvannut kenellekään. Miksi rahaton firma pumppaisi vielä rahaa merkkiin, joka on tuottanut tappiota yli 13 vuotta?9-5T kirjoitti:Minusta pitäisi sillä muuten uusi 9-5 on mennyttä. Parasta olisi kun GM jatkaisi nykyisenä.
Täytyy ruveta katsomaan pieninä annoksina bemarin kuvia, jos ehtisi tottua niihin ennen kuin auton vaihto tulee taas ajankohtaiseksi. On vaan vaikeaa, bemarin kojelautakin on tosissaan _lauta_! Hyi yäk. Arvatenkin kaikkien kytkimien ym. käyttölogiikkakin on täysin väärä. Ei tule olemaan helppoa.
Takavedolla ei tietysti kannata mihinkään umpilumiselle metsäautotielle tunkea varsinkaan kun ei ole minkäänlaista lukkoperää ja auto on keulasta melko matala. Se kun istuu niin siinä ei DSC paljon enää auta.
Ja tässä siis vertaan tuota allekirjoituksen penaria ja entistä 9-5 Griffiniä.
Re: Saabin tulevaisuus
^^Niin ne heikoimmat kaatuu...koska..? Ensinkö..?
Re: Saabin tulevaisuus
Jaaha, eli mökille ei pääse. Mites bemarien valot ja yleensäkin ajettavuus talvikelissä mutkaisilla ja mäkisillä pikkuteillä? Aerolla noista taipaleista vain nauttii.rälläkkä kirjoitti:Ei ole ollut mitään ongelmia tottua penarin käyttämiseen.jmarin kirjoitti:Täytyy ruveta katsomaan pieninä annoksina bemarin kuvia, jos ehtisi tottua niihin ennen kuin auton vaihto tulee taas ajankohtaiseksi. On vaan vaikeaa, bemarin kojelautakin on tosissaan _lauta_! Hyi yäk. Arvatenkin kaikkien kytkimien ym. käyttölogiikkakin on täysin väärä. Ei tule olemaan helppoa.
Takavedolla ei tietysti kannata mihinkään umpilumiselle metsäautotielle tunkea varsinkaan kun ei ole minkäänlaista lukkoperää ja auto on keulasta melko matala. Se kun istuu niin siinä ei DSC paljon enää auta.
Ja tässä siis vertaan tuota allekirjoituksen penaria ja entistä 9-5 Griffiniä.
Kerran pyysin tarjouksen "Aeroa vastaavasta" 5-sarjan bemarista (tosin 4-vetoisena) ja hintalappu alkoi 9:llä.
Re: Saabin tulevaisuus
Valotkin yllättivät positiivisesti. Eihän nuo pitkät aivan yllä 9-5:en tasolle mutta ei ne kauas jää. Lyhyet on itsellä xenonit joten niitä nyt on ihan turha verrata halogeeneihin.jmarin kirjoitti:
Jaaha, eli mökille ei pääse. Mites bemarien valot ja yleensäkin ajettavuus talvikelissä mutkaisilla ja mäkisillä pikkuteillä? Aerolla noista taipaleista vain nauttii.
Kerran pyysin tarjouksen "Aeroa vastaavasta" 5-sarjan bemarista (tosin 4-vetoisena) ja hintalappu alkoi 9:llä.
Ja mitä ajettavuuteen tulee niin ei E39:siä turhaan ole kehuttu. Varsinkin tuolla M-sportin alustalla ei auto turhia niiaile. Minä ainakin olen tykännyt. Ohjaus on nopea ja tuntuma todella hyvä alustasta riippumatta.
Ja eiköhän sinne mökille pääse jos ei tosiaan sitä lunta ole ovia myöten. Tässä suhteessa tietysti vetotavasta johtuen Saab vie takaveto-bemaria kuin litran mittaa.
Tiivistettynä: BMW on ollut huomattavasti ennakkoluuloja parempi talviauto.
Ja pahoittelut OT:sta.
Re: Saabin tulevaisuus
Xenoneilla ajan itsekin kahdeksatta vuotta, joten vaatimustaso on korkearälläkkä kirjoitti:Valotkin yllättivät positiivisesti. Eihän nuo pitkät aivan yllä 9-5:en tasolle mutta ei ne kauas jää. Lyhyet on itsellä xenonit joten niitä nyt on ihan turha verrata halogeeneihin.
Syyhän on kokonaan minun.. Toivotaan, ettei tässä tarvitse merkkiä vaihtaa t. nimim "vuodesta -76 Saabin kyydissä ja toista vuosikymmentä kuskina.."rälläkkä kirjoitti:Ja pahoittelut OT:sta.
Re: Saabin tulevaisuus
Niin no vittuakos tässä sitte, minähän ehdottomasti valehtelen silmät ja suut täyteen9-5T kirjoitti:Totta, kaverilla vannoutunut bemumiehellä on ollut noita E39 bemuja uusina 5kpl ja kertoi xenonbemun pitkien olevan melkein yhtä hyvät kuin 9-5 lyhyet.rälläkkä kirjoitti:Valotkin yllättivät positiivisesti. Eihän nuo pitkät aivan yllä 9-5:en tasolle mutta ei ne kauas jää. Lyhyet on itsellä xenonit joten niitä nyt on ihan turha verrata halogeeneihin.jmarin kirjoitti:Kerran pyysin tarjouksen "Aeroa vastaavasta" 5-sarjan bemarista (tosin 4-vetoisena) ja hintalappu alkoi 9:llä.
Re: Saabin tulevaisuus
No ei ne valot siitä huonommaksi muutu vaikka olisin ajanut 100 miljoonaa kilometriä...9-5T kirjoitti:Oletko sinäkin ajanut reilusti yli miljoona km E39 bemuilla?rälläkkä kirjoitti:Niin no vittuakos tässä sitte, minähän ehdottomasti valehtelen silmät ja suut täyteen
Tai jos kaverillasi on huono hämäränäkö tai yölläkin aurinkolasit silmillä niin minkäs minä sille voin?
Re: Saabin tulevaisuus
Niin...minä pystyn näkemään hyviä ominaisuuksia muissakin autoissa kuin Saabeissa, että mikähän se sinun pointtisi nyt oli?9-5T kirjoitti:Hän ei käyttänyt BMW-laseja vaan pystyi näkemään muissa autoissa hyviä ominaisuuksia.rälläkkä kirjoitti: Tai jos kaverillasi on huono hämäränäkö tai yölläkin aurinkolasit silmillä niin minkäs minä sille voin?