Jukka T kirjoitti: b) ...eikä tarvikkaan, kun Kiinan markkinoille menee enemmän autoja, kuin Eurooppaan ja Pohjois-Amerikkaan yhteensä (kun/jos jakelukanavat saadaan siellä kuntoon).
Sen verran täytyy mainita jotta se automäärä mikä Trollissa pystytään tekemään vuodessa ei ole edes yksi kymmenesosa mitä aasia näitä autoja nielee.
Joten jos saab konserni tästä ahdingosta selviää kunnialla niin uuden 9-3:sen valmistus siirtyy auttamatta Kiinaan, jos kaikki kalkyylit tulevat pitämään paikkansa?
Siis hyvässä lykyssä saabia valmistetaan myös Kiinassa, laadunvalvonta hoidetaan kuten Volvollakin Ruotsista käsin. Tämä kuulemma on Kiinalaisten toivomus jo tässä vaiheessa, vaikuttaa aivan siltä etteivät he ole tyhmiä sielläkään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
ng900aero kirjoitti:Onkohan tuo kiinteistöjen myynti nyt ihan loppuun saakka harkittu toimi? Kauanko meinaavat pärjätä sillä 28M eurolla, vai meneekö koko summa laskujen maksuun?
Jotenkin tuntuisi aikas hölmöltä myydä suunnilleen ainoaa kiinteää omaisuuttaan vain jotta jatkossa pääsisi maksamaan kovaa vuokraa ja näin heikentämään tulosta entisestään. Eikös Antonov voisi vipata tuollaisen pikkusumman, ja Kiinastahan piti olla tulossa satoja miljoonia?
Kyllä tuo kiinteistömyynti ja kalliilla vuokralla oleminen vaikuttaa sitten enemmän hölmöläisten peitonjatkamissketsiltä....ei se johtane mihinkään....
Onko siitä nyt sitten tietoa että koska se tuotanto käynnistyy ?
Den ryske finansmannen Vladimir Antonov vill att Saab ska klippa banden med Europeiska investeringsbanken (EIB).
Därför pågår sonderingar med "ett par europeiska kommersiella affärsbanker" som kan ta över EIB-krediten på drygt två miljarder kronor, enligt Antonovs svenska talesman Lars Carlström.
– EIB har inte på något sätt underlättat processen att släppa fram Antonov som ägare. Då måste vi hitta andra vägar, säger han till Dagens Nyheter.
Venäläinen rahoittaja Vladimir Antonov haluaa, että saab katkaisee yhteydet Euroopan investointipankin (EIB/EIP) kanssa.
Tämän vuoksi etsitään kaupallisia eurooppalaisia pankkeja jotka voisivat
ottaa EIB/EIP lainat hoitoonsa, hieman yli 2 miljaardia kruunua, kertoo
Antonovin ruotsalainen puhemies Lars Carlström.
-EIB ei ole millään muotoa helpottanut prosessia jossa Antonovista tulisi yksi saabin omistajista.
Silloin meidän on yritettävä löytää toisia väyliä päästäksemme eteenpäin. Hän sanoo Dagens Nyheter lehdelle.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
core2 kirjoitti:Den ryske finansmannen Vladimir Antonov vill att Saab ska klippa banden med Europeiska investeringsbanken (EIB).
Därför pågår sonderingar med "ett par europeiska kommersiella affärsbanker" som kan ta över EIB-krediten på drygt två miljarder kronor, enligt Antonovs svenska talesman Lars Carlström.
– EIB har inte på något sätt underlättat processen att släppa fram Antonov som ägare. Då måste vi hitta andra vägar, säger han till Dagens Nyheter.
Venäläinen rahoittaja Vladimir Antonov haluaa, että saab katkaisee yhteydet Euroopan investointipankin (EIB/EIP) kanssa.
Tämän vuoksi etsitään kaupallisia eurooppalaisia pankkeja jotka voisivat
ottaa EIB/EIP lainat hoitoonsa, hieman yli 2 miljaardia kruunua, kertoo
Antonovin ruotsalainen puhemies Lars Carlström.
-EIB ei ole millään muotoa helpottanut prosessia jossa Antonovista tulisi yksi saabin omistajista.
Silloin meidän on yritettävä löytää toisia väyliä päästäksemme eteenpäin. Hän sanoo Dagens Nyheter lehdelle.
Kumma juttu, ettei Antonov itse voi ottaa lainaa hoitoonsa oman pankkinsa kautta. Nykyisessä taloudellisessa tilanteessa 280M€:n lainan saaminen tulee olemaan kiven alla, etenkin kun kaikkia EIB:n lainantakuuna olleita instrumentteja ei enää ole mahdollista käyttää.
Teme100 kirjoitti: Kumma juttu, ettei Antonov itse voi ottaa lainaa hoitoonsa oman pankkinsa kautta. Nykyisessä taloudellisessa tilanteessa 280M€:n lainan saaminen tulee olemaan kiven alla, etenkin kun kaikkia EIB:n lainantakuuna olleita instrumentteja ei enää ole mahdollista käyttää.
On siellä vielä kovat takaajat taustalla jos tähän on uskominen:
forexinvestor kirjoitti:EU-kommissionen godkänner den svenska regeringens lånegarantier till Saab Automobile, som ska möjliggöra lån från Europeiska investeringsbanken (EIB).
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
core2 kirjoitti:
On siellä vielä kovat takaajat taustalla jos tähän on uskominen:
forexinvestor kirjoitti:EU-kommissionen godkänner den svenska regeringens lånegarantier till Saab Automobile, som ska möjliggöra lån från Europeiska investeringsbanken (EIB).
Aivan, Ruotsin valtio takasi EIB:n lainan, mutta vaati Saabilta omat takuut lainasummalle. Eli mm. Partsin ja kiinteistöyhtiön. Nyt kiinteistöjä ei enää ole ja nykyisessä ilmapiirissä ei ole vaikea arvata mitä hallitus tuumii, kun heille lyödään 280M€:n markkinakorkoisen lainan paperit eteen ja pyydetään takausta.
Joo voipi huopatossutehtaan hiljaista pidellä sen suhteen, että nihkeästi Saabiin myyntiprosessin alusta lähtien suhtautunut Ruotsin valtio lähtisi takaamaan yhtään mitään. Taitaa jo siintää silmissä se tuulimyllytehdas....
Mahtaneeko pankit edes antaa tuon mittaluokan lainoja tuolla riskillä ja järjerjellisellä korolla? Kiina tuntuu ainoalta realistiselta vaihtoehdolta rahoituslähteen suhteen. Antonovilta löytyy aina se 30 miltsii tiukkaan paikkaan mutta ei satojen miljoonien lainoja.
Se EIB:stä eroon pääseminen on kyllä ollut captain obvious jo pitemmän aikaa, eli suunnitelmat sen suhteen voivat olla jo aika pitkällä.
Uskon, että Saab selviää tästäkin, mutta talvi on sitten tiukka paikka myynnin suhteen, mikä se kysyntä on. GM:n katastrofaalinen tapa hoitaa Saabin myynti teki aika rumaa jälkeä ja on taas todella iso kysymysmerkki mikä tämän episodin pr-saldo on.
Teme100 kirjoitti:Aivan, Ruotsin valtio takasi EIB:n lainan, mutta vaati Saabilta omat takuut lainasummalle. Eli mm. Partsin ja kiinteistöyhtiön. Nyt kiinteistöjä ei enää ole ja nykyisessä ilmapiirissä ei ole vaikea arvata mitä hallitus tuumii, kun heille lyödään 280M€:n markkinakorkoisen lainan paperit eteen ja pyydetään takausta.
Saab Automobile Parts AB i Nyköping, tällä puulaakilla ei ole mitään tekemistä minkään valtion markkinakorkoisten papereitten kanssa jotka tässä mainitsit.
Otahan nyt ja pysy asiassa, kukaan ei ole tietoinen mitä hallitus tuumii jos heille lyödään eteen mitä hyvään takeita. "Teme100" herää mukaan missä mennään eli hallitus ruotsissa vikuroi samalla lailla kuin muutkin hallitukset tekisivät.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Teme100 kirjoitti:Aivan, Ruotsin valtio takasi EIB:n lainan, mutta vaati Saabilta omat takuut lainasummalle. Eli mm. Partsin ja kiinteistöyhtiön. Nyt kiinteistöjä ei enää ole ja nykyisessä ilmapiirissä ei ole vaikea arvata mitä hallitus tuumii, kun heille lyödään 280M€:n markkinakorkoisen lainan paperit eteen ja pyydetään takausta.
Saab Automobile Parts AB i Nyköping, tällä puulaakilla ei ole mitään tekemistä minkään valtion markkinakorkoisten papereitten kanssa jotka tässä mainitsit.
Otahan nyt ja pysy asiassa, kukaan ei ole tietoinen mitä hallitus tuumii jos heille lyödään eteen mitä hyvään takeita. "Teme100" herää mukaan missä mennään eli hallitus ruotsissa vikuroi samalla lailla kuin muutkin hallitukset tekisivät.
En ole kirjoittanut, että Partsilla tai Ruotsin valtiolla olisi mitään tekemistä markkinakorkoisten papereiden kanssa.
Teme100 kirjoitti: En ole kirjoittanut, että Partsilla tai Ruotsin valtiolla olisi mitään tekemistä markkinakorkoisten papereiden kanssa.
Teme100 kirjoitti:Aivan, Ruotsin valtio takasi EIB:n lainan, mutta vaati Saabilta omat takuut lainasummalle. Eli mm. Partsin ja kiinteistöyhtiön. Nyt kiinteistöjä ei enää ole ja nykyisessä ilmapiirissä ei ole vaikea arvata mitä hallitus tuumii, kun heille lyödään 280M€:n markkinakorkoisen lainan paperit eteen ja pyydetään takausta.
Okey sori, että tulkitsin tuon yllä olevan tekstisi väärin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Missähän vaiheessa Saabilla otetaan lusikka kauniiseen käteen ja Müllerikin julkisesti myöntää, ettei nykyinen kustannusrakenne mahdollista autojen valmistamista kannattavasti. Ainoa mahdollisuus on siirtää tuotanto Kiinaan ja pitää Ruotsissa korkeintaan joku protopaja.
Turha sitä on "syyllisiä" hakea Ruotsin hallituksesta tai EIB:stä, kun oma business on ajettu kuralle jo vuosia sitten. Milloin Saab viimeeksi teki autoja kannattavasti? Eikö se takonut tappiota jo silloin, kun GM sen osti? Tai miksi alun perinkään myytiin GM:lle, jos kerran oli niin loistavasti hoidettu yritys?
Ei Suomenkaan hallitus alkanut pelastaa paperitehtaita, koska ei ole enää tätä päivää, että valtio pyörittää firmoja.
Nyt ollaan sitten vahvistamassa sopimuksia Pang Dan ja Younmanin kanssa. Eli kesäkuinen aiesopimus on tarkoitus muuttaa sitovaksi sopimukseksi. Ja puhutaan tosissaan kokonaan uusien mallien 9-1, 9-6X ja 9-7 kehittämisestä yhteistyössä Saabin ja kiinalaistahojen kanssa!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."