9-3X

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5363
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja VKe »

Eivät väittäjät tienneet :wink:

Enkäs muuten rengastustakaan innoissani huomannu tsekata mutta niin se vaan meni kun juna. Jämäkkä peli oli kaikin puolin, korotus ainakin minun mielestäni teki autolle positiivistä hyvää.
Sininen Saab 9-3, '99
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja juhokare »

VKe kirjoitti:Eivät väittäjät tienneet :wink:

Enkäs muuten rengastustakaan innoissani huomannu tsekata mutta niin se vaan meni kun juna. Jämäkkä peli oli kaikin puolin, korotus ainakin minun mielestäni teki autolle positiivistä hyvää.
Kuten moni täällä foorumilla on väittänyt nykyistä autoani 'vääräksi' merkiksi, niin korkeasta maavarasta ei ole ollut haittaa ollenkaan. Liekkö myös auton painosta johtuen ja vähäisistä ilmanvastustus ominaisuuksista johtuen hyvin vakaa ajettava hyvinkin tuulisella kelillä, jopa myrkyksi muuttunutta ilmaa ei huomaa kuin vain tuulilasista. No, tietysti lumi on asia erikseen. Ja liekkö sitten näissä 'maastoautoissa' ja oikeissa maastoautoissa tapana olevan tasokas alusta; Hilux on ollut parempi ajettava kuin tavallinen Saab ja ehkä myös verrattuna parempaan malliin. Iskarit ja jouset ovat ainakin huoltamopuolen mukaan sen verran vankkaa tekoa - kuten kuuluukin - että ei anna periksi huomattavan kovassa iskussa - koettu on. :) Mutta mutta tässäpä off-topickista. Seuraava auto kuitenkin Saab, joka kk se mielessä pitäen. :wink:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja juhokare »

VKe kirjoitti:Eivät väittäjät tienneet :wink:

Enkäs muuten rengastustakaan innoissani huomannu tsekata mutta niin se vaan meni kun juna. Jämäkkä peli oli kaikin puolin, korotus ainakin minun mielestäni teki autolle positiivistä hyvää.
Ja tuota 9-3X:ää olisi todella mielenkiintoista testata. :) Oulussa sitä autoa ei vielä liene, mutta tietääkö kukaan, että myykö Kajaanissa Delta-auto/Putkola edelleenkin Saabbia? Mm. Saabbiin on tullut muutoksia jälleenmyynnissä Delta-autossa. Kuka on siis uusi myyjä?? Olisi mukava tietää. :roll: Pienenä vinkkinä voisin sanoa, että talon tai vanhempieni 9-3ss voi ehkä siirtyä minun nimiin vuoden sisään. Siitä voisi saada Saabin ainakin vähäksi aikaan.

Niin, miten näissä haldex-'maastoautoissa' on tuo tasauspyörästönlukko? Onko sitä olemassakaan? Itse kun en kaikkea ymmärrä enkä tiedä. Kytkettävä jatkuva neliveto ja tasauspyörästö olisi kyllä hyvä lisä tähän autoon.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
9-3XRules
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: To Loka 08, 2009 16:10

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja 9-3XRules »

9-3X Biopower. 2 viikkoa ja lähes 2000 km. Tosi makee auto, suosittelen. :D
9-3 X | White | Sept. 09
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Kerro lisää? 8O
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
9-3XRules
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: To Loka 08, 2009 16:10

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja 9-3XRules »

3'n ns.SUV'n jälkeen halusin matalamman, persoonallisen (!) kuskin (!) auton. Tämä on just sitä. Jatkuva neliveto ja painopiste matalammalla lupaa hyvää talvea ajatellen. Haldexin uusin systeemi jossa 20 sensoria tekee 100 laskelmaa sekunnissa kuullostaa myös hyvältä.
9-3 X | White | Sept. 09
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja Marko A »

No onhan se varmasti loistava ajettava. Ja on kyllä hienon näköinen auto.

Onnittelut sulle! Olit ilmeisesti ensimmäinen 9-3X:n omistaja joka "ilmoittautui" foorumille! Toivotaan lumista talvea... :mrgreen:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Miksei 9-3X:n kohdalla ole puhuttu BioPower-version tehonlisäyksestä etanolilla versus bensa? Esitteetkin sanovat versiosta riippumatta tehon aina olevan 210 hv. Eikö lisätehoa enää irtoa vai mikä on? Kuitenkin on eritelty normiversio ja bio, johon muuten ei saa automaattia.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
9-3XRules
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: To Loka 08, 2009 16:10

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja 9-3XRules »

Autokaupassa sanottiin, että bioetanoli toisi 33 hv lisää, eli tuon 210 hv´n päälle, mutta en kyllä ajossa huomaa eroa bensan ja bioetanolin välillä. Bioetanolia ainakin kuluu huomattavasti enemmän, ehkä jopa 3 ltr satasella. Olen jo vuosia ajanut automaatilla ja vähän harmittelin ettei tässä ollut, muttei harmita enää. Saabia on kiva puikata 8)
9-3 X | White | Sept. 09
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja Marko A »

9-3XRules kirjoitti:Olen jo vuosia ajanut automaatilla ja vähän harmittelin ettei tässä ollut, muttei harmita enää.
Vähä offia, mutta mullakin edellinen oli automaatti ja manuaali tuntui alkuun taas "erilaiselta". Ajattelin tottua asiaan, muttei siitä mitään tule. Joka kerta ratissa ollessa tulee mieleen (jos siis joutuu kaupungissa ja muualla ruuhkassa sukkuloimaan) että kyllä se automaatilla oli eri kiva/helppo/miellyttävä/jouheva/cool ajella. Vänkärillekin automaatti on mukavuusvaruste (riippuu toki kuskista).

Vaikka autostani tykkään niin olen kyllä itselleni luvannut että seuraava on taas automaatti. On se niiiiii-iii-iiiiin paljon miellyttävämpi vaihtoehto pidemmän päälle.
Oikeastaan jopa harmittaa että siihen pääsi tottumaan. Jos ei näin ois ollut, ei tietäis paremmasta.

Toki "oikeille kuskeille" ainoa vaihtoehto on manuaali. Mutta kun ajosta 99% ei ole ns. fiilistelyajoa niin kepittämisestä ei ole hirveästi iloa tai hyötyä.

Ja asiaan, aika yllättävä ettei 210hv BioPower version lisäheppoja mainita esitteissä tai netissä Saabin sivuilla. En siis muista sellaista nähneeni.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja mike »

9-3XRules kirjoitti:Autokaupassa sanottiin, että bioetanoli toisi 33 hv lisää, eli tuon 210 hv´n päälle, mutta en kyllä ajossa huomaa eroa bensan ja bioetanolin välillä. Bioetanolia ainakin kuluu huomattavasti enemmän, ehkä jopa 3 ltr satasella. Olen jo vuosia ajanut automaatilla ja vähän harmittelin ettei tässä ollut, muttei harmita enää. Saabia on kiva puikata 8)
Väittäisimpä ettei 33 lisähepoa tuon 210 lisäksi tule vaikka kuin lorottelisi bioetanolia.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5363
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja VKe »

Automaatin kanssa oli minullakin arpajaisia ja kuitenkin päädyin manuaaliin. Mutta silti oon automaatin kannalla - nyt...

Toi vanhempi bensiini-9-3 on automaatti ja ehkä sitten rahapussia ja vaihtoehtoja tasatakseni päädyin dieseli-manuaaliin.

Kun koeajoin diesel-automaattia niin huomasin ettten oiken saanu taajamaajoa, risteyslähtöjä, ohituksia jne samalla lailla tasaiseksi kuin manuaalilla - aina se jotenkin vaihtoi turhaan pienemmälle ja nykäys näytti tuntuvan rouvankin selkanojassa :oops:

Mutta oishan sitä oppinu toki ajaan automaatillakin mutta sitten hokasin että on parempi että MINÄ päätän autossa millä vaihteella mennään eika mikään musta boksi. Kun kotona rouva päättää että mihin mennään ja millä, joten... Vitsivitsi...
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

VKe kirjoitti:Kun koeajoin diesel-automaattia niin huomasin ettten oiken saanu taajamaajoa, risteyslähtöjä, ohituksia jne samalla lailla tasaiseksi kuin manuaalilla - aina se jotenkin vaihtoi turhaan pienemmälle ja nykäys näytti tuntuvan rouvankin selkanojassa :oops:

Mutta oishan sitä oppinu toki ajaan automaatillakin mutta sitten hokasin että on parempi että MINÄ päätän autossa millä vaihteella mennään eika mikään musta boksi. Kun kotona rouva päättää että mihin mennään ja millä, joten... Vitsivitsi...
Eikös tuon automaagin pitäisi olla sellainen, että se oppii kuskin ajotavalle?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Huomasin tuolta kansainväliseltä saitilta, että Facts-puolella on eritelty bensa- ja bioversiot. Mielenkiintoisesti etanoliversiolle on annettu tehot vain 200 hv ja vääntö sama 300 Nm, mutta pienemmällä alueella. Biolla siis pienemmät tehot kuin perusbensalla. Toihan nyt on taas ihan jostain hanurista. Mistään ei taida saada varmaa tietoa tähän.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 9-3X

Viesti Kirjoittaja Marko A »

MtSound kirjoitti: Mielenkiintoisesti etanoliversiolle on annettu tehot vain 200 hv ja vääntö sama 300 Nm, mutta pienemmällä alueella. Biolla siis pienemmät tehot kuin perusbensalla.
En ole katsonut mistään, mutta viittais siihen että Bio versio on "Bio 2.0t" johon nuo arvot sopis?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin