Nimenomaan, tämä oli edellisen postauksen pointti, mutta paremmin esitettynä ja tiivistettynä Salfa-Romeaab oli kyllä komea viritelmä kun James pisti puolet ja puolet. Toivottavasti olisi tällä tai seuraavalla tuotantokaudella arvostelua uudesta 9-5:stä tai 9-3X:stä...Turbolag kirjoitti:Ja huumoriohjelmahan toi on, ei siitä mitään syväluotaavia autotärppejä kannata ottaa. Jätkät vaan kertovat omia mielipiteitään, jotka kaiken lisäksi (varsinkin J.C:llä) vaihtuu about päivittäin.
9-3X
Re: 9-3X
SAAB 9-5 Aero -05
Re: 9-3X
Saattaa jäädä haaveeksi. 9-5 voisi noista olla se todennäköisempi, jos nyt ylipäänsä toteutuu.Jyrchi kirjoitti:Toivottavasti olisi tällä tai seuraavalla tuotantokaudella arvostelua uudesta 9-5:stä tai 9-3X:stä...
Siitä tosin olin melkein vähän yllättynyt, kun sen Koenigsegg-spekulaation aikoihin ja kaupan ollessa "varma" viime kauden aikana siitä ei mainittu mitään uutis-osiossa.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: 9-3X
Näinhän se oli, itselläkin vähän pisti silmään ja korvaan. Toisaalta miksei 9-3X:ää kun Subarun, Mersun ja BMW:n yms. farkkujakin?Turbolag kirjoitti: Saattaa jäädä haaveeksi. 9-5 voisi noista olla se todennäköisempi, jos nyt ylipäänsä toteutuu.
Siitä tosin olin melkein vähän yllättynyt, kun sen Koenigsegg-spekulaation aikoihin ja kaupan ollessa "varma" viime kauden aikana siitä ei mainittu mitään uutis-osiossa.
Katselin tuon uuden 9-3-arvostelun nyt varmuuden vuoksi uudelleen pariin kertaan: Itse autoa sanoivat hieman vaisuksi vanhoihin Saabeihin verrattuna, joita kehuivat vähän oudoiksi isoine kojelautoineen ja tuulilaseineen, mutta persoonallisiksi. 9-3:n moottoria kehaisivat fiksuksi. En ainakaan äkkiseltään huomannut mitään Saab-vihaa tai vastaavaa, sillä kumpaakaan (9-3, 9-5) eivät haukkuneet tai löytäneet juurikaan huonoja puolia, 9-5:stakin kehuivat.
Voisi taasen testata 9-5 vastaan Sea Harrieria nyt uudella mallilla
SAAB 9-5 Aero -05
Re: 9-3X
Njoo, onhan kaikki mahdollista toki. Noista farkuista on muistaakseni testattu lähinnä E63 AMG , M5 ja Legacy, sekä sitten jotain X3-tyyppisiä. Turbo X voisi ehkä todennäköisemmin (farkkunakin) päätyä testiin.Jyrchi kirjoitti: Näinhän se oli, itselläkin vähän pisti silmään ja korvaan. Toisaalta miksei 9-3X:ää kun Subarun, Mersun ja BMW:n yms. farkkujakin?
Olihan uuden formaatin ekalla kaudella (vai jopa peräti ekassa jaksossa) Citröen Berlingokin testissä, mutta kun koko ajan mennään vaan viihteellisempään suuntaan, niin ovat nuo tavallisemmat autot tippuneet käytännössä kokonaan pois.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: 9-3X
Kylläpäs täällä nyt spekuloidaan onko auto hyvä vai ei, ja tietääkö Top Gear porukka j-j-h´ta lukuunottamatta yhtään mitään. Menkään koeajelulle niin tiedätte (jos autoja löytyy). Tästä autosta osaan olla innostunut. Olen vaihtanut vuosittain autoa ja 9-3 X´ää edelsi Volvo XC70 Summum-08, Jeep Grand Cherokee Ltd-07, MB SLK 280 -07, Volvo XC90 Summum -06... Tämä on hyvä... kuskin auto!!! PS, ja sitäpaitsi kohta arvokas Collectors item... ...
9-3 X | White | Sept. 09
Re: 9-3X
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: 9-3X
Aika vaikuttava sarja sulla tuossa! On ainakin vertailupohjaa SAABille. Kiva kuulla ettei se häpeä tuossa seurassa. Jos saa vielä udella, niin missäpäin maata vaikutat/ajelet? Onko huonommilla teillä tullut rymisteltyä? Miten Saab selviää?9-3XRules kirjoitti:Volvo XC70 Summum-08, Jeep Grand Cherokee Ltd-07, MB SLK 280 -07, Volvo XC90 Summum -06...
Vuoden päästä vaihtoon? Tarjoa mulle sen jälkeen kun olet saanut vaihtohyvityksen.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 9-3X
Eteläsuomen teillä ajelen pääasiassa. Nyt tultiin lumimyräkässä Tahkolle. Olen tietenkin käynyt kokeilemassa autoa ja sen käyttäytymistä, en muuten osaisi kehua sitä näin. Heh, en taida ihan heti myydä, nämä taitavat olla keräilykappaleita ellei Saabin tarina saa jatkua
9-3 X | White | Sept. 09
Re: 9-3X
Onko tietoa missä liikkeissä on 9-3X bensaversio myynnissä tai koeajettavissa? Suomessa siis.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 9-3X
Muistaakseni Tampereen Metro-Autossa oli tuollainen kun viimeksi poikkesin joulukuussa. Kysy onko vielä paikalla.
-Tommi
-Tommi
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Re: 9-3X
Jep, Magneetista löytyy - pienellä varoitusajalla tosin.Mimmi kirjoitti:GM Finlandin omistama auto on Vantaan Magneetissa koeajettavissa. Ko. autohan oli koeajettavissa PKS potkuissa 14.1-10Marko A kirjoitti:Onko tietoa missä liikkeissä on 9-3X bensaversio myynnissä tai koeajettavissa? Suomessa siis.
Ko. autohan oli myös tämän päivän (la 16.1.) Hesarin Autot-liitteessä koeajossa. Toimittaja oli listannut auton huonoihin puoliin hinnan lisäksi vanhahtavan muotoilun! TÄH! MITÄ V****A?!? Millä kivikaudella muut autot on muotoiltu jos 9-3 on muotoilultaan vanhahtava?!?! VOI JESSUS SENTÄÄN!
Ja hinta - mihin verrattuna se on huono?
Re: 9-3X
Onhan ss jo 8 vuotta vanha ja sc:lläkin ikää jo puoli vuosikymmentä, ei siinä faceliftit auta, kun alta paistaa se sama vanha oop,,,saappi.jarlis kirjoitti:Toimittaja oli listannut auton huonoihin puoliin hinnan lisäksi vanhahtavan muotoilun! Millä kivikaudella muut autot on muotoiltu jos 9-3 on muotoilultaan vanhahtava?!?!
Ja hinta - mihin verrattuna se on huono?
Parhaimmillaan mm. japsikiikuissa tulee facelift kesken ensimmäisen mallivuoden ja parin vuoden sisään pusketaan jo seuraavaa generaatiota tarjolle.
Saabilla ei vaan yksinkertaisesti ole moiseen varaa, ei riitä volyymi mitenkään.
Ja hinta, köyhälle kaikki on kallista ja onhan saabit kalliita verrattuna vaikkapa sokotaan.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 9-3X
Miksi se ei voi sitten sanoa, että vanhahtava malli? Minusta saabeissa on aina ollut ripaus ajatonta muotoilua.Tobbana kirjoitti:Onhan ss jo 8 vuotta vanha ja sc:lläkin ikää jo puoli vuosikymmentä, ei siinä faceliftit auta, kun alta paistaa se sama vanha oop,,,saappi.jarlis kirjoitti:Toimittaja oli listannut auton huonoihin puoliin hinnan lisäksi vanhahtavan muotoilun! Millä kivikaudella muut autot on muotoiltu jos 9-3 on muotoilultaan vanhahtava?!?!
Ja hinta - mihin verrattuna se on huono?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: 9-3X
Ripaus ajatonta muotoilua... Juuri niin! Vieläkin reilun kymmenen vuoden jälkeen 9-5 on erittäin, erittäin tyylikäs auto tuolla 'upouusien ja modernien' autojen joukossa! Puhumattakaan tuosta nuoremmasta 9-3:sta! Verrataan sitä nyt yhteen kovimpaan kilpailijaan, Volvo V50:een: muotoilusta on mielestäni turhaa edes puhua samassa lauseessa, mutta onko joku lukenut toimittajan ikinä mainitsevan Volvon muotoilusta jotain vähänkään negatiivista?Poy kirjoitti:Miksi se ei voi sitten sanoa, että vanhahtava malli? Minusta saabeissa on aina ollut ripaus ajatonta muotoilua.Tobbana kirjoitti:Onhan ss jo 8 vuotta vanha ja sc:lläkin ikää jo puoli vuosikymmentä, ei siinä faceliftit auta, kun alta paistaa se sama vanha oop,,,saappi.jarlis kirjoitti:Toimittaja oli listannut auton huonoihin puoliin hinnan lisäksi vanhahtavan muotoilun! Millä kivikaudella muut autot on muotoiltu jos 9-3 on muotoilultaan vanhahtava?!?!
Ja hinta - mihin verrattuna se on huono?
Nykypäivänä faceliftejä yms. hömppää suolletaan ulos aivan mahdotonta vauhtia ja sitten puhutaan 'uudesta' mallista. Autoa, joka ei ole uudistunut jollain tavalla kahteen vuoteen, pidetään jo liian vanhana mallina.
Saabi pitänyt kuitenkin aina oman tyylikkyytensä ja arvokkuutensa sillä, ettei ole lähtenyt kikkailemaan kaikenmaailman hilavitkuttimilla. On se johtunut sitten rahapulasta tms., mutta hyvä niin joka tapauksessa. Nyt tosin oppirahat näyttää kasvaneen liian korkeiksi...