Juttu on painettuna tämän päivän lehdessä. Netistä en ole kysestä tarinaa löytänyt, mutta itse pidän painettua sanaa "painavampana". Voin scannata kyseisen jutun jos jotakuta kiinnostaa?juhokare kirjoitti:Onko tuota juttua Turun Sanomien web-sivuilla?-9-3- kirjoitti:Turun Sanomat "Runoilee"
Generan Motors on taas antanut hiukan lisäaikaa ruotsalaisen Saabin myynnistä käytäville neuvotteluille ja uusia ostoehdokkaitakin on kuulemma ilmaantunut. Saabin epätoivoinen sinnittely antaa jo aavistella, että ruotsalaisille käy taa hannu hanhen tai Mats Sundinin säkä ja Saab selviytyy lopulta kaikesta voittajana vaikkapa Volkswagenin tai BMW:n leppoisaan syleilyyn.
Toimittajalla tuntuisi olevan jotain Saabbia vastaan???
Spykeriltä uusi tarjous
Re: Spykeriltä uusi tarjous
Saab 9-3 SC 2006
Re: Spykeriltä uusi tarjous
Pidätkö "painavana" samassa jutussa olevaa arvailuja siitä että Turku muutttaa nimensä Raisioksi päästääkseen veloista eroon. Ehkä kannattaisi erotella uutiset ja "Jälkimaku" otsikon alla olevat toimittajan vitsailut toisistaan.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Spykeriltä uusi tarjous
Minusta tuossa oli liikaa totuutta vitsailun aiheeksi. Vai onko sinusta vitsin aihetta kirjoittaa siitä, että muutama tuhat ihmistä joutuu työttömäksi ja hyvä automerkki kuopataan väkisin? "Toimittaja" olisi saanut jättää tämän "jutun" kirjoittamatta mielestäni.tosu kirjoitti:Pidätkö "painavana" samassa jutussa olevaa arvailuja siitä että Turku muutttaa nimensä Raisioksi päästääkseen veloista eroon. Ehkä kannattaisi erotella uutiset ja "Jälkimaku" otsikon alla olevat toimittajan vitsailut toisistaan.
Saab 9-3 SC 2006
Re: Spykeriltä uusi tarjous
Totuutta ei siinä kyllä mielestäni ollut kuin siinä että GM on antanut lisäaikaa, vai onko jostain kuulunut että Volkswagen tai BMW olisi ostamassa Saabia? Enkä ymmärrä mitä toimittajalla muka on Saabia vastaan jos kirjoittaa että Saab selviytyy lopulta voittajana, sinnittelee ja on onnekas. . Vitsailuna voi pitää koko GM konsernin johtamaa Saabin "myyntiprosessia".
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Spykeriltä uusi tarjous
Jep, GMn tämän hetkinen toiminta tuntuu myös minun mielestäni tällä hetkellä vitsiltä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Spykeriltä uusi tarjous
Raha (tai rahoitus) tuntuu taas olevan ongelma joka on kaupan loppuunsaattamisen esteenä. Ostajilla on kyllä rahat löydä pöytän GM:lle per heti, mutta jotta Saab selviäisi jatkossa ja pystyisivät toteuttamaan uuden "bisnes planin" tarvitaan lisää rahaa, eli Saab tarvitsee EIB-lainan, ja siitä GM haluaa varmuuden.
Perusten CJ:n (Merbanco) kommentteihin tänään SU:n keskusteluissa, ja CJ:n pitäisi kyllä tietää kun on "sisäpiiriläinen " tässä kaupassa.
"He who has the loan guarantee, can close".
Kopsattu SU:n palstalta...
( http://www.saabsunited.com/2010/01/it-a ... l#comments )
CJ replied to comment from Tompa | January 3, 2010 2:16 AM | Reply
Tompa: We have agreed to close before the EIB loan is funded but the management Plan requires the EIB loan to succeed. Simply, today the Seller would like assurances that the Buyer will have this, or an alternative, before they agree to sell. To me, that is quite wise. Complicating matters is traditional funding sources are nowhere close to available today on this.
My "two cents" is the Seller always assumed this key funding would be far easier than it has been on this "Swedish Treasure". This funding, included in the Plan originally, now it is up to the Buyer to get the assurances on it own. That is the BIG change.
Our team is now working with and waiting for the Government to green light the loan guarantee for Saab. We don't need the loan itself to close but we do need a solid commitment on the loan guarantee. Ironclad, in fact. Given the time of year, the short time frame, and the state of the company, we must have the support of Sweden. If we get the loan guarantee, we are ready to sign the documents and close. We can handle the funding until the loan is in place.
Many honorable people are working very hard on this to get to a resolution. Several very sophisticated but not very nimble bureaucracies are involved and this isn't the only challenge in front of them today. All of this takes time which Saab may, or may not have. I have not seen any dark agendas by any of the parties here at all - everyone is trying to find solutions. Rather than place blame, if all parties "pitch" in the same direction, there should still a bit of hope. Then again, we have been here and hopeful for months now.
"He who has the loan guarantee, can close".
Cowboy Up!
Perusten CJ:n (Merbanco) kommentteihin tänään SU:n keskusteluissa, ja CJ:n pitäisi kyllä tietää kun on "sisäpiiriläinen " tässä kaupassa.
"He who has the loan guarantee, can close".
Kopsattu SU:n palstalta...
( http://www.saabsunited.com/2010/01/it-a ... l#comments )
CJ replied to comment from Tompa | January 3, 2010 2:16 AM | Reply
Tompa: We have agreed to close before the EIB loan is funded but the management Plan requires the EIB loan to succeed. Simply, today the Seller would like assurances that the Buyer will have this, or an alternative, before they agree to sell. To me, that is quite wise. Complicating matters is traditional funding sources are nowhere close to available today on this.
My "two cents" is the Seller always assumed this key funding would be far easier than it has been on this "Swedish Treasure". This funding, included in the Plan originally, now it is up to the Buyer to get the assurances on it own. That is the BIG change.
Our team is now working with and waiting for the Government to green light the loan guarantee for Saab. We don't need the loan itself to close but we do need a solid commitment on the loan guarantee. Ironclad, in fact. Given the time of year, the short time frame, and the state of the company, we must have the support of Sweden. If we get the loan guarantee, we are ready to sign the documents and close. We can handle the funding until the loan is in place.
Many honorable people are working very hard on this to get to a resolution. Several very sophisticated but not very nimble bureaucracies are involved and this isn't the only challenge in front of them today. All of this takes time which Saab may, or may not have. I have not seen any dark agendas by any of the parties here at all - everyone is trying to find solutions. Rather than place blame, if all parties "pitch" in the same direction, there should still a bit of hope. Then again, we have been here and hopeful for months now.
"He who has the loan guarantee, can close".
Cowboy Up!
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Re: Spykeriltä uusi tarjous
Edelleenkin olen sitä mieltä ettei kirjoitus ollut hyvää journaliikkaa oli kirjoitus vitsailua tai palstatilan täyttöä.tosu kirjoitti:Totuutta ei siinä kyllä mielestäni ollut kuin siinä että GM on antanut lisäaikaa, vai onko jostain kuulunut että Volkswagen tai BMW olisi ostamassa Saabia? Enkä ymmärrä mitä toimittajalla muka on Saabia vastaan jos kirjoittaa että Saab selviytyy lopulta voittajana, sinnittelee ja on onnekas. . Vitsailuna voi pitää koko GM konsernin johtamaa Saabin "myyntiprosessia".
Saab 9-3 SC 2006
Re: Spykeriltä uusi tarjous
Tänään ma 4.1.2010 on muuten TAAS Spyker tehnyt uuden tarjouksen GM:lle, kertoo DI.se.
Tämä viitaten siihen, että taas näytti siltä, ettei sisällä olleet tarjoukset riittäneet yllättäen GM:lle, linkkinä toisessa topicissa ollut teknikensvarldenin juttu...
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/10 ... /index.xml
Tämä viitaten siihen, että taas näytti siltä, ettei sisällä olleet tarjoukset riittäneet yllättäen GM:lle, linkkinä toisessa topicissa ollut teknikensvarldenin juttu...
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/10 ... /index.xml
Re: Spykeriltä uusi tarjous
Saman kertoo myös Kauppalehti: http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0/01/29271
Katsotaan voiko tästä tarjouksesta kieltäytyä.
Katsotaan voiko tästä tarjouksesta kieltäytyä.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Spykeriltä uusi tarjous
Saavat Spykerin väsytettyä kuten koenigsegginkin. Ei taida olla aikomusta myydä, uutta 9-5:ttä halutaan tehdä muun merkin alla.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Spykeriltä uusi tarjous
Ymmärtämättömän keksimää pelottelua...(ei tarkoita sinua )Rafu kirjoitti: uutta 9-5:ttä halutaan tehdä muun merkin alla.
Minkä merkin alla? Kuulemma Buickin. No, LaCrosse löytyy jo valmiina joka sekin hiukan pidempi Insignian sisarauto. Eli tuskin. Kuulemma Opelin. No, eihän siihen tarvita kuin poistaa/muuttaa Saabimaisuus kaikista näkyvistä osista sisältä kuin ulkoakin.. Joo, eiköhän.
Re: Spykeriltä uusi tarjous
Pahalta näyttää, jälleen kerran
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Spykeriltä uusi tarjous
Mielenkiintoiselta tosiaan kuulostaa epäilyt laittaa uusi 9-5 tuotantoon jonkin toisen GM-merkin alla, kun sisarmalleja on tosiaan kentällä jo nyt myynnissä, samalla platformilla, ja ilmeisesti osittain myös samalla tekniikallakin (Insignia?).
Hauskinta minusta oli kuitenkin uuden 9-5 liputtaminen uudeksi senatoriksi, kun uudesta senatorista pitäisi kaikkien huhujen mukaan tulla uusi lippulaiva Opelille (myös Buickille?), jolloin sama pohja kuin Insignialla tuntuisi hieman hassulta raktaisulta tuoda markkinoille suurempi lippulaiva.
Toisaalta, onko GM:llä halua antaa kilpailijan aloittaa valmistus päivitetyllä GM-tuotteella, ja mahdollisesti kilpailla sillä täysin eri sarjoissa kuin nykyiset kilpailevat, eli ns. premium luokassa? Tänne ei taida vielä Opel luketua euroopassa, saati Buick yhdysvalloissa.
Vähän kuin myisi kermakakusta pelkän kerman halukkaille.
Pahinta pelkoa edustaa ajatus, jossa uusi 9-5 jätetään koko kaupan ulkopuolelle, ja kaupataan vain Saabin brändi eteenpäin, vanhemmat mallit kun ilmeisesti jo lähtivät kiinaan?
Näin ollen "uutta" saabia joutuisi vielä odottelemaan jokusen vuoden, mikä varmasti tappaisi kaikki haikailut säilyttää nykyiset tuotantolaitokset ja työpaikat, saabista tulisi erikoisbrändi hyvänä lisänä Spykerin listalle, ja todellinen "kansanauto" kuolisi kokonaan pois, vain nimi jäisi.
Himottaa kyllä tuo uusi 9-5, jos ja kun toivottavasti pääsee tuotantoon asti.
Hauskinta minusta oli kuitenkin uuden 9-5 liputtaminen uudeksi senatoriksi, kun uudesta senatorista pitäisi kaikkien huhujen mukaan tulla uusi lippulaiva Opelille (myös Buickille?), jolloin sama pohja kuin Insignialla tuntuisi hieman hassulta raktaisulta tuoda markkinoille suurempi lippulaiva.
Toisaalta, onko GM:llä halua antaa kilpailijan aloittaa valmistus päivitetyllä GM-tuotteella, ja mahdollisesti kilpailla sillä täysin eri sarjoissa kuin nykyiset kilpailevat, eli ns. premium luokassa? Tänne ei taida vielä Opel luketua euroopassa, saati Buick yhdysvalloissa.
Vähän kuin myisi kermakakusta pelkän kerman halukkaille.
Pahinta pelkoa edustaa ajatus, jossa uusi 9-5 jätetään koko kaupan ulkopuolelle, ja kaupataan vain Saabin brändi eteenpäin, vanhemmat mallit kun ilmeisesti jo lähtivät kiinaan?
Näin ollen "uutta" saabia joutuisi vielä odottelemaan jokusen vuoden, mikä varmasti tappaisi kaikki haikailut säilyttää nykyiset tuotantolaitokset ja työpaikat, saabista tulisi erikoisbrändi hyvänä lisänä Spykerin listalle, ja todellinen "kansanauto" kuolisi kokonaan pois, vain nimi jäisi.
Himottaa kyllä tuo uusi 9-5, jos ja kun toivottavasti pääsee tuotantoon asti.
Re: Spykeriltä uusi tarjous
Mutta ajatelkaas jos uudesta 9-5:sesta tulis puikki, niin sehän vois kohta olla nascarissa? Tosin sitä vaan ei erottaisi niistä muista, koska säännöt tekee niistä autoista kaikista saman näköisiä.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Spykeriltä uusi tarjous
Ei ihme etteivät maltaisi luopua Saabista ja etenkään uudesta femmasta, jos kykenevät tekemään Insignian pohjalta noin mauttoman kököttimen samaan aikaan kun Saab on loihtinut melkoisen mestariteoksen samasta aiheesta9-5T kirjoitti:http://www.buick.com/vehicles/2010/lacr ... unger_Sideessal kirjoitti:Mutta ajatelkaas jos uudesta 9-5:sesta tulis puikki.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98