Spyker konkurssinpartaalla?.

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Spyker konkurssinpartaalla?.

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Spyker konkurssinpartaalla?.

Viesti Kirjoittaja wesku »

Strategia on varsin mielenkiintoinen, laitetaan korkeampi hintalappu niin ei mene kaupaksi köyhille ?

"Meidän täytyy pitää huolta autojemme arvosta, Jonsson tarkentaa."

Aika näyttää meneekö rahakkaammille, hiukan ihmettelen minkä vuoksi menisi:

"Uuden Saab 9-5 Aeron hinta asettunee ainakin USA:ssa samaan tasoon Lexuksen ja Infinitin luksusmallien kanssa. Esimerkiksi BMW 528i on DI:n mukaan merkittävästi edullisempi malli.

DI laskee, että Ruotsissa Audi A6 jää halvemmaksi kuin uusi Saab. Vastaavasti esimerkiksi BMW 520d:stä saa maksaa Saabia jonkin verran enemmän. "
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Spyker konkurssinpartaalla?.

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

wesku kirjoitti: "Esimerkiksi BMW 528i on DI:n mukaan merkittävästi edullisempi malli."
Varmasti myös 523i ja 520d ovat merkittävästi edullisempia malleja, eri asia vaan kannattaako niitä verrata. Eiköhän oikea verrokki Aerolle olisi 535i.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Spyker konkurssinpartaalla?.

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Ke Maalis 02, 2011 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Spyker konkurssinpartaalla?.

Viesti Kirjoittaja wesku »

Turbolag kirjoitti:
wesku kirjoitti: "Esimerkiksi BMW 528i on DI:n mukaan merkittävästi edullisempi malli."
Varmasti myös 523i ja 520d ovat merkittävästi edullisempia malleja, eri asia vaan kannattaako niitä verrata. Eiköhän oikea verrokki Aerolle olisi 535i.
Siinä oli että "BMW 520d:stä saa maksaa Saabia jonkin verran enemmän. "
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Spyker konkurssinpartaalla?.

Viesti Kirjoittaja wesku »

Risto kirjoitti: Ilmeisesti ovat seuranneet tätä foorumia ja huomanneet, miten koko merkin arvostus ja haluttavuus vähenevät, kun parilla sadalla eurolla autoja ostelevien kylähullujen ja liikennehäirikköjen säästöt riittävät pääsemään tähänkin merkkiin kiinni. :wink:
Toista se on Spykerilla tosiaan, mobilessakin halvin yli 150 tonnia. No saadaanpahan sitten toisenlaisia kylähulluja ja liikennehäirikköjä jos merkistä ollaan valmiita maksamaan omistajan innoittamia hintoja.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Spyker konkurssinpartaalla?.

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

BMW 520D karvalakkivarustuksella ei liene yhtään houkuttelevampi kuin uusi 9-5, jossa voisi arvella olevan jo vakiona julmetusti varusteita? Noiden uusien puimureiden muotoilukieli on jotain aivan kamalaa, siis ovat kaikki ihan törkeän rumia (vain oma henkilökohtainen mielipide, ei herneitä kellekään).
Aika masentavaan tyyliin oli tuokin lehtijuttu taas kirjoitettu, siitä on tulkittavissa että Saabin pitäisi maksaa saman verran kuin jonkin idänihmeiden mutta silti tarjota loistavat ominaisuudet.

Täytyy toivoa ettei tuo uusi 9-5 floppaa hinnoittelunsa vuoksi, jos saisivat tehtyä kunnon karvalakkiversion joka maksaisi Suomessa alle 4 kymppiä, niin sille voisi olla kysyntääkin?

Harmittavaa tuossa uudessa femmassa on tietty se että on ooppelin sukulainen, ja ehkä liikaa yhteisiä osia suhteesa Insignian ja femman hintaeroon, toivotaan ettivät kuluttajat ole kovin tiedostavia :D
Joka tapauksessa tuo uusi femma on kiistämättä yksi hienoimmista pappa-kokoluokan sedaneista :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Spyker konkurssinpartaalla?.

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Aika paha kyllä kommentoida tuota kauppalehden juttua, koska siinä tosiaan ei tarkemmin ole ilmoitettu mitä malleja siinä on verrattu keskenään.

A6 jää halvemmaksi? Siis kaikki mallit vai? En tajua.

Ja USA:ssa samoihin kuin Lexus ja Infiniti? Onko se kallista siellä?
Usa:ssa kalliimpi kuin 528? Jaa mitkä versiot? Onko se 1.6T kalliimpi 528? Häh? En usko. Sen uskon kyllä että Aero on kalliimpi.

Suomessa Bimmeriä saa nelivetona 525(218hp) ja 530(272hp) malleihin. Siis bensaversiosta nyt kyse. Noiden hinta on manuallina n. 63k€ ja 71k€, automaatti about 3k€ päälle. Mikäli haluaa lähemmäs Aeron tehoja, on valittava 540, jonka hinta on jo n. 84k€ manuaalina. Se on jo 6 tuusaa kalliimpi kuin neliveto Aero, mutta on siinä jo 6 heppaa enemmän tehoa, eli 306hp. Mutta nelivetoa siitä ei saa. Tosin se on jo V8.

Aika vaikeaa tämä vertailu, kun täysin vastaavaa ei löydy. Esimerkiksi nuo Bemarit eivät sisällä xenonvaloja eikä sähkösäätöisiä penkkejä (joku säätö on sähköllä, mutta ei kaikki). Muut varusteet siitä oikeastaan löytyykin. Lisähintaa pyydetään verhoiluista, vanteista, väreistä ym. perusseteistä. Mutta vakiovarustelu on kyllä kieltämättä kattava.

Audi A6 3.0 quattro automaattina (manuaalin hintaa ei ilmoitettu) n.74k€. Tehoja 290hp.
Sen sijaan halvin manuaali quattro on 2.8L V6 jokaisen 190Hp:n kanssa :D Eli ei liikaa tehoja. Hinta on sitten 55t€. Eli muistaakseni samoissa kun 9-5 2.0T awd ja tehoja siinä kuitenkin yli 200. Muistanko aivan väärin tuon Saabin?

Audissa ei vakkari ole vakiona (!?!?!), eikä keskikyynernoja, sähköpenkit, isofixit saati xenonit. Näiden uskoisin olevan Saabissa jo perusmallista lähtien. No sähköpenkit saattavat olla lisävarusteena...

Ainakin näin viiden minuutin työn jälkeen en osaa suoriltakäsin tuomita Saabia ylikalliiksi ja kohtuuttoman hintaiseksi ominaisuuksiensa puolesta. Mutta kun kerran malli paranee, suurenee nykyaikaistuu ja tehostuu, on mielestäni perusteltua nostaa hintaa.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Spyker konkurssinpartaalla?.

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Anteeksi epäselvä kirjoitus. Ei vaan jaksanut keskittyä paremmin. Kun ei ne siellä kauppalehdessäkään jaksa. 8)

Eikä oikeastaan kuulu edes tähän ketjuun... Koppaan sen muualle.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Spyker konkurssinpartaalla?.

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

kaipa se hinta varmaan täytyykin nostaa vanhaa korkeammalle, ihan vaan siitäkin syystä, että vanha farkku lienee vielä jonkin aikaa valmistuksessa. olisko hiukan huonoa saada niitä myydyksi, jos uusi ja "parempi" maksaisi saman verran?
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Spyker konkurssinpartaalla?.

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

wesku kirjoitti:
Turbolag kirjoitti:
wesku kirjoitti: "Esimerkiksi BMW 528i on DI:n mukaan merkittävästi edullisempi malli."
Varmasti myös 523i ja 520d ovat merkittävästi edullisempia malleja, eri asia vaan kannattaako niitä verrata. Eiköhän oikea verrokki Aerolle olisi 535i.
Siinä oli että "BMW 520d:stä saa maksaa Saabia jonkin verran enemmän. "
Joo, niinpä tosiaan. Pointtina tuolla nyt kuitenkin oli vain se, että oikea vertailukohde Aerolle on 535i (305hv), eikä todellakaan 528i (258hv).
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Spyker konkurssinpartaalla?.

Viesti Kirjoittaja wesku »

ng900aero kirjoitti: Täytyy toivoa ettei tuo uusi 9-5 floppaa hinnoittelunsa vuoksi, jos saisivat tehtyä kunnon karvalakkiversion joka maksaisi Suomessa alle 4 kymppiä, niin sille voisi olla kysyntääkin?
Jotenkin siitä uutisesta sai käsityksen että nyt kun Spyker on ohjaamassa toimintaa pyritään siirtymään kalliimpaan hintaluokkaan. Kyse on kuitenkin autosta joka on jo suunniteltu niin tuskin tuohon muuta konstia on päästä kuin laittamalla vain korkeampia varustetasoja myyntiin. Pelkkä hintojen korottaminen tuskin saa mitään positiivista aikaan, jotain sillä hinnalla täytyy saadakin.

Tuulilasin muinaisen artikkelin mukaan tavoite on myydä Suomessa 300 autoa niin eiköhän sen verran mene merkkiuskollisille ja erikoisuudentavoittelijoille jos menee, hinnasta riippumatta. http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/saab ... ahantuojan

Suomen myynnillä ei ole kokonaisuuden kannalta juuri mitään merkitystä, myyntitavoite taitaa olla luokkaa 0.4 % kaikista 9-5:sta tjsp. ja 0.7 % Suomen markkinaosuudesta. Mutta esim Ruotsissa lienee tavoitteet hiukan korkeammalla, siellä luulisi tavoitteet olevan jo tuhansissa.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Spyker konkurssinpartaalla?.

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Hitsi ku tietäis mihin "ketjuun" jatkaisi?

Tossa tollanen uutinen;
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0/06/34627
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Re: Spyker konkurssinpartaalla?.

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Firges9000 kirjoitti:Hitsi ku tietäis mihin "ketjuun" jatkaisi?

Tossa tollanen uutinen;
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0/06/34627

Myyntiennusteita on ainakin rukattu alaspäin ja porukkaa potkittu tehtaalata ulos,onko konkursista ollut jo puhetta?.

Vieläkö on porukka samaa mielta että venäläiset ostaa koko paskan?.Koskahan se toteutuu,siinä ainoo mahdollisuu saabin selviytyä
Taitaa se spaikkerin äijä nauraa koko matkan pankiin kun sai rahotuksen veronmaksajien piikiin tälle kuviolle.

Vai onko spaikkerin velat annettu anteeksi,nykyäänhän tuetaan konkurssikypsiä valtioitakin ja ajatele myös konkkapankkeja suomalaisten veronmaksajien rahoilla.

Tuleeko tästä spaikker kuviosta mitään,olis näin kylähullun näkövinkkelistä kiva saada joku kommentti.
Eihän näitä kukaan osta näillä hinnoilla,vai mikä on -10 myynti määrä? esim suomessa.

Tai ehkä minä olen vaan malttamaton odotellessani saabin uutta nousua?.


ps -90/luvun saab on vielä täysin käyttökelpoinen hyvä auto,miksi ostaa uusi saab,saab kestää.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Spyker konkurssinpartaalla?.

Viesti Kirjoittaja wesku »

YKÄ kirjoitti:Eihän näitä kukaan osta näillä hinnoilla,vai mikä on -10 myynti määrä? esim suomessa.
Entistä parempi erikoisuudentavoittelijoille ? Nyt kilpaa kokeilemaan, kukahan onnistuu ostamaan viimeisen uuden Spyker-Saabin ?

YKÄ kirjoitti: ps -90/luvun saab on vielä täysin käyttökelpoinen hyvä auto,miksi ostaa uusi saab,saab kestää.
80-lukulaisesta puhumattakaan.
Vastaa Viestiin