Kiinalainen 9-5 ym.

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: Kiinalainen 9-5 ym.

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

ng900aero kirjoitti:...istuimet näyttävät viimeistellyimmiltä kuin Saabin istuimet, ja luultavasti ovat parempilaatuista nahkaakin?
http://chinaautoweb.com/blog1/wp-conten ... d320-7.jpg

Kaiken kaikkiaan aika hyvin ovat piilottaneet alkuperäisen alleen. Muuten kyllä aika tasapaksun mitäänsanomaton kokonaisuus.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t

Pee
"Viggen"
Viestit: 619
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Kiinalainen 9-5 ym.

Viesti Kirjoittaja Pee »

Tuossa testissä maininta: the further you go down, the worse the quality gets.

Noitten kuvien perusteella omasta mielestä just päinvastoin.
Siis aivan hirveän/halvan näköinen tuo kojelaudan muodot ja materiaalit.
Penkit ja vaihdekepin seutu vielä näyttää ok:lta mutta siitä ylöspäin niin pukkaa oksennusrefleksiä.
Kojelaudan päällys kruunaa koko kauheuden.
9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726

torque
"Aero"
Viestit: 412
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo/Espoo

Re: Kiinalainen 9-5 ym.

Viesti Kirjoittaja torque »

Noista bensamoottoreista, voiko tämä tarkoittaa että esim. aiemmin Ruotsissa valmistettujen
moottoreiden (2.0, 2.3) varaosatilanne on varmistettu pitkälle tulevaisuuteen jos osia
saa myös Kiinasta?
9-5 2.0t A bp ´07
V70 2.5 FT A, ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 | 9-3 SE 2.0t A bp ´01

Rusakko__
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Loka 22, 2010 19:53

Re: Kiinalainen 9-5 ym.

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

Pee kirjoitti:Tuossa testissä maininta: the further you go down, the worse the quality gets.

Noitten kuvien perusteella omasta mielestä just päinvastoin.
Siis aivan hirveän/halvan näköinen tuo kojelaudan muodot ja materiaalit.
Penkit ja vaihdekepin seutu vielä näyttää ok:lta mutta siitä ylöspäin niin pukkaa oksennusrefleksiä.
Kojelaudan päällys kruunaa koko kauheuden.
Jep. On kyllä niin aasialaisen näköinen ku olla ja voi. Tulee mieleen joku "luxus" Kia. Penkit, oviverhoilu ja vaihdekepin ympäristö sekä ehkis tuo ison näytön tuoma vaikutelma vielä ihan jees, mutta ohjauspyörä, mittaristo ja kojelauta hirveetä shaisseja. Ei mitään Saabbia tuosssa.

kimmoa
"Aero"
Viestit: 395
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: Kiinalainen 9-5 ym.

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Kävin vkl aikana katsomassa autoja kaupoissa, kun ei ollut muuta tekemistä ja ilmaista kahvia + pullaa sai kun vaan viitsi vääntäytyä paikalle. Noita katsottuani esittäisin kysymyksen, että mitä scheisseä tuossa BAICissä nyt sitten on?
Tuommoisiahan nykyään on kaikki autot. Käykäähän nyt katsomassa kaupasta saatavia autoja. Todennäköisesti yksi ainut firma tekee kaikki sisustukset eri automerkkeihin. Esim. ratit on kaikissa samanlaisia: kolme puolaa, sivuille suunnatuissa puolissa on jotain epämääräisiä nappeja ja alaspäin suunnatussa puolassa joku söpö harmaa taikka krominvärinen koriste. Upeaa. Saabissakin on samanlainen ratti. Sitikoissakin näytti olevan nyt kun tuo karmea DS-sarja tuli myyntiin jossa ei todellakaan ole mitään Sitikkaa, ei enää edes merkkiä.

Saabit OG900 ja 9000-ajan jälkeen olivat autoja joissa ei enää ollut todellakaan mitään Saabia. Ja tämä ei ollut pelkästään negatiivinen asia, tai ei ainakaan olisi ollut jos se niistä läpipaistava auto olisi ollut joku muu kuin opel. Tuskin se kiinalainen vaihtoehto enää huonompikaan on ja on varmaan ainakin halvempi. Fakta on että esim. uusi 95 ei ollut mitään muuta kuin järkyttävällä ylihinnalla myytävä Insignia, joka itsessään oli esim. dieselinä niin paska esitys että vakiovarusteena olisi pitänyt tulla a) kuulosuojaimet ja b) pehmeä tyyny penkille vaimentamaan pahimmat tärinät.
Mielestäni autojen teko Kiinassa voi pikemminkin olla uusi alku. Sieltä tulee uusia alihankkijoita ja ehkä saadaan nyt erinäköisiä ratteja viimein. Samoin kojelaudan nappeihinkin voi tulla yksilöllisyyttä. Ja mikä tärkeintä, saataisiin autoja joissa olisi joskus ajettavuuskin kunnossa, etteivät jäisi kurvin jälkeen kaartamaan ihanine sähköohjauksineen ja että alustassa olisi ajateltu muutakin kuin "dynaamista saksalaistyyppistä ajettavuutta 200km:n tuntinopeudessa". Auto kulkiessaan 80% ajasta etenee suoraa kestopäällystetietä 90km/h ja siinä ei merkkaa mitään se, vaikka olisi kuinka hyvä ajaa 200km/h. Tekee sitten 90km/h etenemisen raivostuttavan kovaksi ja nypyttäväksi...

Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Kiinalainen 9-5 ym.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

"Fakta on että esim. uusi 95 ei ollut mitään muuta kuin järkyttävällä ylihinnalla myytävä Insignia, joka itsessään oli esim. dieselinä niin paska esitys että vakiovarusteena olisi pitänyt tulla a) kuulosuojaimet ja b) pehmeä tyyny penkille vaimentamaan pahimmat tärinät. "

Hintaan en ota kantaan, mutta muuten em. on mielestäni paskapuhetta.

pullakuski
Matalapaineturbo
Viestit: 180
Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 20:23
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kiinalainen 9-5 ym.

Viesti Kirjoittaja pullakuski »

Omani aeron ollessa huollossa jouduin inssillä ajamaan töihin ja takas pajalle. Onnex ei tarvinnu enempää itseäni kiusata mokomalla p...
9-3 ss Aero FF -03
#5802

Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Kiinalainen 9-5 ym.

Viesti Kirjoittaja Pola »

Kehitys on siis Opelilla mennyt taaksepäin. Nimittäin kun oma Sport sedan oli huollossa niin kurvailin päivän GTS-Vectralla, silmät kun sulki niin eroa omaan ei huomannut 8)
#3272

wla
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 21:34
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kiinalainen 9-5 ym.

Viesti Kirjoittaja wla »

Nicolas Gage tuo viimeaikainen takuuvarma paskan elokuvan merkki on saanut hommia...

http://www.youtube.com/watch?v=eju1Va-fvjI
Aina joku Saabbi...

Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Kiinalainen 9-5 ym.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »


Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2609
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kiinalainen 9-5 ym.

Viesti Kirjoittaja ristos »

Kiinan Saabin käsijarru on Mersun mallinen, jalalla painettava?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen

Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 4838
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Kiinalainen 9-5 ym.

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Onkos kukaan löytänyt kyseisen kiulun (Shenbao D320) myyntilukuja?
Ei ainakaan pikaisella googlauksella sattunut silmään.

-Sami
Sami Räihä #1910
9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09
Ex: 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Softausta tarjolla - TECH2 | YV-loota tukossa, sp: nimimerkkini (at) gmail.com

jnappula
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 00:58

Re: Kiinalainen 9-5 ym.

Viesti Kirjoittaja jnappula »

Sinänsä kiinalaisuus ei varmaan nykypäivänä ole enää merkki huonosta tuotteesta. Onhan tuo ehkä täälläkin ensivuonna myyntiin tuleva kiinalainen Qoros 3 varsin hienon näköinen laite:

http://www.qorosauto.com/en/models/qoros3sedan

Turvallisuuskin näkyy olevan vähintäänkin kohdallaan:

http://www.euroncap.com/results/qoros/3/528.aspx

peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6170
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Kiinalainen 9-5 ym.

Viesti Kirjoittaja peinu »

Sopiva sekoitus bemaria, audia, mersua, subarua ja pokemonia :)

9-3X 2.0T XWD BioPower-10
9-3 2.0R Cab -05 Aerowannabe & Hirsch-tarratuning, BioPower Stage 1, #1767
See äl äs kolme viiskytä see dee ii, mut bittuuks sä tiiät siit"

Trollhatten
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: La Tammi 17, 2009 15:16

Re: Kiinalainen 9-5 ym.

Viesti Kirjoittaja Trollhatten »

jnappula kirjoitti: Turvallisuuskin näkyy olevan vähintäänkin kohdallaan:

http://www.euroncap.com/results/qoros/3/528.aspx
Muistaisin lukeneeni, että juuri Qoros palkkasi Saabin turvallisuuspuolen inssejä niihin aikoihin, kun Saab meni konkurssiin. Tämä huomioiden Qoros 3:n hyvä törmäystestimenestys ei olisi mikään ihme. Vai muistanko ihan väärin?
9-3SS 1.8t -05

Vastaa Viestiin