Saab 90 -87 Pori
Saab 90 -87 Pori
Porissa usein ihaillut etäältä ainakin kovin hyväkuntoista ysikymppiä. Käyttöautona näkyisi vielä olevan! Liikkeessä en ole ikinä vielä nähnyt, mutta työmatkan varrella parkissa
Laatu peruna, vastapäätä parkkiin ja zoomasin edes vähän lähemmäs kuvaa..
Laatu peruna, vastapäätä parkkiin ja zoomasin edes vähän lähemmäs kuvaa..
Re: Saab 90 -87 Pori
Mitä ihmettä. Combin ilmanpoistoräppänä takana lähellä konttia ja c pilarissa. Ja kattoluukku? Harvinaisia nuo kattoluukut nopissa.
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab 90 -87 Pori
Tuning
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Saab 90 -87 Pori
Lounaisessa Suomessa kun auto liikkuu, herää kysymys onko voinut kyseessä olla tehtaan prototyyppi. Kokeiltu neliovisen c-pilaria ja vieläpä combinkin räppänää ennen kuin on keksitty oma läpivirtausratkaisu 2-oviselle. No ei varmaan ole kuitenkaanCullin kirjoitti:Mitä ihmettä. Combin ilmanpoistoräppänä takana lähellä konttia ja c pilarissa. Ja kattoluukku? Harvinaisia nuo kattoluukut nopissa.
Niin ja ilmeisesti oli tieto että auto on -87? Eikös -86 ja -87 näytä päällepäin samanlaisilta molemmat?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Saab 90 -87 Pori
87 rekkarin perusteella, käytän hyödykseni Bilteman varaosahakuaJuha96 kirjoitti:Lounaisessa Suomessa kun auto liikkuu, herää kysymys onko voinut kyseessä olla tehtaan prototyyppi. Kokeiltu neliovisen c-pilaria ja vieläpä combinkin räppänää ennen kuin on keksitty oma läpivirtausratkaisu 2-oviselle. No ei varmaan ole kuitenkaanCullin kirjoitti:Mitä ihmettä. Combin ilmanpoistoräppänä takana lähellä konttia ja c pilarissa. Ja kattoluukku? Harvinaisia nuo kattoluukut nopissa.
Niin ja ilmeisesti oli tieto että auto on -87? Eikös -86 ja -87 näytä päällepäin samanlaisilta molemmat?
Re: Saab 90 -87 Pori
Lie tuo läpivirtausratkaisu suunniteltu jo 2-oviseen satkuun. Sehän taisi tulla markkinoille ennen nooppaa, ellen väärin muista.Juha96 kirjoitti:Kokeiltu neliovisen c-pilaria ja vieläpä combinkin räppänää ennen kuin on keksitty oma läpivirtausratkaisu 2-oviselle. No ei varmaan ole kuitenkaan
Edit: aloin itsekin epäilemään itseäni, eikä me vielä ircin puolella keksitty varmuutta sille, koska 2D satku tulikaan. Ei siinä isoa eroa nooppaan ole suuntaan tahi toiseen, mutta kertokaa ny joku joka varmaksi muistaa
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Saab 90 -87 Pori
Eikös ekat kaksoviset satkut oo vuosimallia -84? Lisätäkseni hämmennystäaero kirjoitti:Lie tuo läpivirtausratkaisu suunniteltu jo 2-oviseen satkuun. Sehän taisi tulla markkinoille ennen nooppaa, ellen väärin muista.Juha96 kirjoitti:Kokeiltu neliovisen c-pilaria ja vieläpä combinkin räppänää ennen kuin on keksitty oma läpivirtausratkaisu 2-oviselle. No ei varmaan ole kuitenkaan
Edit: aloin itsekin epäilemään itseäni, eikä me vielä ircin puolella keksitty varmuutta sille, koska 2D satku tulikaan. Ei siinä isoa eroa nooppaan ole suuntaan tahi toiseen, mutta kertokaa ny joku joka varmaksi muistaa
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Saab 90 -87 Pori
Jep ekat 2ov satkut tulivat 1984. Tästä löytyy mainosvideo tubesta. Tää noppa on kyllä yks mysteeri noitten räppänien takia. Ehkä alotuspostaaja voisi käydä läheltä kurkkaamassa onko se kyljessä ja c pilarissa oleva räppänä ihan "aidosti" siinä eikä vain ulkonäön vuoksi.timpetti kirjoitti:Eikös ekat kaksoviset satkut oo vuosimallia -84? Lisätäkseni hämmennystäaero kirjoitti:Lie tuo läpivirtausratkaisu suunniteltu jo 2-oviseen satkuun. Sehän taisi tulla markkinoille ennen nooppaa, ellen väärin muista.Juha96 kirjoitti:Kokeiltu neliovisen c-pilaria ja vieläpä combinkin räppänää ennen kuin on keksitty oma läpivirtausratkaisu 2-oviselle. No ei varmaan ole kuitenkaan
Edit: aloin itsekin epäilemään itseäni, eikä me vielä ircin puolella keksitty varmuutta sille, koska 2D satku tulikaan. Ei siinä isoa eroa nooppaan ole suuntaan tahi toiseen, mutta kertokaa ny joku joka varmaksi muistaa
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Re: Saab 90 -87 Pori
Niin käsittääkseni tuli. Ja käsittääkseni sekä 900 2D että 90 että Cabriolet ovat kaikki kolme uusikaupunkilaista suunnittelua (Eero Miettinen?).Cullin kirjoitti:Jep ekat 2ov satkut tulivat 1984. Tästä löytyy mainosvideo tubesta. Tää noppa on kyllä yks mysteeri noitten räppänien takia. Ehkä alotuspostaaja voisi käydä läheltä kurkkaamassa onko se kyljessä ja c pilarissa oleva räppänä ihan "aidosti" siinä eikä vain ulkonäön vuoksi.timpetti kirjoitti:Eikös ekat kaksoviset satkut oo vuosimallia -84? Lisätäkseni hämmennystäaero kirjoitti:
Lie tuo läpivirtausratkaisu suunniteltu jo 2-oviseen satkuun. Sehän taisi tulla markkinoille ennen nooppaa, ellen väärin muista.
Edit: aloin itsekin epäilemään itseäni, eikä me vielä ircin puolella keksitty varmuutta sille, koska 2D satku tulikaan. Ei siinä isoa eroa nooppaan ole suuntaan tahi toiseen, mutta kertokaa ny joku joka varmaksi muistaa
Aika iso merkitys 2-ovisten ulkonäölle oli sillä, että eivät ottaneet tuota poistoritilää suoraan 900 4D:stä, vaan piilottivat räppänän puskurin taakse ja jättivät veistosmaisen kauniin teräksisen C-palkin.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Saab 90 -87 Pori
Aamen. Yksi syistä minkä vuoksi haaveissa onkin hankkia 2d 900 johonkin kohtaan.. Auton muotoilu on "kliini" ja linjakas.Juha96 kirjoitti:
Aika iso merkitys 2-ovisten ulkonäölle oli sillä, että eivät ottaneet tuota poistoritilää suoraan 900 4D:stä, vaan piilottivat räppänän puskurin taakse ja jättivät veistosmaisen kauniin teräksisen C-palkin.
Muuta itse aiheeseen, olisi tosiaan mielenkiintoista tietää onko nuo räppänät oikeasti toimivat vaiko vain koripelliin liimatut.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Saab 90 -87 Pori
Cullin kirjoitti: Ehkä alotuspostaaja voisi käydä läheltä kurkkaamassa onko se kyljessä ja c pilarissa oleva räppänä ihan "aidosti" siinä eikä vain ulkonäön vuoksi.
No perketti, pitänee käydä joku aamu/iltapäivä pysähtymässä viereen ja tutkia tarkemmin! Myös parempi kuva napata..timpetti kirjoitti:Muuta itse aiheeseen, olisi tosiaan mielenkiintoista tietää onko nuo räppänät oikeasti toimivat vaiko vain koripelliin liimatut.
Re: Saab 90 -87 Pori
Vaikuttaisi siltä, että tuossa autossa on enemmänkin pientä härpäkettä. Ehkä vaan joku intohimo lisäillä koristeeksi sitä sun tätä. Sinänsä muistelen ysikympin läpivirtaustuuletuksen olleen aika heikko, ehkä paremmat poistoaukot olisi olleet tarpeenkin!
Re: Saab 90 -87 Pori
Jep nopan ilmanvaihto on tosi heikko jonka takia avattavat takaikkunat on hyvä lisä autoon jos vaan raaskii hankkia. Itselläni juuri semmoiset hakusessa. Kirkkaina.
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Re: Saab 90 -87 Pori
Onko niitä kirkkaina? 900i Special ja 900 turboissa oli kai sävylasit, oliko perusmalleissa avattavia lisähintaan? Vai oliko siinä 2-ovisessa juhlamallissa, joka oli kaasutinkoneella ikkunat ilman tummennusta.
Re: Saab 90 -87 Pori
Kyllä niitä vissiin kirkkaanakin on saanut. Ehkäpä juuri noissa 2D juhlamalleissa. Jos ei muuten niin "lisävarusteena" mutta ei vissiin helposti tuu vastaan koska lähes kaikissa noissa on sävyt. Näin oon kuullu yheltä saabistilta. Joku tietäjä vois tähänkin antaa selvyyttä..
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89