Insigniassahan on käytännössä sama nelivetosysteemi kuin Saabissa. Siinä menee nettifoorumeilta luetut nelivedon teoriat uusiksi, kun Haldex vie Torsenia tollasessa teoriakokeessa. Eli kyllä, Torsenin markkinointi on kyllä onnistunut, kun sitä moni pitää niin jumalaisena nelivetona ja Haldexia lähinnä halpana yritelmänä.
Tosielämä on sitten jotain muuta, vähän niinkuin offroad-touhut on jotain muuta kuin Saab 9-3 tai Audi A6.
Lähempänä tosielämää saattaa olla vaikkapa tämä TM:n kumihuulifarkkujen muinainen vertailu, jossa Insignia pesi etenemiskyvyllään Sekä Torsen-Audin että Subarun saaden ainoana kympin etenemiskyvystä: https://tekniikanmaailma.fi/video-korot ... rtailussa/
Mutta jokaisen tosielämä on sitten yksilöllistä. Mulla tuossa töpselimitsussa on haukuttu neliveto, kun siltä kai jopa vois jotain odottaa kun valmistaja on tunnettu Pajerosta, Ralliartista ja aavikkoralleista yms. No en mä sitä ole saanut talvella mihinkään jumiin tai edes sutimaan vaikka alla on kuluneet ei-ihan-premiumit kitkakumit, ja läpi talven on käyty mökillä vähän kehnommankin ja auraamattoman tien päässä. Eli olen todennut että hieman kehnompana pidetylläkin pärjää ainakin mun elämässä oikein hyvin.
Kävin lumipyryssä aikanaan koeajamassa tuollaisen Insignia nelivedon, ja ei siitä jäänyt kyllä haukuttavaa. Haldexin maine on sellainen että takapyörät on vähän kuin apuakseli, mutta kyllä se liikahti eleettömästi liikennevaloista, peräkin suditteli kun lähti reilummalla kaasulla ja kaarteet mentiin aika tasapainoisesti. En mä toki autokaupan autoa nyt mihinkään rallipoluille vienytkään, ja sielläkin olisi varmaan kuskilta loppunut taito ennen kuin autosta ominaisuudet

Joka tapauksessa Saabin nelivedossa kehnoa taitaa olla vain Haldexin maine, itse systeemi ja sen toteutus Saabissa tai Opelissa toimii hyvin.