Porvoon moottoritie 5.4.

Näitkö tien päällä toisen Saabin, josta haluat tietää enemmän. Kysy täällä.
Vastaa Viestiin
teermet
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 08:11
Paikkakunta: E-Suomi

Porvoon moottoritie 5.4.

Viesti Kirjoittaja teermet »

Kukahan oli se, joka lähti Kilpilahden liittymän jälkeen Porvoon suuntaan oikealla kaistalla kiihdyttämään, kun itse jätätin takapuskurissani roikkuvan kauemmaksi. Itselläni harmaa ng 900 T, viereistä kaistaa ajaneella og 900. Vauhtini nousi noin 160 km/h, kun oikean kaistan kaheli vetäisi oikealta vauhdilla eteeni välttääkseen peräänajon omalla kaistallaan. Olisi muuten tullut kylkikosketus, jos en olisi lyönyt kenkää jarrulle - abs teki töitä.

Kyseinen kaveri kääntyi Emäsalon rampista ulos, koko loppumatkan sininen 900 savutti - vähintäänkin karstat paloi, toivottovasti kannen tiivistekin. Ilmeisesti kaveri luuli minun kisaavan hänen kanssaan, kun todellisuudessa seurasin vain taustapeiliä ja kiihdytin vitosella vain tämän tarpeen mukaan. Toinen vaihtoehto on, että kahelilla todellakin naksahti päässä. Mälli oli todella lähellä
Viimeksi muokannut teermet, Ke Kesä 08, 2005 07:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

Jaa jotain trollailua vaihteeksi täälläkin ? Oli käyttäjän ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa viesti....... saa nähdä jäikö viimeiseksikin.

Oli miten oli, kannattaa katsoa lähinnä eteensä eikä vain taustapeiliin ja ottaa huomioon että joku voi ehtiä vaikka kaasarisatkulla turbon eteen jos ei osaa käyttää vaihteita ;)
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Porvoon moottoritie 5.4.

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Kuva
teermet kirjoitti:Kukahan oli se, joka lähti Kilpilahden liittymän jälkeen Porvoon suuntaan oikealla kaistalla kiihdyttämään, kun itse jätätin takapuskurissani roikkuvan kauemmaksi.
Ei aavistustakaan, mutta kuvaus sopii kyllä hyvin tietyntyyppisiin kusipäihin, joita teillämme edelleen liikkuu aivan liian monta yksilöä.

Vähän jäi tuosta selostuksesta epäselväksi, että kuka ajoi mitä kaistaa ja kuka vaihtoi kummalle puolelle. Ja varsinkin se jäi epäilyttämään, että mitähän nestettä mahtaa lainehtia SINUN korviesi välissä, jos pitää sataankuuteenkymppiin asti ottaa vauhtia, että pääsee "puskurissaroikkujasta" eroon vaikkei sitten enää ehdi seurata mitä ympärillä tapahtuu.

Ei tullut mieleen vaihtaa itse kaistaa ja päästää se perskärpänen ohi, jos sillä oli johonkin muka kiire? Ei olisi enää roikkunut perässä.

Ei itketä kyllä meikäläistä, jos siitä og-satkusta tuossa tilanteessa tosissaan kärähti jotain. Mutta eipä myöskään olisi paljoa surettanut, vaikka olisitte kilkanneet toisenne radalta mullan alle, siinähän olisi vain toteutunut Darwinin ajatus fiksumpien eloonjäännistä.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

*huokaus*
Onneksi ei tartte tontulla kisailla..!!!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Slemmy
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Marras 17, 2003 12:13
Paikkakunta: Vantaa

Provosoituminen

Viesti Kirjoittaja Slemmy »

Moi,

tuosta tulee mieleeni tapaus, kun etenin moottoritiellä rajoitusten mukaan 80:n alueella ja kun satasen alue alkoi, ryhdyin kiihdyttämään ihan rauhallisesti. Samalle vasemmalle puolelleni tullut ohittaja ilmeisesti luuli, että yritin estää häntä ohittamasta tai muuten provosoida. Niinpäs hän ohitti ja jäi kahden metrin päähän etupuskuristani "opettamaan" minua hetkeksi, kunnes kiihdytti kauemmaksi.

Sen jälkeen olen ollut näissä tilanteissa (80 --> 100 kmh, 100 --> 120 kmh) varovaisempi ja "madellut" pienen matkaa entisellä nopeudella, kunnes ohittaja on päässyt reilusti ohi.

Terveisin
Markku
Ex 9-3 Aero 2001, ex 900c -89
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Porvoon moottoritie 5.4.

Viesti Kirjoittaja peinu »

teermet kirjoitti:Kukahan oli se, joka lähti Kilpilahden liittymän jälkeen Porvoon suuntaan oikealla kaistalla kiihdyttämään, kun itse jätätin takapuskurissani roikkuvan kauemmaksi. Itselläni harmaa ng 900 T, viereistä kaistaa ajaneella og 900. Vauhtini nousi noin 160 km/h, kun vasemman kaistan kaheli vetäisi oikealta vauhdilla eteeni välttääkseen peräänajon omalla kaistallaan. Olisi muuten tullut kylkikosketus, jos en olisi lyönyt kenkää jarrulle - abs teki töitä.

Kyseinen kaveri kääntyi Emäsalon rampista ulos, koko loppumatkan sininen 900 savutti - vähintäänkin karstat paloi, toivottovasti kannen tiivistekin. Ilmeisesti kaveri luuli minun kisaavan hänen kanssaan, kun todellisuudessa seurasin vain taustapeiliä ja kiihdytin vitosella vain tämän tarpeen mukaan. Toinen vaihtoehto on, että kahelilla todellakin naksahti päässä. Mälli oli todella lähellä
Olit siis 160km/h ohittamassa vasemmalla kaistalla olevaa oikealta, samaa autoa jota og väisti? Puskurissa roikkuja oli eri kaistalla kuin sinä? :) Aika "hauska" tarina....

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin