Kuopion motari
-
- "Turbo"
- Viestit: 208
- Liittynyt: To Helmi 12, 2004 21:05
- Paikkakunta: Kuopio
Siis selvyyden vuoksi:
Kuopion eteläinen motari on todella hiljainen liikennemääriltään, mutta savolaisella liikennekulttuurilla siitäkin saa ruuhkaisen. Se on suht uusi ja hyväkuntoinen tieosuus, jossa on 100 km/h rajoitus. Verrattuna muihin Suomen motareihin siihenkin kuuluisi ehdottomasti 120 rajoitus kesällä. Ramppeja on todella harvaan. Mutta se on sama paljonko siinä olisi rajoitus, silti riittää näitä käkkyröitä, jotka "ajavat turvallisesti" kahdeksaakymppiä omasta mielestään vaarantamatta liikennettä.
Jos edessäoleva ajaa huomattavaa alinopeutta eikä välitä esim. pitkien vilautuksesta, minäkin painelen tarvittaessa oikealta ohi.
Kuopion eteläinen motari on todella hiljainen liikennemääriltään, mutta savolaisella liikennekulttuurilla siitäkin saa ruuhkaisen. Se on suht uusi ja hyväkuntoinen tieosuus, jossa on 100 km/h rajoitus. Verrattuna muihin Suomen motareihin siihenkin kuuluisi ehdottomasti 120 rajoitus kesällä. Ramppeja on todella harvaan. Mutta se on sama paljonko siinä olisi rajoitus, silti riittää näitä käkkyröitä, jotka "ajavat turvallisesti" kahdeksaakymppiä omasta mielestään vaarantamatta liikennettä.
Jos edessäoleva ajaa huomattavaa alinopeutta eikä välitä esim. pitkien vilautuksesta, minäkin painelen tarvittaessa oikealta ohi.
#776
Autot: 90 85 / 90i 85 / 96 64 Kulkimet: Commencal Meta 5.5, Volvo XC70 AWD D4 2014
Autot: 90 85 / 90i 85 / 96 64 Kulkimet: Commencal Meta 5.5, Volvo XC70 AWD D4 2014
-
- "Turbo"
- Viestit: 208
- Liittynyt: To Helmi 12, 2004 21:05
- Paikkakunta: Kuopio
Itse asiassa se taitaa kuitenkin olla motaria kun katsoo tuota
http://www.tiehallinto.fi/kartta/at23q2.htm
Moottoriliikennetietä taitaa olla Toivala- Päiväranta väli. Vai olenko oikeassa? Pitää olla ensi kerralla tarkkana kun kulkee sieltä ja katsoa merkit.
http://www.tiehallinto.fi/kartta/at23q2.htm
Moottoriliikennetietä taitaa olla Toivala- Päiväranta väli. Vai olenko oikeassa? Pitää olla ensi kerralla tarkkana kun kulkee sieltä ja katsoa merkit.
#776
Autot: 90 85 / 90i 85 / 96 64 Kulkimet: Commencal Meta 5.5, Volvo XC70 AWD D4 2014
Autot: 90 85 / 90i 85 / 96 64 Kulkimet: Commencal Meta 5.5, Volvo XC70 AWD D4 2014
Moottoriliikennetie on keskikaiteella erotettu tieosa ja moottoritie leveällä keskikaistalla erotettu tienosa. Keskikaiteellinen pätkä on Kuopion eteläpuolella ns. koetie, jossa testattiin kavennettua poikkileikkausta ja keskikaidetta. Moottoritien 100 km/h rajoitus johtunee huonohkosta vaaka- ja pystygeometriasta, lisäksi poikkileikkaus taitaa olla hieman liian kapea ( päällystetty piennarosa ) ohjeisiin nähden . Lisäksi ramppeja on kyllä kaupungin kohdalla tiheään ja niiden vaakageometria on surkea. Pääsuunnassa 100km/h rajoitus on kyllä perusteltu. Jos siinä saisi ajaa 120km/h ruuhka-aikana niin ruumiita saisi tällä liikennekulttuurilla olla keräämässä joka viikko!
Tosin mielestäni ko. välille kannattaisi kokeilla muuttuvaa nopeusrajoitusta, joka mahdollistaisi turvallisesti ruuhka-ajan ulkopuolella 120km/h käytön.
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Kannattaa laittaa hätävilkut päälle jos on oikeasti kiire.riisipussi kirjoitti:Toisaalta ihmisten kannattaisi ottaa huomioon että joskus voi olla jollakin oikeasti kiire. On sattunut kohdalle tilanne että olisi jouduttava sairaalaan ja kanssa autoilijat rupeavat kisailemaan ja blokkaamaan, sellaisessa tilanteessa on hermo aika kireällä.
Silloin ihmiset tekevät (melkein) yhtä kiltisti tietä kuin ambulanssille.
nim. kerran duunissa aika saatanan tiukat myrkyt päälleen kaatanut.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
saatoin olla minä. 0g satku oli vielä. muistan tilanteen, koska tyttöystävä vittuili minulle ko lehtijutusta.
ainakin samaisena perjantaina ohitin yhen joka ajeli alle yheksääkymppiä ohituskaistalla eikä ohituksen jälkeenkään mennyt omalle kaistalle vielä pitkään aikaan. takanatuleva autokin ohitti kyseisen törpön oikealta.
ainakin samaisena perjantaina ohitin yhen joka ajeli alle yheksääkymppiä ohituskaistalla eikä ohituksen jälkeenkään mennyt omalle kaistalle vielä pitkään aikaan. takanatuleva autokin ohitti kyseisen törpön oikealta.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
17§
Ohittaminen
Edellä kulkeva ajoneuvo on ohitettava vasemmalta. Milloin edellä kulkeva kääntyy tai selvästi valmistautuu kääntymään vasemmalle, se on kuitenkin ohitettava oikealta.
Oikealta saa ohittaa, jos kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa ja ajoneuvot kulkevat rinnakkaisilla ajokaistoilla. Polkupyöräilijä ja mopoilija saa muutoinkin ohittaa muun ajoneuvon kuin polkupyörän tai mopon oikealta.
Raitiovaunu on ohitettava oikealta. Sen saa kuitenkin ohittaa vasemmalta, missä kiskojen sijainti sitä edellyttää, jos se voi tapahtua vaaratta ja haitatta. Yksisuuntaisella ajoradalla raitiovaunun saa muutenkin ohittaa vasemmalta, jos liikenneolosuhteet sen sallivat.
Tienpidossa tai vastaavassa tiellä tai sen vieressä tehtävässä työssä käytettävää, asianmukaisesti merkittyä ajoneuvoa ohitettaessa saa menetellä olosuhteisiin nähden sopivimmalla tavalla tarpeellista varovaisuutta noudattaen.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1981/19810267
Ohittaminen
Edellä kulkeva ajoneuvo on ohitettava vasemmalta. Milloin edellä kulkeva kääntyy tai selvästi valmistautuu kääntymään vasemmalle, se on kuitenkin ohitettava oikealta.
Oikealta saa ohittaa, jos kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa ja ajoneuvot kulkevat rinnakkaisilla ajokaistoilla. Polkupyöräilijä ja mopoilija saa muutoinkin ohittaa muun ajoneuvon kuin polkupyörän tai mopon oikealta.
Raitiovaunu on ohitettava oikealta. Sen saa kuitenkin ohittaa vasemmalta, missä kiskojen sijainti sitä edellyttää, jos se voi tapahtua vaaratta ja haitatta. Yksisuuntaisella ajoradalla raitiovaunun saa muutenkin ohittaa vasemmalta, jos liikenneolosuhteet sen sallivat.
Tienpidossa tai vastaavassa tiellä tai sen vieressä tehtävässä työssä käytettävää, asianmukaisesti merkittyä ajoneuvoa ohitettaessa saa menetellä olosuhteisiin nähden sopivimmalla tavalla tarpeellista varovaisuutta noudattaen.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1981/19810267
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Joopa joo. Näistä sitten voimme lukea joistain "tutkijalautakuntaa tarvittiin" tjsp.palstalta kun em. performansseja esitetään jonkun sellaisen takapuskurissa joka ei todellakaan ole tottunut väistelemään.dimebak kirjoitti:Tässä on hyvä vinkki tällaiseen em. kirjoitettuun. Aja lähelle puskuria, mieluiten vielä sumarit päällä ja siten, että vasemmanpuolen ajovalo näkyy edellä ajavan auton ohi. Omakohtaisena kokemuksena toimii, jopa A8 quattro vaihtoi oikeanpuoleiselle kaistalle.
Aika moni täälläkin näyttää valittavan "hitaammista jotka eivät osaa väistää" tjsp. eikä ole tajunnut että niistä pääsee parhaiten eroon lähtemällä aikaisemmin liikkeelle ja ajamalla vieläkin hitaammin ja antamalla ns. "nopeampien" kärsiäCC Aero kirjoitti:Eikö ihmisillä ole oikeasti parempaakaan tekemistä, kuin kirjoitella paikallislehteen näistä kokemistaan suurista vääryyksistä? Kyllä kai sitä saisi jokainen olla päivittäin kirjoittelemassa liikenteessä tapahtuvista rikkomuksista, jos vain olisi luonteeltaan kotipoliisi.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Toivottavasti ei putoa nopeus aurinkoisena kesäpäivänä kovin paljoa alle rajoitusten.wesku kirjoitti:Aika moni täälläkin näyttää valittavan "hitaammista jotka eivät osaa väistää" tjsp. eikä ole tajunnut että niistä pääsee parhaiten eroon lähtemällä aikaisemmin liikkeelle ja ajamalla vieläkin hitaammin ja antamalla ns. "nopeampien" kärsiä
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)