Kajaani 2.6. OG 900 "Aero"

Näitkö tien päällä toisen Saabin, josta haluat tietää enemmän. Kysy täällä.
Vastaa Viestiin
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Kajaani 2.6. OG 900 "Aero"

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

Tuollaisen bongasin Kajaanissa eilen noin kymmenen aikoihin, ehkä vähän jälkeen. kääntyi Prisman kulmalta Maxi-Makasiinille päin (siis sinne sillan ali jne...). Tuo Aero on lainausmerkeissä siksi kun siinä näytti olevan joku levikesarja (airflow?) ja sitten siinä oli tri-spoke vanteet (ilman keskiösuojia) ja jonkinnäköinen spöge taisi olla takaluukun päällä. En sitten nähnyt tarrkemmin että mikä se oli loppujenlopuksi... Väri oli ehkä hieman vihertävä. klubilaisia, vai joku tuntematon harrastaja tms...?
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Minut taisit nähdä. Aeron helmat sain edellispäivänä paikoilleen ja vanteita on tosiaan superaerot, joissa ei kuulu olla keskiösuojia. Spoikka on pieni orkkis. Väri on harmaa, eikä vihreä..

Tuolta löytyy pari kuvaa viime talvelta. Kuvissa on tosin eri vanteet, eikä helmoja ole ja konepellin alla on tapahtunu muutoksia. Täytyykin päivittää tiedot tuonne rekisteriin. http://office.vippet.net/servlet/genera ... age=101508

Millä autolla sinä olit liikeenteessä? Saabilla?
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

JuHem kirjoitti:Minut taisit nähdä. Aeron helmat sain edellispäivänä paikoilleen ja vanteita on tosiaan superaerot, joissa ei kuulu olla keskiösuojia. Spoikka on pieni orkkis. Väri on harmaa, eikä vihreä..
Nuista vanteista muuten, kun minäkin olen oppinut vihdoin, että tuo malli ei ole enää se alkuperäinen superaero, vaan tuota kutsutaan nimellä threespokeaero(muistaakseni). Joskus sain nenilleni, kun menin itse nuita avoimella pulttikehällä olevia superairoiksi kutsumaan. Superaerot on ainoastaan ne missä pultit tulevat piiloon. Pilkunnu**intaahan tämä on, hienoja vanteita molemmat joka tapauksessa!

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

No joo, ihan miten vaan. En mä ainakaan vielä ole oppinu kunnolla, että mikä on aero mikä superaero jne. Nyt on taas opittu jotain lisää. Pääasia tietysti, että näyttää hyvälle :D
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

harmaa... Näin sitten vähän huonosti sen värin... Näytti sen mazdan takalasin läpi jotenkin hailakan vihreältä... niin tosissaan olin yhden toverin matuskan kyydissä. Sellainen teinihkö punainen 323, tuskin huomasit...

Vaan jos näkyy Kajaanissa päin haalistunut, punainen 96 takalasiritilällä ja jalkkisvanteiden kera niin sillon oon minä asialla. Komia autohan tuo sinulla on, JuHem. Vähän ollut mietinnässä, että jos joskus minäkin sellaisen...
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Vastaa Viestiin