Tonppa kirjoitti:Nii'i, ja siinäpäs se meikäläisen epävarmuus oikeastaan astuukin kehiin: en nimittäin oikeastaan tiedä mitään motuureista tai veihteistoista, saatika niiden kunnosta. Joten kyseessä enemmän tai vähemmän olisi meikäläisen kannalta sika säkissä - tyyppinen ostos.
Tuo kaupan oleva auto kyllä muuten vastaa enemmänkin kuin mitä olen etsiskelemässä. 2.3CDTA olisi oikein mukava olla pihassa. Autohan on Pääkaupunkiseudulla, olisko vapaaehtoisia käymään vilkaisemassa?
Ehän mäkään niistä mitään tiedä, teen vain Kyllä siitä oppii jos sattuu kömmähdyksiä...heh.
Onko tuo ko. auto liikkeessä myynnissä? Jos on lähellä omia suuntia, niin voisin käydä kattomassakin. Tonnari 2.3T:lla kuulostaa kyllä hyvältä, onko minkä vuotinen?
Tonppa kirjoitti:Ja samaan syssyyn: onko kellään havaintoa Polar renkaan pihassa seisovasta 9000 CSE:stä, jonka keulassa turbomerkinnät.. Onko auto huollossa vai myynnissä?
Ko. tonnari on vaimoni veljen -93 täyspaineturbo jossa alla 16" aerot. Kaveri on töissä tuolla Polar Partsilla. Auto seisoi pihalla muutaman päivän kun siihen tehtiin moniurahihnan kiristinremppaa. Varmaan se myykin sen jos tarpeeksi tarjoat
Morjens, en tiedä olinko minä mutta ainakin kuvauksenlainen tonnari löytyy ja tietenkin komeilla vanteilla ja vihellyksellä joka on ehkä hiukan kovanlainen ... ja noista mummoista vielä... Rovaniemellä on myös yksi sininen automaatti 9000 turbo jota ajaa sellainen pieni ja huonosti kepin kanssa kävelevä, aika iäkäs mummo.
Tonppa kirjoitti:Automaatti on kyseessä. Turbiini pitäisi ilmeisesti irrottaa vanhasta, mutta se lienee kuitenkin kunnossa..
Mmm, turbiinilla mahdetaan tarkoittaa "keskipakosäädintä"? Se on aika helpossa paikassa ja sen irrottaminen/vaihtaminen onnistuu myös laatikon ollessa kiinni autossa. Tähänkin saat yksityiskohtaisia vinkkejä, jos tekemään rupeet
Se on juuri se osa, mihinkä täällä paljon porukat ovat vaihtaneet kulmikkaita tiivisteitä, tälläkin hetkellä keskustelu menossa "9000"-osioissa. Se itse "turbiini" on perhanan yksinkertainen mötikkä, että siinä ei montaa hajoavaa palikkaa ole ja varmaan tässä sunkin ko. tapauksessa korjaukseksi riittää tiivisteiden vaihto?
Vaihtolaatikon pitäsi kyllä olla aikas hyvässä kunnossa, ja siitä jonkinmoinen näyttö, koska irrottaminen/kiinnittäminen on kuitenkin sen verran iso homma, että sitä ei kannata ruveta tekemään, jos vaihtolaatikko onkin jokin p*ska...
mitenkä turbiinin saa vaihdettua laatikon ollessa paikoillaan :!:eikös turbiini tunneta myös momentin muuntimen nimellä
Tonppa kirjoitti:Automaatti on kyseessä. Turbiini pitäisi ilmeisesti irrottaa vanhasta, mutta se lienee kuitenkin kunnossa..
Mmm, turbiinilla mahdetaan tarkoittaa "keskipakosäädintä"? Se on aika helpossa paikassa ja sen irrottaminen/vaihtaminen onnistuu myös laatikon ollessa kiinni autossa. Tähänkin saat yksityiskohtaisia vinkkejä, jos tekemään rupeet
Se on juuri se osa, mihinkä täällä paljon porukat ovat vaihtaneet kulmikkaita tiivisteitä, tälläkin hetkellä keskustelu menossa "9000"-osioissa. Se itse "turbiini" on perhanan yksinkertainen mötikkä, että siinä ei montaa hajoavaa palikkaa ole ja varmaan tässä sunkin ko. tapauksessa korjaukseksi riittää tiivisteiden vaihto?
Vaihtolaatikon pitäsi kyllä olla aikas hyvässä kunnossa, ja siitä jonkinmoinen näyttö, koska irrottaminen/kiinnittäminen on kuitenkin sen verran iso homma, että sitä ei kannata ruveta tekemään, jos vaihtolaatikko onkin jokin p*ska...
mitenkä turbiinin saa vaihdettua laatikon ollessa paikoillaan :!:eikös turbiini tunneta myös momentin muuntimen nimellä
Tässähän tää onkin, itse ainakin olen kuullut sekä keskipakosäätimen että momentinmuuntimen tarkoittavan "turbiinia". Vaihtoprobleemaan olivat Länsi Autossa viime vuonna tonnariin vaihtamassa "turbiinia", ja kun tarkemmin kyselin, niin tarkoittivat nopeustiedon laatikolle antavaa 3-vaihe säädintä.
Ja onhan turbiiniakselikin, keskimmäinen niistä laatikosta momentinmuuntimeen menevästä spoorista.
Mutta aivan totta korjasit, jos Tonpan laatikossa tarviisi "momentinmuunnin-turbiini" vaihtaa, niin ei onnistu ilman laatikon irrottamista.
Tiedä näistä
Tämän syksyn seminaarisessiot on iteltä ohi (onneksi!). Nyt pitäs tehä vähän töitä, ja keväällä kait alkaa kirjottaan tosissaan. Saas nähdä kuinka käy!
Hyvin oli pistetty saba lähtövalmiiksi, niin että turbomerkit oli näkyvästi esillä ohikulkijoiden ihailtavaksi.
No jo on perkules. Itte ku asu vielä kotiseudulla niin ainoat saabistit alueella tais oma veli, iskariot (toisinaan) ja make206. Nyt on sitten joka saabisteja.
T: LapinGansta (työtoverin antama nimi ku kuuli, että olen lapista)
P.S. Joulun aikaan tuun käymään "kotona", että saattaapi näkyä punainen Turbo, ainakin Saken baarin pihassa