Avo Viggen Espalla..
Avo Viggen Espalla..
lauantaina vähän ennen klo 18. Onko joku klubilaisia? Auto on ilmeisesti tuotu ulkomailta, oli nimittäin takarekisterin ympärillä vielä iso kehikko, jossa vanha rekisterikilpi on ollut. Mutta on se hieno! Onnea löydöstä. 

Re: Avo Viggen Espalla..
Kiitos vain kehuista. Minä se olinMitro kirjoitti:lauantaina vähän ennen klo 18. Onko joku klubilaisia? Auto on ilmeisesti tuotu ulkomailta, oli nimittäin takarekisterin ympärillä vielä iso kehikko, jossa vanha rekisterikilpi on ollut. Mutta on se hieno! Onnea löydöstä.

Autossasi oli muuten varsin tyylikkäät vanteet!
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Kiitos. Vanteet olivat kompromissi, bbs:t olivat saavuttamattomissa.. Sopii mielestäni hyvin Saabiin. 
On se vaan niin että noi Viggenit nostaa karvat pystyyn kun niitä näkee. Niissä on sitä jotain.
Minulla ajatuksissa pikkuhiljaa etsiä uudempaa Aeroa itselleni, jolla olisi ajettu vähän. No, ei nykyiselläkään ole ajettu kuin 70000km.

On se vaan niin että noi Viggenit nostaa karvat pystyyn kun niitä näkee. Niissä on sitä jotain.

Minulla ajatuksissa pikkuhiljaa etsiä uudempaa Aeroa itselleni, jolla olisi ajettu vähän. No, ei nykyiselläkään ole ajettu kuin 70000km.
Viggenit ovat katoavaa kansanperinnettä. Vielä muutama vuosi sitten niitä oli Saksassakin myynnissä aika lailla, mutta nyt ei montaa ainakaan netistä löydy. Niiden myyntihinnat ovat laskeneet ja hyviä yksilöitä löytyy vielä varsinkin Ruotsista. Kymmenen vuoden päästä ovat aikamoisia harvinaisuuksia kuten tietyt 96-mallit nyt. Jos Saabin uutta 9-2-mallia ei valmisteta enää monta vuotta tulee siitäkin joskus haluttu keräilykohde.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Kts. http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... oriongelmaMitro kirjoitti:
Onko Viggeneissä jotain mitä pitäisi tietää ennen hankintaa verrattuna nykyiseen Aerooni?
Viggenissä on ko. kone, mutta Saabilla on muistaakseni 8 vuoden takuu moottoriin jos huollot on tehty asianmukaisesti. Periaatteessa jos autoa on pidetty hyvin, huollettu säännöllisesti eikä rääkätty ongelmia ei pitäisi olla. Itsellä ei ole ollut muita korjauskohteita kuin katon yksi sensori. Kovakattoisissa ei tarvitse siitäkään murehtia.

Nimimerkeillä Vigge, Pade ja CCAero on varmasti parempaa tietoa asiasta.
PS. Itsellä oli ennen 01-mallinen Aero ja kun Viggeniä pääsi ensimmäisen kerran kokeilemaan niin yllätys oli aikamoinen. Paperilla hv-ero yms. ei vaikuta suurelta, mutta ajossa sen kyllä todella huomaa. Alavääntö ja moottorin luonne ovat Viggenissä kyllä ihan eri luokkaa Aeroon verrattuna.
Onnea vaan hankinnalle mikä se sitten onkaan!

Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Minulla on ainakin B204R kone, joka oli sitä "vanhaa" sarjaa ennen näitä B205/B235 koneita, joihin tuo vika viittaa. Autoni on kanssa vuosimallia -99. Ilmeisesti myös -99 Viggeneissä on vanhempaa sarjaa oleva kone? (Korjatkaa jos olen väärässä) Silloin tuota ongelmaa ei pitäisi olla.
Tuo alapään teho tulisi tarpeeseen, koska tuo 200hp kone ei tunnu vääntävän kovin tehokkaasti alakierroksilla.
Tuo alapään teho tulisi tarpeeseen, koska tuo 200hp kone ei tunnu vääntävän kovin tehokkaasti alakierroksilla.

Mitro kirjoitti:Minulla on ainakin B204R kone, joka oli sitä "vanhaa" sarjaa ennen näitä B205/B235 koneita, joihin tuo vika viittaa. Autoni on kanssa vuosimallia -99. Ilmeisesti myös -99 Viggeneissä on vanhempaa sarjaa oleva kone? (Korjatkaa jos olen väärässä) Silloin tuota ongelmaa ei pitäisi olla.
Olet väärässä

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11