Radalle.com 8.5 Turussa

Näitkö tien päällä toisen Saabin, josta haluat tietää enemmän. Kysy täällä.
saabturbo
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 15:26

Viesti Kirjoittaja saabturbo »

No mitä nyt 1.5 baarin ahtopaineilla ja 3"tuuman putkistolla ja
bensapaineen nostamisella+filtterillä irtoaa? Onko kokemuksia?
Männät on koneistettu ja alakerta tasapainoitettu. Auto meni tänään
seisontaan turbon hyytymisen vuoksi ja moottori päätettiin nostaa pois
uuden peltisarjan ja turbon asennuksen vuoksi. Samalla olisi tarkoitus
laittaa 4kpl lisäsuuttimia tai isommat suuttimet ja 2.3litrasen kansi. Uusi välijäähdytin olisi tarkoitus myös asentaa ja downpipe+uudet ahtoputket.
Onhan toi laatikko jo vaihdettu 3 kertaa ja tällä hetkellä vahvistettu
laatikko on kestänyt kaksi kesää ilman mitään ongelmia. Tuleviin muutoksiin vaikutti myös paikallisten nissan kuskien henkselien paukuttelu! Saabismi jyrää....
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

miten sitä lootaa on vahvistettu ?

olisi hyödyllinen tieto =?
saabturbo
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 15:26

Viesti Kirjoittaja saabturbo »

Toi oli hyvä kysymys. Sillon kun ostin auton pois ukoltani ni siinä oli sillon
laatikko paskana ja se osti siihen laatikon joka oli vahvistettu. Se on jostain 9000 millä ajettiin jotain kilpa luokkaa ja se myytiin tarpeettomana
pois. Hyvin on kestäny omaa rankkaa kaasujalan käyttöä ja pientä sorviakin välillä ja en ole edes öljyjä koskaan vaihtanu, tarvis varmaan.
Siinä on jotain laakereita ja akseleita vaihdettu.
sc^
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 00:14
Paikkakunta: Riihimäki/Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sc^ »

Tätä kyseistä autoa tuli ihailtua viime kesällä ahvenistolla.. Oltiin racherin kanssa siinä kuvailemassa joka nurkasta varmaan 15 minuuttia :D
-----------------------------
Saab 900i -87
kivi
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: La Kesä 12, 2004 15:13

Viesti Kirjoittaja kivi »

saabturbo kirjoitti:Tuleviin muutoksiin vaikutti myös paikallisten nissan kuskien henkselien paukuttelu! Saabismi jyrää....
´

paukutteluunhan on ollut aihettakin :lol:
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

saabracing kirjoitti:miten sitä lootaa on vahvistettu ?

olisi hyödyllinen tieto =?
http://www.saabmerkkiluokka.com/saannot.html <-- Tuolla on ainakin jotain ohjeita siitä laatikosta.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

limmo kirjoitti:
saabracing kirjoitti:miten sitä lootaa on vahvistettu ?

olisi hyödyllinen tieto =?
http://www.saabmerkkiluokka.com/saannot.html <-- Tuolla on ainakin jotain ohjeita siitä laatikosta.
Yksi nolla liian vähän, eli merkkiluokassa ajetaan 900:lla ja nyt oli kyse 9000:n lootasta..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

juu, näin on, mut eipä ne periaatteet siitä varmaan ihan hirveesti muutu.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

noniinno, vahvistetaan heikkoja paikkoja pätee aina, mutta eihän 9k ole esim. ensiövetoa ollenkaan, ja muutenkin laatikko melkoisen erilainen kuin satkussa
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Muistu mieleen, että onhan suomen radoilla nähty ainakin yksi 9000CC turbo ja kuskina oli :?: :?: Jarno, Jarmo, Sukeva :?: :?: :?: 80/90-luvun taitteessa. Muistaakseni ainakin Vauhdin Maailmasta tuttu.
Rataluokkaa en osaa sanoa, mutta muistelisin olleen aikasta ripeä peli eli pärjänneen hyvin. Luulisi siis ettei tässäkään laatikko olisi ihan vakio. Olisi mielenkiintoista, jos tuosta löytyisi jostakin lisää tietoa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Tässä muutama kuva Saab automuseosta. En tiedä onko niistä sen enempää apua. Ovat kooltaan noin 800kt-900kt eli isoja.
Jare Sukavan 9000 Uudenkaupungin automuseossa 2004
Saab 900 Uudenkaupungin automuseossa
2. Saab 900
3. Saab 900
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Haza kirjoitti:noniinno, vahvistetaan heikkoja paikkoja pätee aina, mutta eihän 9k ole esim. ensiövetoa ollenkaan, ja muutenkin laatikko melkoisen erilainen kuin satkussa
Noh, selvispä sekin sitte :roll: Itellä ei kyllä noista tonnareista oo mitään kokemuksia eikä tuntemusta :oops: Ajattelin vaan, et jospa siitä olis ollu mitään apua, mut... Ehkäpä väärä paikka meikäläiselle :?
9-3SC 2.0t Aut. -08
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Limmo kirjoitti:Noh, selvispä sekin sitte :roll: Itellä ei kyllä noista tonnareista oo mitään kokemuksia eikä tuntemusta :oops: Ajattelin vaan, et jospa siitä olis ollu mitään apua, mut... Ehkäpä väärä paikka meikäläiselle :?
Kantapään(kin) kautta oppii, varsin tehokkaasti jopa yleensä ;)
esim. meikäläinen ainakin muistaa seuraavaksi että 9k öljypohjasta otetaan öljynpinnananturi irti ennen kuin revitään öljypohja irti lohkosta, menee nimittäin anturi rikki :(
9000:ssahan on muuten tekniikka poikittain joten sekin jo tekee laatikosta varsin erilaisen kuin 900:n..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Vastaa Viestiin