Kalevan lukijakuva
Re: Kalevan lukijakuva
En tunne paikkaa; kumpi tuossa kohtaa on väistämisvelvollinen? Ilmeisesti Akkolankatua ajanut tuli oikealta ja oli niin ikään kääntymässä vasemmalle?
Jutusta ei käy ilmi, katsottiinko Torikatua ajanut syylliseksi toisen auton kolarointiin. Jos ei ja hän oli väistämisvelvollinen, olisi kannattanut mieluummin ajaa päälle. Tai no, kannattanut ja kannattanut... mutta silti.
Jutusta ei käy ilmi, katsottiinko Torikatua ajanut syylliseksi toisen auton kolarointiin. Jos ei ja hän oli väistämisvelvollinen, olisi kannattanut mieluummin ajaa päälle. Tai no, kannattanut ja kannattanut... mutta silti.
Re: Kalevan lukijakuva
Itse en ainakaan putsaa lumia autoista kuin tuulilasista ja etusivuikkunoista siitä syystä että sitten tulisi lisää kolattavaa, jos niitä lumia alkaa harjailemaan omaan pihaan. Ja lisäksi on aivan liian kova homma käydä harjalla koko autoa läpi. Lentää ne jossain vaiheessa pois kuitenkin.
Niin joo valot olen useimmiten kyllä kaivanut esiin.
Niin joo valot olen useimmiten kyllä kaivanut esiin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Kalevan lukijakuva
Juuri tuon suuntaisen välinpitämättömyyden takia olin jäädä auton alleng900aero kirjoitti:Itse en ainakaan putsaa lumia autoista kuin tuulilasista ja etusivuikkunoista siitä syystä että sitten tulisi lisää kolattavaa, jos niitä lumia alkaa harjailemaan omaan pihaan. Ja lisäksi on aivan liian kova homma käydä harjalla koko autoa läpi. Lentää ne jossain vaiheessa pois kuitenkin.
Niin joo valot olen useimmiten kyllä kaivanut esiin.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Kalevan lukijakuva
Jos tuulilasi ja etusivuikkunat ovat jotenkin lumivapaat, ja valotkin sen verran että auto on mahdollista havaita kunnnolla, niin mitä vaaratekijöitä voi katolla, konepellillä, jne, lojuva lumi aiheuttaa? Takasivulaseista tai takalasista ei muutenkaan koskaan tule katsottua ulos, omasta mielestäni niitä on aivan turhaa putsailla.kalle37 kirjoitti:
Juuri tuon suuntaisen välinpitämättömyyden takia olin jäädä auton alle
Peilit tosiaan sulavat lämmityksellä, eikait jäisiä sähkösäätöisiä peilejä kannata muutenkaan mennä kraappailemaan?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Kalevan lukijakuva
Eilen jouduin yhden turisti passatin lumien uhriksi. Turisti tuli 2kaistatiellä 70alueella ohi ja vaihtoi samantien siihen mun eteen jäi siihen junnaamaan, niin eikös sieltä sen katolta lentäny kaikki lumet meikäläisen nokalle ja lasille, jumalauta! Turbo päälle ja ohi, niin tilanteesta selvittiin, toinen vaihtoehto olis ollu tiputtaa nopeus 60 ja jättää välii, mut ei kiitos.
Kyl on porukka välinpitämättömiä. Jäätävimmimät suoritukset on kyl kun etu- ja takavaloja ei harjata ollenkaan, siihen ny kaikilla ainakin pituus riittää.
Kyl on porukka välinpitämättömiä. Jäätävimmimät suoritukset on kyl kun etu- ja takavaloja ei harjata ollenkaan, siihen ny kaikilla ainakin pituus riittää.
Viimeksi muokannut Smyygi, To Helmi 10, 2011 00:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kalevan lukijakuva
Nii mun tai jonkun muun näköesteeksi, kiitti V*****Ing900aero kirjoitti: Lentää ne jossain vaiheessa pois kuitenkin. Ja lisäksi on aivan liian kova homma käydä harjalla koko autoa läpi
Nii ja sit voisit ruveta käymään lenkil, et kunto kasvaa ja jaksaisit kolata koko auton puhtaaks.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kalevan lukijakuva
Omakohtaista kokemusta parin päivän takaa, kun sato taas sen about metrin lunta ryöpäivän aikana. Firman pihassa putsasin sen normaalin kämmenen kokosen aukon tuulilasiin, vähän hihalla putsasin sivuikkunoita, takalasin näkyvyys hoitu pyyhkijällä ja eiku menoksi. Kotiin ajellessa (nollakeli) putsaantui traktori pääsääntöisesti kyllä ihan kivasti lumesta, mutta katolla ollut märän lumen "patsas" liukui suoraan tuulilasille ja konepellille Moottorikahvilan tsikaaniin perinteistä viimehetken ralli-jarrutusta tehdessä Sen aikaa kun kesti hosua pyyhkijät päälle oli kyllä näkyvyys aika nolla Ois voin jännittää jos ois ollu yli 50km/h vauhtia, nyt vaan lähinnä huvitting900aero kirjoitti:Jos tuulilasi ja etusivuikkunat ovat jotenkin lumivapaat, ja valotkin sen verran että auto on mahdollista havaita kunnnolla, niin mitä vaaratekijöitä voi katolla, konepellillä, jne, lojuva lumi aiheuttaa?kalle37 kirjoitti:
Juuri tuon suuntaisen välinpitämättömyyden takia olin jäädä auton alle
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Kalevan lukijakuva
heh! Toi oli päivän paras.georgahti kirjoitti:jos muutat omakotitaloon, niin saattaa totuudesta tulla epätotuus.heidi kirjoitti:Ja lumityöt ovat ihan mukavia puuhia, jos ei ole kiire. (pakun katto on kyllä hieman hankalampi tapaus).
Vois olla aika mageet edessäkin vastusraidat.georgahti kirjoitti:nuo näkyvyyden esteet tulee kuitenkin tietyllä kelillä, vaikka olisit miten putsannut lasit. tietysti atuonvalmistajat voisivat lisätä autoihinsa vaikka sähköllä lämmitettävät tuulilasit.heidi kirjoitti:Mutta erään saabistin käsitys auton lumien putsaamisesta on seuraava: tuulilasi putsataan pyyhkimillä, jolloin reunoille jää kivasti paksulti sellaiset janat lumikokkareita.
Joo, aina ei lähtiessä putsattu auto takaa näkyvyyttä. Olen kerran tänä talvena joutunut pysähtymään kesken matkan putsaamaan tuulilasia, jotta näkisi ulos jotain. Tuli taivaalta niin jäätävää tihkusadetta, ettei pyyhkimet ja puhallusteho tuulilasille riittäneet. Vajaa 100 kilsaa olin jo tullut, joten autokin oli lämmin. Silti veti jäähän.
Re: Kalevan lukijakuva
Onhan noita lämmitettäviä tuulilaseja ollut jo iät ja ajat joissain... öö... folkkar... eikun mitäs ne olikaan... fiat? ääh, joku f-kirjaimella alkava se tais olla.heidi kirjoitti:Vois olla aika mageet edessäkin vastusraidat.
Joo, aina ei lähtiessä putsattu auto takaa näkyvyyttä. Olen kerran tänä talvena joutunut pysähtymään kesken matkan putsaamaan tuulilasia, jotta näkisi ulos jotain. Tuli taivaalta niin jäätävää tihkusadetta, ettei pyyhkimet ja puhallusteho tuulilasille riittäneet. Vajaa 100 kilsaa olin jo tullut, joten autokin oli lämmin. Silti veti jäähän.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: Kalevan lukijakuva
Aiheeseen sopiva video, miten Ameriikoissa kaikki on isompaa ja tyhmempää:
http://www.youtube.com/watch?v=k8FNQx7Cd9A
http://www.youtube.com/watch?v=k8FNQx7Cd9A
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: Kalevan lukijakuva
Huhu , päätöntä touhua!Raimo Miettinen kirjoitti:Aiheeseen sopiva video, miten Ameriikoissa kaikki on isompaa ja tyhmempää:
http://www.youtube.com/watch?v=k8FNQx7Cd9A