Radalle.com 8.5 Turussa
No mitä nyt 1.5 baarin ahtopaineilla ja 3"tuuman putkistolla ja
bensapaineen nostamisella+filtterillä irtoaa? Onko kokemuksia?
Männät on koneistettu ja alakerta tasapainoitettu. Auto meni tänään
seisontaan turbon hyytymisen vuoksi ja moottori päätettiin nostaa pois
uuden peltisarjan ja turbon asennuksen vuoksi. Samalla olisi tarkoitus
laittaa 4kpl lisäsuuttimia tai isommat suuttimet ja 2.3litrasen kansi. Uusi välijäähdytin olisi tarkoitus myös asentaa ja downpipe+uudet ahtoputket.
Onhan toi laatikko jo vaihdettu 3 kertaa ja tällä hetkellä vahvistettu
laatikko on kestänyt kaksi kesää ilman mitään ongelmia. Tuleviin muutoksiin vaikutti myös paikallisten nissan kuskien henkselien paukuttelu! Saabismi jyrää....
bensapaineen nostamisella+filtterillä irtoaa? Onko kokemuksia?
Männät on koneistettu ja alakerta tasapainoitettu. Auto meni tänään
seisontaan turbon hyytymisen vuoksi ja moottori päätettiin nostaa pois
uuden peltisarjan ja turbon asennuksen vuoksi. Samalla olisi tarkoitus
laittaa 4kpl lisäsuuttimia tai isommat suuttimet ja 2.3litrasen kansi. Uusi välijäähdytin olisi tarkoitus myös asentaa ja downpipe+uudet ahtoputket.
Onhan toi laatikko jo vaihdettu 3 kertaa ja tällä hetkellä vahvistettu
laatikko on kestänyt kaksi kesää ilman mitään ongelmia. Tuleviin muutoksiin vaikutti myös paikallisten nissan kuskien henkselien paukuttelu! Saabismi jyrää....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Toi oli hyvä kysymys. Sillon kun ostin auton pois ukoltani ni siinä oli sillon
laatikko paskana ja se osti siihen laatikon joka oli vahvistettu. Se on jostain 9000 millä ajettiin jotain kilpa luokkaa ja se myytiin tarpeettomana
pois. Hyvin on kestäny omaa rankkaa kaasujalan käyttöä ja pientä sorviakin välillä ja en ole edes öljyjä koskaan vaihtanu, tarvis varmaan.
Siinä on jotain laakereita ja akseleita vaihdettu.
laatikko paskana ja se osti siihen laatikon joka oli vahvistettu. Se on jostain 9000 millä ajettiin jotain kilpa luokkaa ja se myytiin tarpeettomana
pois. Hyvin on kestäny omaa rankkaa kaasujalan käyttöä ja pientä sorviakin välillä ja en ole edes öljyjä koskaan vaihtanu, tarvis varmaan.
Siinä on jotain laakereita ja akseleita vaihdettu.
http://www.saabmerkkiluokka.com/saannot.html <-- Tuolla on ainakin jotain ohjeita siitä laatikosta.saabracing kirjoitti:miten sitä lootaa on vahvistettu ?
olisi hyödyllinen tieto =?
9-3SC 2.0t Aut. -08
Yksi nolla liian vähän, eli merkkiluokassa ajetaan 900:lla ja nyt oli kyse 9000:n lootasta..limmo kirjoitti:http://www.saabmerkkiluokka.com/saannot.html <-- Tuolla on ainakin jotain ohjeita siitä laatikosta.saabracing kirjoitti:miten sitä lootaa on vahvistettu ?
olisi hyödyllinen tieto =?
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
noniinno, vahvistetaan heikkoja paikkoja pätee aina, mutta eihän 9k ole esim. ensiövetoa ollenkaan, ja muutenkin laatikko melkoisen erilainen kuin satkussa
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Muistu mieleen, että onhan suomen radoilla nähty ainakin yksi 9000CC turbo ja kuskina oli
Jarno, Jarmo, Sukeva
80/90-luvun taitteessa. Muistaakseni ainakin Vauhdin Maailmasta tuttu.
Rataluokkaa en osaa sanoa, mutta muistelisin olleen aikasta ripeä peli eli pärjänneen hyvin. Luulisi siis ettei tässäkään laatikko olisi ihan vakio. Olisi mielenkiintoista, jos tuosta löytyisi jostakin lisää tietoa.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Rataluokkaa en osaa sanoa, mutta muistelisin olleen aikasta ripeä peli eli pärjänneen hyvin. Luulisi siis ettei tässäkään laatikko olisi ihan vakio. Olisi mielenkiintoista, jos tuosta löytyisi jostakin lisää tietoa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Tässä muutama kuva Saab automuseosta. En tiedä onko niistä sen enempää apua. Ovat kooltaan noin 800kt-900kt eli isoja.
Jare Sukavan 9000 Uudenkaupungin automuseossa 2004
Saab 900 Uudenkaupungin automuseossa
2. Saab 900
3. Saab 900
Jare Sukavan 9000 Uudenkaupungin automuseossa 2004
Saab 900 Uudenkaupungin automuseossa
2. Saab 900
3. Saab 900
Noh, selvispä sekin sitteHaza kirjoitti:noniinno, vahvistetaan heikkoja paikkoja pätee aina, mutta eihän 9k ole esim. ensiövetoa ollenkaan, ja muutenkin laatikko melkoisen erilainen kuin satkussa
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
9-3SC 2.0t Aut. -08
Kantapään(kin) kautta oppii, varsin tehokkaasti jopa yleensäLimmo kirjoitti:Noh, selvispä sekin sitteItellä ei kyllä noista tonnareista oo mitään kokemuksia eikä tuntemusta
Ajattelin vaan, et jospa siitä olis ollu mitään apua, mut... Ehkäpä väärä paikka meikäläiselle
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
esim. meikäläinen ainakin muistaa seuraavaksi että 9k öljypohjasta otetaan öljynpinnananturi irti ennen kuin revitään öljypohja irti lohkosta, menee nimittäin anturi rikki
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
9000:ssahan on muuten tekniikka poikittain joten sekin jo tekee laatikosta varsin erilaisen kuin 900:n..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.