9-5 Aero D

Näitkö tien päällä toisen Saabin, josta haluat tietää enemmän. Kysy täällä.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: 9-5 Aero D

Viesti Kirjoittaja suorsa »

G-mies kirjoitti:
saapasi kirjoitti:Ei edes Aeron puskuria ole, eikä mene paikalleenkaan tuon koneen kanssa...
Hmmm... katsoitkos Suorsalla myynnissä olevan 3.0 TID:n ilmoitusta http://www.nettiauto.com/2118175 Mikäs puskuri siinä on kiinni? Kai sen siihen saa laitettua, kun jaksaa värkätä.

Matti
Suurta värkkäämistä ei tarvinnut - vanha irti ja uusi tilalle. Pohjamuoveja ei ollut Aeron versiota, mutta originaalit toimi leikkaamalla n. 2x2cm palasen pois.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: 9-5 Aero D

Viesti Kirjoittaja saapasi »

:D Jos kerran vatuttaa, niin silloinhan kannattaa tänne kirjoitella.

Ai oikeinko todistit :lol: . Heh, olisit mafrend menny nukkumaan :wink: .
Lainasin vain linkissäni Mimmin kirjoitusta: "Aeron puskin ei käy pikkudieseliin". Vuosimallinne eivät kerro minulle mitään, enkä niistä ole kiinnostunutkaan ja eihän tässä ollut niistä kysekään. Kyse oli, että onko AeroD jokin vitsi ja sisältyykö siihen joku hauska juttu.

Tarratuunauksessa ei sinänsä ole mitään vikaa. Onhan itsellänikin ollut Aeron lätkä persiissä jo kauan ja osaksi juuri JussiT-5R:n tavoin pilkunviilaajia varten. Jääkaapissanikin on jogurtti-aiheinen tarra, vaikkei siellä jogurttia taida ollakaan. Minua tässä tu(u)nauksessa huvitti vain se, että kas kas Mimmilläkin on(oli) todellisuudessa tarratuninki Aero, vaikka eipä olisi uskonut :P .

Tuohon huuteluusi sen verran, että kertoisitko vielä Millä tavoin autoni on ollut kaukana Aerosta, oletko joskus nähnyt autoni?

Ja tuosta "tehonmittaus" aluesta. Se on ihan mihin alueeseen kukin haluaa autoansa rakentaa. Itse en ole kiinnostunut "isojen poikien" 150+ sudituksista, 100-200+ kiihdytyksistä enkä nollasta tappiin revityksistä. Minua kiinnostaa enemmän 0-100 käyttö nopealla spoolauksella. Ja jos nyt siinä sivutuotteena saa lisäpotkua mökkireissuille ohituksiin, niin ihan kiva.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 9-5 Aero D

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

saapasi kirjoitti: Minua kiinnostaa enemmän 0-100 käyttö nopealla spoolauksella. Ja jos nyt siinä sivutuotteena saa lisäpotkua mökkireissuille ohituksiin, niin ihan kiva.
Ja ajat etuvetoisella Saabilla 8O Pieleen meni autovalinta jos tuolla välillä on kiinnostus, eikös joku TÄMMÖINEN olisi parempi. Ois jo valmiiksi thyynattukin, tosin M3 tarraahan toi peräpää vielä on vailla :roll:

:mrgreen:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Re: 9-5 Aero D

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

http://personal.inet.fi/koti/spa/9-5tidaero.JPG

tossa kans todiste, että uudempi aeron keula menee pikkudiiseliin....vain tarratuuninki uupuu.
btw lämpötila-anturi on eri paikassa.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: 9-5 Aero D

Viesti Kirjoittaja G-mies »

saapasi kirjoitti::D Jos kerran vatuttaa, niin silloinhan kannattaa tänne kirjoitella.
No juu, kai se oli kokeiltava tuotakin kerran elämässään :lol:.
saapasi kirjoitti:Tuohon huuteluusi sen verran, että kertoisitko vielä Millä tavoin autoni on ollut kaukana Aerosta, oletko joskus nähnyt autoni?
No, lähinnä samalla logiikalla yritin asiaa viedä, kun tätä tarratuunausta ollaan tässä puitu, mutta antaa asian olla. Alustanumeroon olisin viitannut, mutta onhan sulla täysi Aeron sisusta, helmat, puskurit ja konekin jo taitaa olla B234R vastaava, niin eipä tuota enää muusta erota, kuin siitä alustanumerosta. Kuvia olen nähnyt, paljonkin.
saapasi kirjoitti:Ja tuosta "tehonmittaus" aluesta. Se on ihan mihin alueeseen kukin haluaa autoansa rakentaa. Itse en ole kiinnostunut "isojen poikien" 150+ sudituksista, 100-200+ kiihdytyksistä enkä nollasta tappiin revityksistä. Minua kiinnostaa enemmän 0-100 käyttö nopealla spoolauksella. Ja jos nyt siinä sivutuotteena saa lisäpotkua mökkireissuille ohituksiin, niin ihan kiva.
Ei minuakaan kiinnosta nuo isommat lukemat, tuo etuveto yhdistettynä mekaanisesti hitaahkoon lootaan ei vaan ole se oikea valinta puhuttaessa 0-100. Saabillakin asia on suunniteltu ohituskiihtyvyyttä ajatellen, niin siellä sitä mielestäni eniten kaipaa. Ei asiasta sen enempää, ehkä oli aika turhaa avautumista eilen illalla, menee kyllä väsymyksen piikkiin. Koitan taas pysyä asialinjalla ja poissa näistä helmeilevistä keskusteluista.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: 9-5 Aero D

Viesti Kirjoittaja saapasi »

V.J.S kirjoitti:
saapasi kirjoitti: Minua kiinnostaa enemmän 0-100 käyttö nopealla spoolauksella. Ja jos nyt siinä sivutuotteena saa lisäpotkua mökkireissuille ohituksiin, niin ihan kiva.
Ja ajat etuvetoisella Saabilla 8O Pieleen meni autovalinta jos tuolla välillä on kiinnostus, eikös joku TÄMMÖINEN olisi parempi.
Kiinnostus on " :saab: in mahdollistamissa rajoissa". Autoa en vaihda, enkä sitä koskaan myy. Autoahan en ole itse "saanut" valita, se on tullut isältä pojalle.

Bimmereistä en ole kiinnostunut ja yritän ollakin mahdollisimman pitkään :D . Rahaa olisi ollut ostaa vm. 2000 M5 jo viime kesänä (ja on edelleen, mutta enemmän :wink: ), mutta syö bensaa niin paljon. Saabi syö vasta lämällä. Ehkä joku uudempi Evo IX/STi tms. neliveto voisi kakkos autoksi myöhemmin olla järkevämpi tai neliveto farkku. Mutta kunhan nyt koulut ensin. Tosin aikomus olisi kyllä jatkaa vuoden vaihteen jälkeen Aalto Yliopistossa pari vuotta päälle, joten taas kulkisi :saab: -opiskelijaraketti :D .
Lukittu