kuka tunnustaa? Minä se en ole kun näyttää olevan sedan

Näitä sankareita tuntuu aina olevan liikenteessä. En ymmärrä miten auton putsaus lumesta voi joillekin olla noin vaikeaa. Kai se tuntuu kovemmalta jätkältä kun ajelee sokkona.timotn kirjoitti:http://www.kaleva.fi/lukijakuva/nayta/295076
kuka tunnustaa? Minä se en ole kun näyttää olevan sedan
Yllättävän hankalaa jos mittaa ei ole kuin se ~150cm kuten parilla tutulla.nimismies kirjoitti:Jos kuitenkin on jo puhdistanut katon molemmilta sivuilta, niin kuinka vaikeaa on sitten pyyhkäistä myös ne viimeiset lumet sieltä keskeltä pois?
Kannattaa pestä se auto, auto näyttää silloin paremmalta ja maalipinta säilyy parempana. Lisäksi pystyt harjaamaan lumet pois auton päältä ilman, että ne lentävät takana ajavan tuulilasiin...Pakari kirjoitti:Itse en ainakaan uudempaa auto harjaa kun se on yltäpäältä suolakuravellissä.. Paitsi jos joku maksaa ylimaalauksen..
Hmmm.. Tuli heti sellainen käsitys, että voisit olla joku tuttuniheidi kirjoitti:Mutta erään saabistin käsitys auton lumien putsaamisesta on seuraava: tuulilasi putsataan pyyhkimillä, jolloin reunoille jää kivasti paksulti sellaiset janat lumikokkareita. Ja kuskin ja apukuskin ikkunat putsataan harjalla. Ja siinä se. Muualle ei tarvitse nähdäkään. Ja peilitkin putsaantuu kivasti tehokkailla peilienlämmittimillä ajon aikana.
Siinä, kun sitten kylällä liikutaan, kerää kyllä mukavasti katseita. Siinä vaiheessa ei tiedä, pitäisikö laittaa huppu silmille vai morjestaa, että mitäs siinä tölläätte.
Tässä tilanteessa, jos itse sitten otan harjan käteeni ja alan putsaamaan autoa, saan motkotukset päälleni, ettei sitä nyt tartte enempää putsata, hyvä se on, ja pitäisi mennä jo, ...
Juuri näitä perinteisiä "saabisteja", näitä joutuu vielä 2010-luvullakin häpeämään. Kunhan vaan ajelisivat niitä kotoisia peltoteitä pelkästään, eivätkä tulisi yleisille teille.siiseli kirjoitti:Hmmm.. Tuli heti sellainen käsitys, että voisit olla joku tuttuniMutta tuskinpa... Kyllä se riittää että pyyhkijöillä pyyhkäisee sen verta että ulos näkee, motarilla viimestään pölisee loputkin lumet
Ikkunat jäässä ajellut aiheutti kolarin
Lumiset ja jäiset ikkunat ilmoitti syyksi risteyksessä toisen auton eteen ajanut sotkamolaismies.
Vuonna 1978 syntynyt mies ajoi keskiviikkona iltapäivällä Torikatua. Akkoniementien ja Torikadun risteyksessä mies oli kääntämässä autoaan vasemmalle.
Mies ei huomannut samaan aikaan Akkoniementien suunnasta tullutta ja Torikadulle kääntymässä ollutta autoa.
Akkoniementien suunnasta tullut auto joutui ajamaan päin liikennemerkkiä törmäyksen väistääkseen.
Ajoneuvot eivät koskeneet toisiinsa. Torikadun suunnasta ajanutta sotkamolaismiestä muistettiin sakolla liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja liikenteeseen sopimattoman ajoneuvon käytöstä.