Saab 90 -87 Pori

Näitkö tien päällä toisen Saabin, josta haluat tietää enemmän. Kysy täällä.
Avatar
lax
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: La Touko 26, 2012 19:43
Paikkakunta: Pori

Saab 90 -87 Pori

Viesti Kirjoittaja lax »

Porissa usein ihaillut etäältä ainakin kovin hyväkuntoista ysikymppiä. Käyttöautona näkyisi vielä olevan! Liikkeessä en ole ikinä vielä nähnyt, mutta työmatkan varrella parkissa :)

Laatu peruna, vastapäätä parkkiin ja zoomasin edes vähän lähemmäs kuvaa..

Kuva
HA: Saab 99 -75 2.0
EX: Saab 9-3 -00 2.0i
KA: Toyota Auris -12 1.6
#5550
Cullin
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Touko 22, 2015 19:40

Re: Saab 90 -87 Pori

Viesti Kirjoittaja Cullin »

Mitä ihmettä. Combin ilmanpoistoräppänä takana lähellä konttia ja c pilarissa. Ja kattoluukku? Harvinaisia nuo kattoluukut nopissa.
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23977
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Saab 90 -87 Pori

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Tuning
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 90 -87 Pori

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Cullin kirjoitti:Mitä ihmettä. Combin ilmanpoistoräppänä takana lähellä konttia ja c pilarissa. Ja kattoluukku? Harvinaisia nuo kattoluukut nopissa.
Lounaisessa Suomessa kun auto liikkuu, herää kysymys onko voinut kyseessä olla tehtaan prototyyppi. Kokeiltu neliovisen c-pilaria ja vieläpä combinkin räppänää ennen kuin on keksitty oma läpivirtausratkaisu 2-oviselle. No ei varmaan ole kuitenkaan :D

Niin ja ilmeisesti oli tieto että auto on -87? Eikös -86 ja -87 näytä päällepäin samanlaisilta molemmat?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
lax
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: La Touko 26, 2012 19:43
Paikkakunta: Pori

Re: Saab 90 -87 Pori

Viesti Kirjoittaja lax »

Juha96 kirjoitti:
Cullin kirjoitti:Mitä ihmettä. Combin ilmanpoistoräppänä takana lähellä konttia ja c pilarissa. Ja kattoluukku? Harvinaisia nuo kattoluukut nopissa.
Lounaisessa Suomessa kun auto liikkuu, herää kysymys onko voinut kyseessä olla tehtaan prototyyppi. Kokeiltu neliovisen c-pilaria ja vieläpä combinkin räppänää ennen kuin on keksitty oma läpivirtausratkaisu 2-oviselle. No ei varmaan ole kuitenkaan :D

Niin ja ilmeisesti oli tieto että auto on -87? Eikös -86 ja -87 näytä päällepäin samanlaisilta molemmat?
87 rekkarin perusteella, käytän hyödykseni Bilteman varaosahakua :D
HA: Saab 99 -75 2.0
EX: Saab 9-3 -00 2.0i
KA: Toyota Auris -12 1.6
#5550
aero
-
Viestit: 8671
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saab 90 -87 Pori

Viesti Kirjoittaja aero »

Juha96 kirjoitti:Kokeiltu neliovisen c-pilaria ja vieläpä combinkin räppänää ennen kuin on keksitty oma läpivirtausratkaisu 2-oviselle. No ei varmaan ole kuitenkaan :D
Lie tuo läpivirtausratkaisu suunniteltu jo 2-oviseen satkuun. Sehän taisi tulla markkinoille ennen nooppaa, ellen väärin muista.

Edit: aloin itsekin epäilemään itseäni, eikä me vielä ircin puolella keksitty varmuutta sille, koska 2D satku tulikaan. Ei siinä isoa eroa nooppaan ole suuntaan tahi toiseen, mutta kertokaa ny joku joka varmaksi muistaa :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1774
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Saab 90 -87 Pori

Viesti Kirjoittaja timpetti »

aero kirjoitti:
Juha96 kirjoitti:Kokeiltu neliovisen c-pilaria ja vieläpä combinkin räppänää ennen kuin on keksitty oma läpivirtausratkaisu 2-oviselle. No ei varmaan ole kuitenkaan :D
Lie tuo läpivirtausratkaisu suunniteltu jo 2-oviseen satkuun. Sehän taisi tulla markkinoille ennen nooppaa, ellen väärin muista.

Edit: aloin itsekin epäilemään itseäni, eikä me vielä ircin puolella keksitty varmuutta sille, koska 2D satku tulikaan. Ei siinä isoa eroa nooppaan ole suuntaan tahi toiseen, mutta kertokaa ny joku joka varmaksi muistaa :D
Eikös ekat kaksoviset satkut oo vuosimallia -84? Lisätäkseni hämmennystä :D
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Cullin
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Touko 22, 2015 19:40

Re: Saab 90 -87 Pori

Viesti Kirjoittaja Cullin »

timpetti kirjoitti:
aero kirjoitti:
Juha96 kirjoitti:Kokeiltu neliovisen c-pilaria ja vieläpä combinkin räppänää ennen kuin on keksitty oma läpivirtausratkaisu 2-oviselle. No ei varmaan ole kuitenkaan :D
Lie tuo läpivirtausratkaisu suunniteltu jo 2-oviseen satkuun. Sehän taisi tulla markkinoille ennen nooppaa, ellen väärin muista.

Edit: aloin itsekin epäilemään itseäni, eikä me vielä ircin puolella keksitty varmuutta sille, koska 2D satku tulikaan. Ei siinä isoa eroa nooppaan ole suuntaan tahi toiseen, mutta kertokaa ny joku joka varmaksi muistaa :D
Eikös ekat kaksoviset satkut oo vuosimallia -84? Lisätäkseni hämmennystä :D
Jep ekat 2ov satkut tulivat 1984. Tästä löytyy mainosvideo tubesta. Tää noppa on kyllä yks mysteeri noitten räppänien takia. Ehkä alotuspostaaja voisi käydä läheltä kurkkaamassa onko se kyljessä ja c pilarissa oleva räppänä ihan "aidosti" siinä eikä vain ulkonäön vuoksi.
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 90 -87 Pori

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Cullin kirjoitti:
timpetti kirjoitti:
aero kirjoitti:
Lie tuo läpivirtausratkaisu suunniteltu jo 2-oviseen satkuun. Sehän taisi tulla markkinoille ennen nooppaa, ellen väärin muista.

Edit: aloin itsekin epäilemään itseäni, eikä me vielä ircin puolella keksitty varmuutta sille, koska 2D satku tulikaan. Ei siinä isoa eroa nooppaan ole suuntaan tahi toiseen, mutta kertokaa ny joku joka varmaksi muistaa :D
Eikös ekat kaksoviset satkut oo vuosimallia -84? Lisätäkseni hämmennystä :D
Jep ekat 2ov satkut tulivat 1984. Tästä löytyy mainosvideo tubesta. Tää noppa on kyllä yks mysteeri noitten räppänien takia. Ehkä alotuspostaaja voisi käydä läheltä kurkkaamassa onko se kyljessä ja c pilarissa oleva räppänä ihan "aidosti" siinä eikä vain ulkonäön vuoksi.
Niin käsittääkseni tuli. Ja käsittääkseni sekä 900 2D että 90 että Cabriolet ovat kaikki kolme uusikaupunkilaista suunnittelua (Eero Miettinen?).

Aika iso merkitys 2-ovisten ulkonäölle oli sillä, että eivät ottaneet tuota poistoritilää suoraan 900 4D:stä, vaan piilottivat räppänän puskurin taakse ja jättivät veistosmaisen kauniin teräksisen C-palkin.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1774
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Saab 90 -87 Pori

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Juha96 kirjoitti:
Aika iso merkitys 2-ovisten ulkonäölle oli sillä, että eivät ottaneet tuota poistoritilää suoraan 900 4D:stä, vaan piilottivat räppänän puskurin taakse ja jättivät veistosmaisen kauniin teräksisen C-palkin.
Aamen. Yksi syistä minkä vuoksi haaveissa onkin hankkia 2d 900 johonkin kohtaan.. Auton muotoilu on "kliini" ja linjakas.

Muuta itse aiheeseen, olisi tosiaan mielenkiintoista tietää onko nuo räppänät oikeasti toimivat vaiko vain koripelliin liimatut.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Avatar
lax
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: La Touko 26, 2012 19:43
Paikkakunta: Pori

Re: Saab 90 -87 Pori

Viesti Kirjoittaja lax »

Cullin kirjoitti: Ehkä alotuspostaaja voisi käydä läheltä kurkkaamassa onko se kyljessä ja c pilarissa oleva räppänä ihan "aidosti" siinä eikä vain ulkonäön vuoksi.
timpetti kirjoitti:Muuta itse aiheeseen, olisi tosiaan mielenkiintoista tietää onko nuo räppänät oikeasti toimivat vaiko vain koripelliin liimatut.
No perketti, pitänee käydä joku aamu/iltapäivä pysähtymässä viereen ja tutkia tarkemmin! Myös parempi kuva napata..
HA: Saab 99 -75 2.0
EX: Saab 9-3 -00 2.0i
KA: Toyota Auris -12 1.6
#5550
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Saab 90 -87 Pori

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Vaikuttaisi siltä, että tuossa autossa on enemmänkin pientä härpäkettä. Ehkä vaan joku intohimo lisäillä koristeeksi sitä sun tätä. Sinänsä muistelen ysikympin läpivirtaustuuletuksen olleen aika heikko, ehkä paremmat poistoaukot olisi olleet tarpeenkin!
Cullin
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Touko 22, 2015 19:40

Re: Saab 90 -87 Pori

Viesti Kirjoittaja Cullin »

Jep nopan ilmanvaihto on tosi heikko jonka takia avattavat takaikkunat on hyvä lisä autoon jos vaan raaskii hankkia. Itselläni juuri semmoiset hakusessa. Kirkkaina.
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Saab 90 -87 Pori

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Onko niitä kirkkaina? 900i Special ja 900 turboissa oli kai sävylasit, oliko perusmalleissa avattavia lisähintaan? Vai oliko siinä 2-ovisessa juhlamallissa, joka oli kaasutinkoneella ikkunat ilman tummennusta.
Cullin
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Touko 22, 2015 19:40

Re: Saab 90 -87 Pori

Viesti Kirjoittaja Cullin »

Kyllä niitä vissiin kirkkaanakin on saanut. Ehkäpä juuri noissa 2D juhlamalleissa. Jos ei muuten niin "lisävarusteena" :D mutta ei vissiin helposti tuu vastaan koska lähes kaikissa noissa on sävyt. Näin oon kuullu yheltä saabistilta. Joku tietäjä vois tähänkin antaa selvyyttä..
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Vastaa Viestiin