Hopea 2009 9-3 SC Aero XWD Kamux Airport
-
- "Viggen"
- Viestit: 542
- Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Hopea 2009 9-3 SC Aero XWD Kamux Airport
Kenenkäs klubilaisen entinen Aero XWD on myynnissä Vantaan Airport Kamuxissa ? Rekkari RRO-xxx ja klubitarra sivulasissa. Nappe kuulemma softannut
Tänään tuli käytyä koeajolla, mutta ainakin takapyörän laakeri äänsi ja tarjous Fiatista kaikilla mausteilla oli niin sikamaisen törkeä, että ei tullut kaupan hierontaa.
Fiati jää taloon edelleen ja harrasteautona jatkaa 9-5 V6:n.
TERO
Tänään tuli käytyä koeajolla, mutta ainakin takapyörän laakeri äänsi ja tarjous Fiatista kaikilla mausteilla oli niin sikamaisen törkeä, että ei tullut kaupan hierontaa.
Fiati jää taloon edelleen ja harrasteautona jatkaa 9-5 V6:n.
TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 96 GL V4 super -1979 (harraste)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Saab 96 GL V4 super -1979 (harraste)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Re: Hopea 2009 9-3 SC Aero XWD Kamux Airport
Kävin samaa ihmettelemässä kun talviauto pitäisi saada. Heitin aivan täysin vitsinä että voisin antaa avon vaihdossa kun sillä olin liikenteessä. En tiedä oliko vitsi mutta 1500€ tarjosi vaihdossa. Nojoo, ehkä tollanen harrasteauto ei ole heille kovin kiinnostavasaabistinet kirjoitti: ↑Ti Heinä 07, 2020 17:41Kenenkäs klubilaisen entinen Aero XWD on myynnissä Vantaan Airport Kamuxissa ? Rekkari RRO-xxx ja klubitarra sivulasissa. Nappe kuulemma softannut
Tänään tuli käytyä koeajolla, mutta ainakin takapyörän laakeri äänsi ja tarjous Fiatista kaikilla mausteilla oli niin sikamaisen törkeä, että ei tullut kaupan hierontaa.
Fiati jää taloon edelleen ja harrasteautona jatkaa 9-5 V6:n.
TERO
Re: Hopea 2009 9-3 SC Aero XWD Kamux Airport
Tää on nyt näköjään siirtynyt Joutsenoon myyntiin tonnin kalliimmalla
https://www.tori.fi/etela-karjala/Saab_ ... ?ca=18&w=3
https://www.tori.fi/etela-karjala/Saab_ ... ?ca=18&w=3
Saab 9-3 SportCombi Aero XWD 2.0T 2009
Re: Hopea 2009 9-3 SC Aero XWD Kamux Airport
Ja huutokaupasta sen olisi saanut halvemmalla.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Hopea 2009 9-3 SC Aero XWD Kamux Airport
Saab 9-3 SportCombi Aero XWD 2.0T 2009
Re: Hopea 2009 9-3 SC Aero XWD Kamux Airport
Ihan kivannäköinen.
Tarpeessa en ole ja olen itselle luvannut olla koskematta enää ”leikkinelivetoihin”, juu kyllä useampi generaatio Haldexia on koettu…
Mikäs systeemi Saabilla? Haldex? Gen 1?2? Ikänsä puolesta voisi olla vielä melkein oikea nelikko (Torspeeni)
Saako Saabissa ohjelmallisesti muokattuna toimintaa? Napista rajoitteet pois ja 50/50?(mieluummin vielä 45/55)
Tarpeessa en ole ja olen itselle luvannut olla koskematta enää ”leikkinelivetoihin”, juu kyllä useampi generaatio Haldexia on koettu…
Mikäs systeemi Saabilla? Haldex? Gen 1?2? Ikänsä puolesta voisi olla vielä melkein oikea nelikko (Torspeeni)
Saako Saabissa ohjelmallisesti muokattuna toimintaa? Napista rajoitteet pois ja 50/50?(mieluummin vielä 45/55)
Re: Hopea 2009 9-3 SC Aero XWD Kamux Airport
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Hopea 2009 9-3 SC Aero XWD Kamux Airport
Nelossarjan haldexi se on. Enempi tuo on oikea nelikko kuin torspo, joka hyytyy kun yksi kulma on ilmassa..
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Hopea 2009 9-3 SC Aero XWD Kamux Airport
Eli haldex 4gen. Ihan toimiva, pääsee mihin vaan missä on tasaista ja pitävää pintaa plussana sentään että gen 4 oli vielä vähemmän huoltoa vaativa systeemi.
Scoutissa oli gen5, ohjelmoituna se oli ”toimiva” paketti, napista vaan ei uskaltanut kuin harvoin painaa. Silloin jos tilanne oli äärimmäisen kinkkinen ja pois piti päästä. Jos on pitoa ja vetoa, helposti pettää kaupunkiauton paikat… eli parempi tilata suosiolla hinuri tai maajussi traktorilla apuihin
Äärimmäisen ärsyttäviä piirteitä on ”älyn” puuttuminen peliin juuri silloinkun sitä älyä ei tarvita, selkärangasta tulee ”käskyt”. Esim mutkassa takapään (tracks)jarrutus hallitun sladin estämiseksi johtaa helposti spinnaukseen… äly olettaa kuskin tekevän amatöörimäisiä ohjausliikeitä sensijaan että tekisi oikeita liikeitä auton hallitsemiseksi
Scoutissa oli gen5, ohjelmoituna se oli ”toimiva” paketti, napista vaan ei uskaltanut kuin harvoin painaa. Silloin jos tilanne oli äärimmäisen kinkkinen ja pois piti päästä. Jos on pitoa ja vetoa, helposti pettää kaupunkiauton paikat… eli parempi tilata suosiolla hinuri tai maajussi traktorilla apuihin
Äärimmäisen ärsyttäviä piirteitä on ”älyn” puuttuminen peliin juuri silloinkun sitä älyä ei tarvita, selkärangasta tulee ”käskyt”. Esim mutkassa takapään (tracks)jarrutus hallitun sladin estämiseksi johtaa helposti spinnaukseen… äly olettaa kuskin tekevän amatöörimäisiä ohjausliikeitä sensijaan että tekisi oikeita liikeitä auton hallitsemiseksi
Re: Hopea 2009 9-3 SC Aero XWD Kamux Airport
Torspeenissa sentään on keskitasauspyörästö jonka saa lukittua tai on aina lukossa (subaru) Haldexin heikko(heikoin) kohta on lämpeävä kytkin joka lopettaa kaiken toiminna ihanyhtäkkiä kun_vaan_ei_pysty…
Haldex vetää yhdellä, kunnes tulee toinen/toiset apuun ja jarrutetaan sitä luistavaa. Gen 5 antaa aina 10% taakse ristiin. Hiukan nopeampi se on reagoimaan kuin aiemmat.
Eteneminen Haldexilla vaatii hanaa, jota moni ei uskalla antaa-> meno hyytyy. Tapahtuu erityisesti loskassa (hieno hiekka) kun vauhti tippuu alle kannon-> auto ei anna kiihdyttää koska sutii, ”on liukasta”, vauhti hyytyy ja siihen istahtaa sutimaan… Harvalla on kanttia ajaa 25% luistolla kovin pitkää huonokuntoisella maaseuturaitilla, hiekkarannalla tai
Keikenmoisia ”aivopieruja” (vag)haldex keksii myös esim ohittaessa loskapolanteen ylityksessä. Missään tapauksessa älä ainakaan nosta kaasua… ei mitään takeita mihin auto sinut vie
Ristiriipunnat yms on sitten jo ”maastoajoa” joihin noita nyt ei ole missään mielessä tarkoitettu alkuunkaan.
Re: Hopea 2009 9-3 SC Aero XWD Kamux Airport
Nnnnope, torsenin taika on just siinä että se ei koskaan lukitu, jolloin akselit voi pyöriä eri tahtia ja välittää silti voimaa - toimii hienosti niin kauan kun on pitoa tai kaasu pohjassa, mutta osaa "arpoa" hienosti että kumpi pää lähtee sutimaan, kun ollaan pidon rajalla ja tosiaan jää paikalleen jos yhdessä kulmassa on nollapito. Subarussa on viskolukko hoitamassa sen vedon jatkuvuuden.
Se on totta, että Saabissakin haldex on reaktiivinen, se kytkee takapään kun etupää on 17° edellä, eli sutiminen tosiaan tarvii olla olemassa, mutta sen verran pieni, että ainakaan minä en moisella leikkiessä ole viivettä huomannut. Aika kaukana se on niistä ykkös- ja kakkossarjalaisista jo ajollensa.
Ristiriipunnasta ei lähde oikein mikään ilman akselilukkoa, se on jo ihan eri asia kuin vaikka hieman ojan puolelle pudonnut pyörä.
Se on totta, että Saabissakin haldex on reaktiivinen, se kytkee takapään kun etupää on 17° edellä, eli sutiminen tosiaan tarvii olla olemassa, mutta sen verran pieni, että ainakaan minä en moisella leikkiessä ole viivettä huomannut. Aika kaukana se on niistä ykkös- ja kakkossarjalaisista jo ajollensa.
Ristiriipunnasta ei lähde oikein mikään ilman akselilukkoa, se on jo ihan eri asia kuin vaikka hieman ojan puolelle pudonnut pyörä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Hopea 2009 9-3 SC Aero XWD Kamux Airport
Niitainoi. Mulla on kokemusta vain useemmasta (vag)haldeksista gen 1-5. En halua enää yhtään niistä.
Jos saabin järjestelmä on yber niin sehän on loistavaa!
Ristiriipuntaan ei joudu jos osaa ajaa. Jos ei osaa, meno loppuu pian ja vinssillä loput
Jos saabin järjestelmä on yber niin sehän on loistavaa!
Ristiriipuntaan ei joudu jos osaa ajaa. Jos ei osaa, meno loppuu pian ja vinssillä loput
Re: Hopea 2009 9-3 SC Aero XWD Kamux Airport
En minä väitä että se haldexi täydellinen olisi, väitän:
A) että tuo Saabin käyttämä nelonen on paljon parempi kuin vanhemmat versiot
B) että audimiesten hehkutuksesta huolimatta myös torsen on kaukana täydellisestä vaikka tiettyyn pisteeseen asti varsin hyvä onkin ja
C) jos puhutaan "oikeasta nelivedosta" niin torsen-neliveto jää paikalleen kun yhdeltä pyörältä on pito nollissa. Ei siis ristiriipuntaa, vaan yksi pyörä nollapidolla, mikä on aika helppo jo vaikkapa leveäksi auratulla pikkutiellä volvokuskia väistäessä (on muuten hassu fiilis kun nelivedon oikea etupyörä pyörii tyhjää ja muut ei tee mitään, btdt). Tämän voi onnistua pelastamaan jarruilla/ESP:llä, jos auto ja/tai kuski on tilanteen tasalla ja saa sitä ilmapyörää jarrutettua sopivasti, mutta haldexisaappi nousee siitä kuin tyhjää vaan.
A) että tuo Saabin käyttämä nelonen on paljon parempi kuin vanhemmat versiot
B) että audimiesten hehkutuksesta huolimatta myös torsen on kaukana täydellisestä vaikka tiettyyn pisteeseen asti varsin hyvä onkin ja
C) jos puhutaan "oikeasta nelivedosta" niin torsen-neliveto jää paikalleen kun yhdeltä pyörältä on pito nollissa. Ei siis ristiriipuntaa, vaan yksi pyörä nollapidolla, mikä on aika helppo jo vaikkapa leveäksi auratulla pikkutiellä volvokuskia väistäessä (on muuten hassu fiilis kun nelivedon oikea etupyörä pyörii tyhjää ja muut ei tee mitään, btdt). Tämän voi onnistua pelastamaan jarruilla/ESP:llä, jos auto ja/tai kuski on tilanteen tasalla ja saa sitä ilmapyörää jarrutettua sopivasti, mutta haldexisaappi nousee siitä kuin tyhjää vaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Hopea 2009 9-3 SC Aero XWD Kamux Airport
Tuosta audi/vw torsenin ihanuudesta on tullut nähtyä kerran jos toisenkin malliesimerkki kun siitä ensteks parhaasta nelivedosta sattuu mikä tahansa kahdeksasta vetonivelestä porsimaan ja laitos ei hievahdakaan omin voimin. Silloin ei sitten auta myöskään jarrun polkeminen..
Markkinointi on onnistunut koska useimmille käyttäjille tämä ominaisuus tuntuu tulevan ihan puskista ja ovat ihmeissään että eihän se voi yhden nivelen rikkoutumisen takia niin tehdä kun on quattro
Markkinointi on onnistunut koska useimmille käyttäjille tämä ominaisuus tuntuu tulevan ihan puskista ja ovat ihmeissään että eihän se voi yhden nivelen rikkoutumisen takia niin tehdä kun on quattro
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Hopea 2009 9-3 SC Aero XWD Kamux Airport
Tämä on oikeasti ihan syvältä, tähän lisättynä että eri merkeillä ja autoissa tuo reagointi on erilaista. Yhden AMG mesen meinasin heittää lepikon puolelle kun vesi kelillä perä hieman irtosi ja selkärangasta sitten vasta liikettä tarjosin niin sehän vallan sekosi ja veteli vaikka ja mihin. Tuossa omassa ns"urheiluautossa" taas välillä toimii kuten pitääkin eli hyvin sujuvasti puuttuu luistoon mutta jostain syystä välillä sitten sutii kun esim ohitukseen lähtee mikä ei ole takavetoisella 2000kg mötikällä kiva tunne rekan vierellä. Noh asiaan. Minusta tuossa Inkussa toimii pirun hyvin tuo veto pito ja hallittavuus verrattuna moneen muuhun nelikkoon joilla olen ajellut varsinkin talvi kelillä. Osansa tekee varmaan tuo eLSD. Sport asetusta ei tullut testattua juurikaan kun tuo tuntui varsin hyvälle jo ihan perus modessakin.Soki kirjoitti: ↑Ti Elo 10, 2021 15:46Äärimmäisen ärsyttäviä piirteitä on ”älyn” puuttuminen peliin juuri silloinkun sitä älyä ei tarvita, selkärangasta tulee ”käskyt”. Esim mutkassa takapään (tracks)jarrutus hallitun sladin estämiseksi johtaa helposti spinnaukseen… äly olettaa kuskin tekevän amatöörimäisiä ohjausliikeitä sensijaan että tekisi oikeita liikeitä auton hallitsemiseksi
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135