Avo Viggen Espalla..

Näitkö tien päällä toisen Saabin, josta haluat tietää enemmän. Kysy täällä.
Vastaa Viestiin
Mitro
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Marras 08, 2004 20:41
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Avo Viggen Espalla..

Viesti Kirjoittaja Mitro »

lauantaina vähän ennen klo 18. Onko joku klubilaisia? Auto on ilmeisesti tuotu ulkomailta, oli nimittäin takarekisterin ympärillä vielä iso kehikko, jossa vanha rekisterikilpi on ollut. Mutta on se hieno! Onnea löydöstä. 8)
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Ei kovin montaa vaihtoehtoa.... Omistaja kirjoittelee nimimerkillä HMK.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

oliko tämä, eli HMK:n viggen. Vanteista tuon tunnistaa jos ei muusta.

Kuva

Edit, väärä kuva...
#1730
500whp.net member
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Re: Avo Viggen Espalla..

Viesti Kirjoittaja HMK »

Mitro kirjoitti:lauantaina vähän ennen klo 18. Onko joku klubilaisia? Auto on ilmeisesti tuotu ulkomailta, oli nimittäin takarekisterin ympärillä vielä iso kehikko, jossa vanha rekisterikilpi on ollut. Mutta on se hieno! Onnea löydöstä. 8)
Kiitos vain kehuista. Minä se olin :D Haulla löytyy lisää tietoa mm. ko. auton tuomisesta Suomeen. Esim. http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=

Autossasi oli muuten varsin tyylikkäät vanteet!
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Mitro
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Marras 08, 2004 20:41
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mitro »

Kiitos. Vanteet olivat kompromissi, bbs:t olivat saavuttamattomissa.. Sopii mielestäni hyvin Saabiin. 8)

On se vaan niin että noi Viggenit nostaa karvat pystyyn kun niitä näkee. Niissä on sitä jotain. :D
Minulla ajatuksissa pikkuhiljaa etsiä uudempaa Aeroa itselleni, jolla olisi ajettu vähän. No, ei nykyiselläkään ole ajettu kuin 70000km.
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Viggenit ovat katoavaa kansanperinnettä. Vielä muutama vuosi sitten niitä oli Saksassakin myynnissä aika lailla, mutta nyt ei montaa ainakaan netistä löydy. Niiden myyntihinnat ovat laskeneet ja hyviä yksilöitä löytyy vielä varsinkin Ruotsista. Kymmenen vuoden päästä ovat aikamoisia harvinaisuuksia kuten tietyt 96-mallit nyt. Jos Saabin uutta 9-2-mallia ei valmisteta enää monta vuotta tulee siitäkin joskus haluttu keräilykohde.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Mitro
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Marras 08, 2004 20:41
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mitro »

Niin, toinen vaihtoehto on hankkia Viggen Ruotsista. Ei olisi mahdoton vaihtoehto. 8)

Pitää vain ensin myydä oma alta, jotta ei jää kahden auton loukkuun. :)

Sen verran jo mielenkiinto heräsi että tutkin ja löysin yhden viggenin, jolla olisi ajettu 58 tkm. Ei varmaan alle sen löydä noita harvinaisuuksia?
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Jos noin vähän on ajettu niin se on kyllä todella harvinaisuus. Omalla oli ostettaessa ajettu noin 24t, mutta nyt kilometrejä on jo 54t. Yhden talven kun ajoin niin silloin tuli paljon lisää mittariin. Nyt auto on vain kesäkäytössä :)
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Mitro
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Marras 08, 2004 20:41
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mitro »

Noh, pitää katsella tilannetta jos vaikka saisi oman alta pois ennen kyseisen auton hankintaa. Siitä koituu kuitenkin kuluja kun verottajalle joutuu maksamaan hävyttömiä summia kun sen uittaa tänne.
:evil:

Onko Viggeneissä jotain mitä pitäisi tietää ennen hankintaa verrattuna nykyiseen Aerooni? 8O
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Mitro kirjoitti:
Onko Viggeneissä jotain mitä pitäisi tietää ennen hankintaa verrattuna nykyiseen Aerooni? 8O
Kts. http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... oriongelma

Viggenissä on ko. kone, mutta Saabilla on muistaakseni 8 vuoden takuu moottoriin jos huollot on tehty asianmukaisesti. Periaatteessa jos autoa on pidetty hyvin, huollettu säännöllisesti eikä rääkätty ongelmia ei pitäisi olla. Itsellä ei ole ollut muita korjauskohteita kuin katon yksi sensori. Kovakattoisissa ei tarvitse siitäkään murehtia. :)

Nimimerkeillä Vigge, Pade ja CCAero on varmasti parempaa tietoa asiasta.

PS. Itsellä oli ennen 01-mallinen Aero ja kun Viggeniä pääsi ensimmäisen kerran kokeilemaan niin yllätys oli aikamoinen. Paperilla hv-ero yms. ei vaikuta suurelta, mutta ajossa sen kyllä todella huomaa. Alavääntö ja moottorin luonne ovat Viggenissä kyllä ihan eri luokkaa Aeroon verrattuna.

Onnea vaan hankinnalle mikä se sitten onkaan! :D
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Mitro
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Marras 08, 2004 20:41
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mitro »

Minulla on ainakin B204R kone, joka oli sitä "vanhaa" sarjaa ennen näitä B205/B235 koneita, joihin tuo vika viittaa. Autoni on kanssa vuosimallia -99. Ilmeisesti myös -99 Viggeneissä on vanhempaa sarjaa oleva kone? (Korjatkaa jos olen väärässä) Silloin tuota ongelmaa ei pitäisi olla.

Tuo alapään teho tulisi tarpeeseen, koska tuo 200hp kone ei tunnu vääntävän kovin tehokkaasti alakierroksilla. :(
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mitro kirjoitti:Minulla on ainakin B204R kone, joka oli sitä "vanhaa" sarjaa ennen näitä B205/B235 koneita, joihin tuo vika viittaa. Autoni on kanssa vuosimallia -99. Ilmeisesti myös -99 Viggeneissä on vanhempaa sarjaa oleva kone? (Korjatkaa jos olen väärässä) Silloin tuota ongelmaa ei pitäisi olla.

Tuo alapään teho tulisi tarpeeseen, koska tuo 200hp kone ei tunnu vääntävän kovin tehokkaasti alakierroksilla. :(

Olet väärässä :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Mitro
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Marras 08, 2004 20:41
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mitro »

:? Tjaa, mikä kone siellä sitten on? Onko se jo B235?

Noh, eiköhän nekin kestä jos niistä on pidetty huolta.. :)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mitro kirjoitti::? Tjaa, mikä kone siellä sitten on? Onko se jo B235?

Noh, eiköhän nekin kestä jos niistä on pidetty huolta.. :)
Semmonen ja vielä R perään.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin