Suvun eka Saab tuli isäukolle ja muistaakseni 1986. Kyseessä oli Scan-Auton esittelyautona ollut ja sitten paikallisen liikkeen johtajan työsuhdeautona ollut 9000 Turbo vuodelta 1985. Rekkari oli XHU-888. Tullessa kilsoja oli jotain 30-40tkm, lähtiessä about 280tkm.
Isäukko ehti ennen kuolemaansa vaihtaa tuon -88 vuotiseen 9000 CD:hen, muttei ehtinyt ajaa sillä kun kerran. Tuo XLL-799 viihtyi muutaman vuoden, jonka jälkeen äitemuori vaihtoi pienempään ja hommasi OG9-3:n vaparikoneella...
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
2007 äiti vaihtoi tuon OG-kolkin 9-3SS 1,8t:hen.
Itellä eka auto oli OG900 vm.-91, vaparikoneella. Hitu päälle satatonnia sillä oli ajettu, ite ajelin siihen reilussa kolmessa vuodessa about 80tkm lisää.
-99 keväällä vaihdoin NG900:een, sekin vapari. Kapine oli hitu vajaa nelivuotias, mutta vaan 27tkm ajettu. Rekkarikin meikälle passeli: CBU-666. Samana syksynä pääsin Jyväskylään kouluun ja 750km/vk koulumatkoja 8 litran bensan kulutuksella ei oikein passannut opiskelijan budjettiin ja vaihdoin Saabin W638-Vitoon...
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Viime talvena palattiin Saab-kantaan, kun emännän ooppeli vaihtui allekirjoituksen 9-5 farkkuun.
Vaarivainaalla oli 90-luvulla parikin tuplista, jälkimmäinen jäi mulle vaarin lopetettua autoilun. Myin sen sitten yhdelle meidän työntekijälle.